KENDİNİ BULDUĞUN YERDE Bölüm 59

14 16 0
                                    

"Küfre sapan serseriler böyle konuşur. Kendine bile faydan yok. Sapıtmışsın; haberin yok oğlum. Ben senin iyiliğin için konuşuyorum. Hastalansan sana kim bakacak= Ben! Başına kaza gelse kim bakacak; ben! Karnını kim doyuruyor; ben! Faturaları kim ödüyor; ben?!"

"Tabiki sen; ama roman başka bir şey. Peki. Ne yapayım, ne yazayım; bana iyi bir fikir, akıl ver o halde. O şeylerin iyi bir şey olmadığını bugün ben de hissetmiştim. Toplum bütünüyle cinnet halinde. Haberlere baksana. Gündüz kuşağında programlarda hep çatışma, kavga. Pis şeyleri seviyorlar, zaten toplumda pis şeyler çok diye düşünmüştüm; bir çiçek, bir romantik kız ya da genç adamın tatlı düşleri kimsenin ilgisini çekmiyor artık. Uç kimseler, psikopatlar yarışmalarda oy toplayıp birinci oluyor, namuslu ve düzgün olanları takan yok. Fırlama ve yanlış ve agresif tipler birinci oluyor. Zarif, kibar, yumuşak, namuslu, değerli ve doğal şeyleri seçmiyorlar birinci. Evsiz bir adamın hikayesi onlar için değersiz. Ekmek alamayan fakirler pasta yesin diyen zengin, şımarık ve marjinal tipler, acayiplikler ilgi görüyor. Kaos bir numara. Bu acı değil mi? İnsanlık onuru ve şerefini ilgilendiren şeyler kimin umurundak ki. Çakallık, entrika, yalan dolan, iyi yüzlülük, sömürü, alçaklık, namussuzluk, kötülük ve şeytanlık moda."

İbrahim, bir süre düşündü, dedi ki: "Bana ne yazyım diye soruyorsan sana şöyle derim: Sıradan olmayan bir fedakarlıkta bulunman lazım."

"Bundan hiçbir şey anlamadım."

"Geçen gün bir belgeselde ortadoğulu bir genci seyrettim. 16 yaşında, yoksul . Bir sene boyunca ailesinden çok uzakta ekmek fırınında çalışıyor, sonra bütün parasını bir kutuya koyup kalabalık ailesine çeşitli hediyeler alıp evine dönüyor, kutuyu babasına sunuyor."

"Güzel hareket. Para kazansam ben de böyle bir şey yapabilirim."

"Bırak palavrayı; yapabilecekken yapmıyorsun; sıpa!"

"Bana şimdiye kadar bir elma ya da bir dondurma ya da bir çift ayakkabı hediye ettin mi, evlat?"

"Haklısın; ama sen de beni başından beri çok ezdin."

"Ah, baba ceketinde toz var ya da pantolununa iplik yapışmış, alayım bile demedin. Yüzüme konmak isteyen sineğe karşı çıkmadın. En basit, en sıradan alakadan söz ediyorum."

xkMwM

KASABADAKİ GENÇ KIZHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin