"Kau sure nak gerak awal ke office ?" Soal Elmira kali yang ke berapa dia sendiri tidak pasti .
Dia ragu ragu dengan sikap Hana yang berubah sejak bercakap dengan Hajah Zaleha malam semalam .
"Yelah ! Aku nak gerak awal . Yang kau dok bertanya dari tadi dah kenapa ? Lagi sekali kau tanya , aku naik teksi ." Kata Hana , geram .
Geram bila soalan yang sudah dijawab ditanya berulang kali .
"Okay okay okay . Kita gerak jom ." Elmira dan Hana terus masuk ke dalam kelisa milik Elmira .
*********
"Good morning .." sapa Zuhair apabila terlihat Hana berdiri tegak di hadapan officenya sambil memeluk tubuh . Wajahnya masam mencuka .
"Encik Hair , saya ada benda nak discuss dengan Encik ." Kata Hana mendatar .
"About ?" Soal Zuhair tenang . Zuhair terus melintasi Hana dan masuk ke dalam officenya .
Hana mengikut jejak Zuhair .
"Pasal kita !" Terang Hana .
Zuhair melabuhkan duduk diatas sofa yang terdapat di dalam biliknya . Direnung wajah Hana yang sedang berdiri tegak dihadapannya .
"Pasal kita ? Kenapa dengan kita ?" Soal Zuhair seolah tak mengerti apa apa .
"Kenapa Encik hantar rombongan meminang ke rumah saya semalam ?" Soal Hana dengan wajah masam .
"Awak tanya saya kenapa ?" Soal Zuhair dan Hana mengangguk laju .
Zuhair terus bangun dan bergerak ke arah pintu . Pintu ditutup dan dikunci dari dalam .
Hana terkejut .
Kini Zuhair menghampirinya pula .
"Apa soalan awak tadi ?" Zuhair merapatkan telinganya ke wajah Hana . Bau yang datang dari rambut Zuhair membuatkan jantung Hana sedikit berdebar .
Kenapa dunia tidak adil ? Kenapa lelaki seperti Zuhair harus kelihatan kacak pada waktu yang tidak tepat ? Monolog dalaman Hana .
Hana mengundur setapak ke belakang . Jarak mereka yang begitu dekat membuatkan hati Hana tidak keruan .
Persoalannya , sejak bila dia merasa begini bila bersama Zuhair ?
"Hana ? Saya bertanya ni ?" Zuhair bersuara perlahan .
"Ke-kenapa .. Encik han-tar .." terhenti kata kata Hana bila Zuhair semakin menghampirinya .
"Saya tak faham bahasa gagap ni . Cuba cakap dengan jelas ." Zuhair sengaja mahu menyakat Hana .
Hana menarik nafas dan "kenapa Encik hantar rombongan meminang ke rumah saya semalam ?" Dengan sekali nafas soalan itu berjaya diutarakan .
Zuhair menjarakkan wajah dan memandang wajah Hana . Zuhair memeluk tubuh .
"Perlu ke saya bagi jawapan ?" Soal Zuhair .
"Perlu !" Jawab Hana .
"Sebab ?" Soal Zuhair semula . Hana mula mengenggam tangannya erat . Dia tahu Zuhair sengaja mahu main tarik tali dengan soalannya .
"Encik kena jawab dan harus jawab soalan saya ." Hana tidak mahu kalah tu . Zuhair mula menarik senyuman .
"Yelah . Saya tahu saya kena , harus atau mungkin wajib jawab soalan awak tapi sebab apa ?" Soal Zuhair sekali lagi .
Level kegeraman Hana mula mencapai tahap maksimum .
Susah bila bercakap dengan orang terlebih bijak ni ! Bentaknya di dalam hati .
"Awak mengutuk saya dalam hati ke ?" Soal Zuhair dengan senyuman sinis .
"Ha'ah ! Memang saya kutuk Encik dalam hati saya . Puas ?" Wajah Hana mula merah akibat menahan rasa marah dan geram .
"Wow ! Macam tomato .." sakat Zuhair sekali lagi lalu tergelak kecil .
"Encik ! Jangan main main lah . Saya nakkan jawapan pada soalan saya . Kenapa masuk meminang saya ? Kita ni hanya staf dengan majikan . Antara kita tak ada cinta atau apa apa perasaan pun . Saya tak nampak sebab kenapa Encik nak kena pinang saya . Dan ... sejak bila saya jadi kekasih Encik ?" Soal Hana bertubi tubi .
"Awak ni banyak cakap kan ? Macam mak nenek ." Zuhair menarik nafas dan hembus .
"Saya tak rasa awak perlu tahu kenapa saya pinang awak . Lagi pun , satu syarikat dah heboh pasal kita . Kenapa kita tak jadikan gosip tu realiti ? I mean you and I , married ."
"No ! Perkahwinan perlukan cinta dan kasih sayang . Apa makna sebuah perkahwinan kalau tiada tu semua ? Saya minta maaf , saya terpaksa tolak pinangan Encik ." Hana mahu berlalu namun Zuhair pantas menahan .
Hana tersentak .
"Apa ni Encik ? Lepaskan !" Ronta Hana bila lengannya ditarik kuat dan tubuhnya ditolak ke meja kerja Zuhair .
Zuhair terus memeluk Hana dan pinggulnya dirapatkan ke pinggul Hana .
"Kalau cinta tu penting sangat pada sebuah perkahwinan lebih baik awak belajar mencintai saya . Sebab saya tak akan terima sebarang penolakan dari awak mahu pun keluarga awak ."
"Encik , apa ni ? Lepaskan saya .." rayu Hana .
"Kenapa awak nak tolak pinangan saya ? Saya tak layak jadi suami awak ? Habis siapa yang layak ? Zairul ?" Usai berkata Zuhair terus melumat bibir Hana .
Rontaan Hana terus terhenti . Mata Hana membulat . Zuhair memutuskan ciuman dan memandang wajah Hana .
Pinggulnya digesel lembut ke pinggul Hana . "Ini membuktikan yang awak kena jadi isteri saya ..."
Zuhair mencium leher Hana dan punggung Hana diangkat lalu diletakkan diatas meja kerjanya .
Hana seolah hilang akal kewarasannya apabila disentuh Zuhair . Dengan bau maskulin yang ada pada Zuhair semakin membangkitkan nafsunya yang telah hadir .
Zuhair mencium kembali bibir Hana dan tangannya menyentuh leher Hana . Perlahan lahan tangan itu turun ke bahu . Hana sudah terhayal dengan sentuhan hangat Zuhair .
Dari bahu tangan Zuhair turun pula ke dada Hana .
Ring.ring.ring
Deringan telefon milik Zuhair menghentikan adegan mereka . Hana yang tersedar terus menolak Zuhair dan berlari ke arah pintu .
Zuhair sudah mengeluh .
"Macam mana aku boleh terbabas ni ?"
YOU ARE READING
NURUL HANA ✔️
Romance[TAMAT]semuanya kerana satu perasaan yang di panggil cinta . #WARNING : DAH BACA TOLONG VOTE. #NOTE : KOMEN DAN PENDAPAT ANDA DIALU-ALUKAN. #TERDAPAT BROKEN ENGLISH DAN AYAT YANG BERTERABUR . bacalah ? . hope terhibur .