Jarinya bergerak gerak diatas skrin telefonnya,telefon dilekap ke telinga.
"Hello,Ah Cai..ajak Paan pergi 'kutip' Ayu.Aku bagi korang 'kenduri' dia dulu sebelum bawa jumpa aku.Jangan lama lama,sebab aku nak 'settel'kan perempuan itu hari ni juga!" arah Zairul dengan wajah bengis.
Kedengaran konconya bersorak gembira dihujung talian.
Zairul mematikan talian.Senyuman sinis tersungging dibibir.
"You cakap dengan siapa?" soal Balqis yang baru masuk ke dalam rumah.
"Cakap?I cakap dengan siapa pula?" Zairul berpura pura tak tahu.
"You jangan main gila dengan I, Rul.You tak tahu apa I boleh buat." kata Balqis mula bergerak ke bilik tidur.
Zairul mengetap rahang.
'Lepas Ayu,kau pula akan aku 'settel'kan Balqis..' bisik Zairul di dalam hati.
Petang itu,Ah Cai dan Paan membawa Ayu berjumpa Zairul dekat hutan tebal.Sengaja Zairul memilih tempat itu bagi mengelakkan kegiatannya dilihat orang lain.
Keadaan Ayu yang kusut dan lebam sana sini.Dengan pakaian yang terkoyak dibahagian dada dan kain bawahnya.
Zairul tersenyum melihat keadaan Ayu.Tangan kanannya memegang pistol.
Ayu menjadi gerun dan takut.
"Kenapa agaknya aku suruh budak aku bawa kau jumpa aku?" soal Zairul perlahan.
"Tak-tahu." jawab Ayu dalam ketakutan.
BUK! Zairul menumbuk di perut Ayu.Ayu jatuh melutut diatas tanah sambil memegang perutnya.
"Taktahu kau kata.Aku bagi kau masa untuk kau dapatkan abang aku! Bila kau nak kahwin dengan Zuhair? Kau ingat aku main main ke waktu aku kata aku nak singkirkan kau?" Marah Zairul sambil menolak Ayu jatuh terbaring lalu menendang perut Ayu berkali kali.
Erangan Ayu yang kuat diabaikan.
Ah Cai dan Paan naik takut melihat keganasan Zairul ke atas Ayu.Tapi,untuk ikut campur mereka tak berani kerana pistol ada ditangan Zairul.
Habis darah tersembur keluar dari mulut Ayu waktu Zairul menendang pula ke muka Ayu.
"kau angkat dia.." kata Zairul kepada Ah Cai dan Paan.
Mereka mengangkat Ayu yang lemah itu.
"Boss nak kami buat apa dengan dia ni?" soal Paan.
"Buang dia ke sungai.." kata Zairul.
"Buang? Boss tadi kata mahu 'settel' ini amoi.Aku tadi kasi 'tembak' dalam dia.Kalau dia mengandung apa macam?" soal Ah Cai dengan wajah gelisah.
Zairul ketuk kepalanya dengan pemegang pistol beberapa kali sebelum pistol dihala tepat pada kepala Ayu.
BAMM!
Ayu sudah terkulai dengan darah memancut mancut keluar dari kepalanya.
Zairul ketuk kepalanya dengan pemegang pistol itu sekali lagi.
"Damn! Shit! Aku dah tertembak Ayu.Sekarang ni siapa yang nak ganti tempat Ayu? Siapa yang nak goda Zuhair dan kahwin dengan Zuhair?" soal Zairul dengan riak muka kecewa.
Tiba tiba wajah Zairul menjadi serius.
"Nampaknya,aku kena 'settel'kan sendiri!"kata Zairul bersama senyuman sinis.
Zairul pandang Ah Cai dan Paan.
"Angkat bangkai ni dan humban ke sungai." arah Zairul dan mula bergerak ke arah keretanya.
******
Pintu bilik terbuka dan Adam hampiri Hana.
"Hana,bangun.Jom keluar dari sini." Adam cuba mengejutkan Hana.
Hana terpisat pisat.
"Adam!" Hana seolah terkejut melihat gerangan yang melutut di hadapannya.
"Ya. Ini saya Adam.Kita tak ada masa.Jom keluar dari sini sebelum Zairul balik.."Adam membantu Hana bangun.Keadaan Hana yang lemah menyukarkan mereka untuk keluar dari rumah usang itu.
Baru nak keluar dari pintu,konco konco Zairul berdiri di depan pintu.
Adam dan Hana terkejut.
"Mana mau pergi hah?" soal Zairul dan melangkah masuk ke dalam rumah usang itu.
Adam tolak Hana menjauh bila terpandang pistol ditangan Zairul dihalakan ke arahnya.
"Kau kenal ini apa?" soal Zairul sambil ketawa.Pistol ditangan ditunjuk pada Adam.
"Ayoi,apa dah jadi dengan kau?" soal Adam.
Dia kenal sangat dengan Zairul sebab mereka pernah lepak bersama waktu Zuhair dan dia belajar di luar negara.
Zairul seorang yang periang dan baik hati.Tak sangka berubah jadi teruk akibat penangan cintanya yang tak berbalas.
Balqis sudah menceritakan segalanya.Balqis menyuruh Adam pergi menyelamatkan Hana dahulu sementara Balqis akan datang bersama polis bagi menghulurkan bantuan.
"Kau diam! Kau jangan ikut campur urusan aku.Aku bagi kau peluang untuk pergi dari sini dan biarkan Hana dengan aku!" jerit Zairul.
"Tak! Aku takkan pergi dari sini tanpa Hana.. " balas Adam dengan berani.
Konco konco Zairul mula membuat bunyi 'boo'.
"Wooo.Berani sungguh putera datang konon nak selamatkan puterinya." kata Zairul lalu ketawa,diikuti dengan konco konconya.
Bising sekejap rumah usang itu dengan gelak ketawa mereka.
BAMM! Zairul menembak ke bumbung rumah usang itu.
Semua terkejut.Hana yang takut mula menangis sambil menutup telinga.
"Kau tahu ini pistol? Sekali aku tembak sia sia kau mati kat sini." Zairul bersuara perlahan.
Adam merenung Zairul.Adam teringat kata kata Zuhair kepadanya dulu.
"Ayoi ni jenis pantang dicabar."
Adam mara setapak ke hadapan dan membuka langkah ilmu seni mempertahankan diri yang dia belajar.
"Kalau kau anak jantan,buang pistol tu.Kita fight satu lawan satu!" cabar Adam.
"Haha,dia ajak aku bertumbuk lah." kata Zairul bersama tawanya.
"Kau suka Hana kan? Tunjuk kehebatan kau depan dia.Aku yakin dia pun nak tengok sehebat mana lelaki yang sukakan dia ni.." kata Adam lagi cuba membakar Zairul.
Zairul mula menunjukkan wajah bengis.Pistol dicampak ke sudut tepi dinding dan jauh dari semua orang.
Zairul mara ke hadapan dan...
YOU ARE READING
NURUL HANA ✔️
Romance[TAMAT]semuanya kerana satu perasaan yang di panggil cinta . #WARNING : DAH BACA TOLONG VOTE. #NOTE : KOMEN DAN PENDAPAT ANDA DIALU-ALUKAN. #TERDAPAT BROKEN ENGLISH DAN AYAT YANG BERTERABUR . bacalah ? . hope terhibur .