Ertesi gündü. Yusuf hazırlanıp evden çıktı. Vergül'ü futbol sahasının arkasındaki ağaçlık alanda bulamadı. Anlaşılan Vergül onu ya ekmiş ya da işi çıkmıştı. Onu boş verdi. İlerledi.
Vergül'ü bakkalın önünde dondurma alırken fark etti. Genç kız masalardan birine kurulup dondurmasını yiyordu.
"Selam" dedi Yusuf, "ektin beni, üzüldüm."
"Kusura bakma; unuttum. Nasılsın pert?"
"Pert mi?"
"Hı." Güldü.
"Bırak ya."
"Dondurma ister misin? Ismarlayayım."
"Yok."
"İtiraz kabul etmem."
"Karışık olsun o zaman."
Dondurmaları bitmişti.
Vergül park ettiği bisikletine atladı: "Sen de bisikletini alıp gel, gezeriz."
"Bekle o zaman."
Yusuf evine gidip dağ bisikletini alıp geldi. Kasabanın dışına ilerlemeye karar verdiler.
Tesisatçı dükkanının önünden geçiyorlardı. Vergül dedi ki: "Murat abi eskiden seyyar çalışırdı. Baksana dükkan açmış. Çırak aranıyor yazısının gördüm mü?"
"Gördüm."
"Bence gir. Güzel iş."
"Beceremem."
"Öğrenirsin. O işte gelecek var. Adam dükkanı açtıktan sonra evlendi, çocuğu oldu, bütün bunları tek başına yaptı. Bu adamın geleceği parlak bence. Çok gayretli çünkü. Onun yanına girsen çok iyi olur."
"Uğraşamam. Dükkanı nasıl açmış?"
"Banka kredisi çektiğini duydum. Utanmasam onun yanına çırak olarak girip işi öğrenip rakip tesisatçı dükkanı açardım. Baban çiftliği sattı. Parası var. Sana dükkan açabilir."
"O işlerin sorumluluğu ağırdır. Ben gencim."
Hep genç kalmayacaksın. Bence bir şeyler düşünsen iyi edersin. Geleceğin de bir gün gelecek, pert. Tembel ve kopuk tenekenin tekisin. Gerçeklerle alakan yok."
"Zamanı gelince yapmam gereken işi ve şeyleri yaparım. Boş versene. Şimdi neden kendimi kasıp zorlayayım ki."
"Geri dönelim."
Akşam yine buluşmak için sözleştiler.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KASABADAKİ GENÇ KIZ
Romansa18 yaşındaki Yusuf kasabadaki en güzel kıza aşıktır. Onu ve parayı elde etmek isterken başına gelenler. Yusuf ailesiyle çiftlikte yaşamaktadır... Hayatta yüksek bir noktaya gelmek için çözüm arayan gençler, lise sonrasındaki gençlerin çıkmazlarda yü...