Yusuf sokakta ilerlerken dostlarına bakınıyordu. Gelip geçenler arasında hoşlandığı, sohbet edebileceği kimseyi göremiyordu. Yeni evler ve mekanlar açılmıştı kasabada. İlk dikkatini çeken çok havalı bar oldu. Önünde güzel ve şık kızlar ayaküstü birbiriyle sohbet ediyordu. Kedi gibi esnek, zarif görünüyorlardı. Gülüşüp eğilip bükülüp hareket ediyorlardı. Yusuf, içi kamaşıp kayarak baktı kızlara. Çok uzun zamandır böyle kızlar görmemiş, bir çift laf etmemişti onlara.
Lisenin bahçesinde, karanlıktaki hareket dikkatini çekti Yusuf'un. Bir parıltı fark etmişti.
"Yaklaş" sesini duydu. Ses tanıdık geldi; ama çıkaramadı. Yaklaştı korkarak.
Musa, salıncaktaydı, sert ama iyi kalpli ve kafası idare edecek kadar çalışan namuslu biriydi. İri yarıydı, normalde kimseyle takılmazdı. Evinin bahçesinde vücudunu geliştirmek için ağırlık kaldırırdı. Onu yanlış, yasadışı hiçbir şeyle ve ona benzer şeyin içinde göremezdiniz. Yan tarafındaki salıncakta kasabanın en sempatik, cıvıltılı, zeki ve cazibeli kızlarından Sevda vardı.
Yusuf, ikisini selamladı. Genç kız ikisine veda edip gitti.
Musa, süt yazılı kutuyu içip berikine verdi. Yusuf dikti, aniden durdu, içtiği biraydı. Musa, gülümsedi dedi ki: "Sevda getirdi. Hayır diyemedim, iyi gitti. Onunla evleneceğim. Beni çok seviyor. Ondan iyi ve parlak bir kız bulamam. Çok kaliteli. Kendimi değerli hissettiriyor. Antika arabaları çok seviyormuş. Bu da sorun sayılmaz. Sen ne dersin?"
"Sen bilirsin."
Musa güldü, berikinin omzuna vurdu şakadan.
"Askere gidince orda kalacağım, çok iyi bir maaş veriyorlar, televizyonda reklamını gördüm."
"Zor ve tehlikeli iş. Hiç bulaşma bence. Birilerini öldüreceksin ya da öleceksin demek."
"Mecbur. Belki ölürüm, bilemem. Şansımı deneyeceğim sadece. Denemeden bilemezsin."
"Sana uyarsa sorun yok."
"Hayata bir şekilde başlamak gerek, geçinmek için. Mutluluk için. Babam başının çaresine bak, sana verecek beş kuruşum yok dedi. Korkak olmaya gerek yok. Burada da bir şekilde öleceğim, yaşayan ölüyüm, sanırım iyi bir gelecek kurabilirim. Sevda orduya katılmamı destekliyor. Zaten bunu duyduğundan beri aramızda ciddi bir arkadaşlık başladı. Peki sen?"
"Ben; ne?"
3
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KASABADAKİ GENÇ KIZ
Romance18 yaşındaki Yusuf kasabadaki en güzel kıza aşıktır. Onu ve parayı elde etmek isterken başına gelenler. Yusuf ailesiyle çiftlikte yaşamaktadır... Hayatta yüksek bir noktaya gelmek için çözüm arayan gençler, lise sonrasındaki gençlerin çıkmazlarda yü...