• Chapter twenty-eight •

96 6 11
                                    

Melissa point of view.

Een harde bel klinkt. Wat is dat nou weer dan? Ik open mijn ogen en wrijf de slaap uit mijn ogen. Ik ga recht op zitten en kijk vanuit mijn bed uit het raam om te zien wie er voor de deur staat. Ik hoor dat mijn moeder de deur open doet en even later klinken er voetstappen op de trap. Mijn deur gaat open en Sharr staat in de deur opening. Haar ogen zijn vergroot en ze kijkt me net ansgtige ogen aan. "Ik heb een probleem..", zegt ze en ze komt op bed zitten, maar binnen enkele seconde staat ze weer op en begint rondjes door mijn kamer te lopen. "Wat is er aan de hand? Sharr ga alsjeblieft even zitten." Ze doet gelukkig wat ik zeg en ik leg mijn hand op haar been. "Vertel, wat is er gebeurd?" Ze kijkt naar haar voeten en kijkt me vervolgens aan. "Ik denk dat ik zwanger ben.." Ik sla mijn hand voor mijn mond. "Sharr! Zwanger? Ben je gek ofzo? Gebruik je geen condoom?" Ik ratel maar door, maar stop al snel als ik Sharr haar gekwelde blik zie. "Het spijt me oké? Het gebeurde en we hebben beide niet aan een condoom gedacht.. normaal zou ik ook aan de pil zijn, maar die had ik daar niet.." Ik zucht en ik weet even niet wat ik moet doen.

"Je moet een zwangerschapstest halen!", zeg ik. Ze schudt meteen wild met haar hoofd. "No way dat ik een zwangerschapstest ga halen! Wat als ze me herkennen of erger nog dat ze er dingen bij gaan denken!" Ik rol met mijn ogen. "Dit is niet bepaald het moment om eisen te stellen. Je moet het toch zeker weten!" Sharr zet haar handen in haar haren en gromt. "Hoe kon ik zo dom zijn?!" Ik loop naar haar toe en geef haar een knuffel. "Wil je dat ik er bij ben als je het Tom verteld?", vraag ik. "Ik ga het Tom niet vertellen hoor! Dan dumptie mij vast meteen!" Ik schud mijn hoofd. "Ik weet zeker dat Tom zo niet is, maar je moet het hem wel vertellen. Dat is wel zo eerlijk tegenover hem." "Je hebt gelijk." Ik glimlach naar haar en pak dan haar hand. "Kom, ik ga met je mee naar de drogist." Ik trek haar mee naar beneden en roep naar mijn ouders dat we even naar de winkels zijn.

In de drogist staan we zo onopvallend mogelijk bij de zwangerschapstesten te kijken en we proberen uit te zoeken welke de beste moet zijn. Uiteindelijk kiest Sharr voor de Cool Blue test met zoals de reclame altijd zegt; 'Met cool blue zie je hoeveel weken'.

We lopen samen naar de kassa en het meisje achter de balie kijkt ons onderzoekend aan maar zegt niks. Ik zie dat Sharr ongeduldig wordt. Ze tikt met haar nagels op de kassa/balie en bijt op haar lip. Het meisje achter de balie doet de test in een tasje en Sharr rekent de test af. Wat een belachelijke prijzen hebben die dingen! 20 euro! Alleen maar om te kijken of je zwanger bent en dan ben je het niet en heb je dat geld voor niks uitbesteed.

"Kom op Sharr, als je het nu niet doet kom ik naar binnen hoor!", roep ik ongeduldig. Ze is nu al ruim een kwartier binnen in de badkamer. Ze zou over de test heen plassen maar blijkbaar heeft ze er moeite mee. "Ik ben al klaar.." Ik loop de badkamer binnen en ze heeft de test op de wastafel gelegd.

Na enkele minuten wachten is het tijd on het resultaat te bekijken. Beide onze hoofden buigen over de test en Sharr slaat van schrik haar handen voor haar gezicht. De test is positief. Wat je positief noemt.. "Wat moet ik nou? Ik ben toch helemaal geen moeder!" Ik sla mijn armen om haar heen. "Denk er alsjeblieft goed over na en heb het er met Tom over", zeg ik en kijk haar doordringend aan. Ze knikt en een traan rolt over haar wang. Met mijn duim veeg ik het weg. "Ik help je, oké?" Sharr knikt en glimlacht door haar tranen heen. "Dank je, Melissa", zegt ze en geeft me een knuffel.

Locked Up || Tokio Hotel Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu