3.4

411K 28.2K 5.1K
                                    

Avni hoca sırayla kağıtları dağıtmaya başladı. Duvar dibine sindim ve soru kağıdını bıkkınlıkla önüme doğru çektim. Geometriye dair bildiğim tek şey üçgenin iç açılarının toplamının 360 derece olduğuydu.

Bir dakika 180 miydi acaba? Bakın onu bile bilmiyorum. Annem beni doğururken az buçuk çarpım tablosu ezberleseymiş sayısal zekam bu kadar kötü olmazmış.

Neyse doğan doğmuş artık yapacak bir şey yok.

"Gavura mı sordun hoca?" diye fısıldadım. Selen keyifsiz bir şekilde kıkırdarken onunda kağıtla bakışıp durduğunu gördüm.

Harika, pek arkadaşım olmadığı gibi tek arkadaşım da bir boktan çakmıyordu.

Avni hoca arkasını dönünce dudaklarımı dişledim ve sıramın altından telefonuma uzandım. Belki son bir şans o bana yardım ederdi. Tuş kilidini kaldırmaya yeltendiğimde WhatsApp kutuma bir mesaj geldi. Gözlerim yuvalarından fırlarken sevinçle parmaklarımı sıktım.

A: Ne yaptın? Kullanıyor musun beynini?

Nida: Ya boş ver şimdi beyni falan bana yardım et.

A: Bensiz olmuyor değil mi?

Nida: Ölüyorum aşkından.

Nida: Bir taktik falan ver bari.

A: Taktik maktik yok. Bam bam bam

Güldüm. Selen yandan bir bakış atarken omzumu silktim ve başımı sıranın altına doğru gömdüm.

"Nida, ne yapıyorsun sen sıranın altında?" Avni hoca başını kaldırarak bana baktığında irkilerek ona döndüm.

"Hiçbir şey, kağıdıma kapandım hocam. Kimse çekmesin kopya benden. Çok çalıştım da."

Yalanıma sıçayım.

Avni hoca dahil tüm sınıf bana uzaylı görmüş gibi bakarken, tek kaşımı kaldırdım. "Olamaz mı yani?"

Hoca üçgenin iç açılarını sorsa yapamazsın birde gelmiş artistlik yapıyorum ya.

"Şaşırdım. Aferin şaşırt beni," dedi Avni hoca şaşkınlıkla. Dudaklarımı ısırdım. "Ben şaşırtmam şaşarım," diye mırıldandığımda önüme tekrar döndüm ve Alp'ten gelen mesajları okudum.

A: Soruları görünce krize mi girdin?

A: Cevap ver alooo

A: Lannn

Nida: Geldim tamam. Bu arada senin dersin yok muydu?

A: Hocaya karnımın ağrıdığını söyledim.

Nida: Peki ağrıyor mu?

A: Hayır

A: Ama bu quizden kalırsan başımı ağrıtacağın kesin.

Gülümsedim. Düşünceli çocuktu.

Nida: Benim için mi yalan söyledin hocaya?

A: Sayısalın berbat. Sözelin bari iyi olsun.

Nida: Sizilin biri iyi ilsin.

A: fndkdkdmd

A: Başımın belası yolla hadi soruları yolla

Nida: Yolluyorum bak.

A: Yolla.

A: Hadi bir dudak bir yanak yolla djdkmd

Nida: Elimizde dudak değil üçgen var olur mu?

A: Oldururuz güzelim.

ÇEVRİMİÇİ Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin