1. kapitola 1

143 9 0
                                    


Myslela si, že nemôže byť nič horšie, než stať sa súčasťou nedorozumenia priamo spojeného s veliteľom Renom. No očividne sa mýlila, lebo to čo sa stalo, keď ho na jeho žiadosť odviedla do Átria, prekonalo všetky jej doterajšie očakávania.

„Nikto sa ťa nezastane, tak kde sú teraz tí tvoji priatelia, ktorí sa tak bavia na tvojich vtipoch."

Poručík M, očividne využil Renovu inšpekciu na to, aby osobne dohovoril svojmu synovi.

Morrelli tým pádom lietal v problémoch, ktoré zahŕňali rozbitú tvár, palcát, štyroch trooperov, ktorí sa mali postaviť proti nemu, v podstate pilotovi, ktorí nebol zvyknutý na takéto formy boja...

„Otec, prosím ťa!"

„Teraz nezačínaj s otcom. Neopováž sa ma tak osloviť!"

„Pane, s týmto ja skutočne nemám nič spoločné..."

Kopnutie, ktoré ho poslalo k zemi neveštilo nič dobré.

„Buď vyhráš tento súboj, alebo odtiaľto letíš..."

„Pane, ale ja..."

„Ak sa k tebe niekto pridá, tak proti tomu nebudem nič namietať, no musíte vyhrať, inak..."

„Pane, prosím, ja prisahám, že som to nebol, tentoraz som to nebol ja... nikdy by som..."

„Mlč."

Svetlovlasý mladík, bol bledší než zvyčajne. A nervózne sa obzeral po menšom dave študentov, ktorí sledovali jeho poníženie. Nebol tu práve teraz veľmi obľúbený, kvôli svojim pletkám s istými dievčatami, to tu mal teraz nahnuté a aj tak... nebol tu nikto, kto by sa chcel pustiť do boja so skutočnými troopermi... a zbytočne riskovať zranenie...

Začínala chápať, prečo Ren chcel, aby ho priviedla práve sem, prečo tak trval na tom, že toto je miesto, ktoré chce vidieť ako prvé. Napokon nemala na výber a musela byť jeho sprievodkyňou, ukázalo sa, že došlo k popleteniu termínov, riaditeľ vôbec nebol na jeho návštevu pripravený a aj keď už vopred hľadal vhodných adeptov, nikto sa skrátka neprihlásil.

Tak mu neostávalo nič iné než predstierať, že vybral ju, aj keď Ren nebol veľmi nadšený, keď si prezrel jej záznamy, nič jej k tomu nahlas nepovedal, no vyzeralo to tak, že by si svojho sprievodcu predstavoval inak, čo dal najavo aj nešťastnému riaditeľovi.

Ona bola len kosťou, ktorú mu hodili, ako sa dosť nepríjemne vyjadril na jej adresu.

No neprekážalo jej to, nepotrestal ju za jej drzosť, čo považovala za šťastie. Ani nepovedal riaditeľovi akým spôsobom ho privítala.

No práve teraz...

„Pane, ja mu idem pomôcť, dúfam, že vám neprekáža ak..."

Nezdalo sa, že by ho to skutočne zaujímalo. Len letmo prikývol a nechal ju...

Morrelli sa už absolútne utápal v zúfalstve, keď k nim pristúpila.

„Pane, ja budem s ním bojovať... len nám prosím dajte chvíľu, aby sme si premysleli stratégiu..."

„Lia, nie...."

Díval sa na ňu utrápene no zároveň s hrdosťou.

„Už som sa rozhodla, tak radšej rob čo ti povedal, poručík a mlč..."

Odviedla ho na bok.

„Prestaň, to nesmieš, palcát si nikdy nedržala, dolámu ti kosti, im to bude jedno..."

„Na to si mal myslieť skôr než..."

„Lia, ja som to nebol, prisahám, že..."

„To si povieme neskôr... teraz ma počúvaj..." naklonila sa k nemu a pošepkala mu tú jedinú stratégiu, ktorú dokázala práve teraz sformulovať.

„Budeme mať aj štíty..."

„To nestačí, vieš, že..."

„Na to si mal myslieť skôr než..."

„Lia, ja som to nebol, prisahám, že..."

„To si povieme neskôr... teraz ma počúvaj..." naklonila sa k nemu a pošepkala mu tú jedinú stratégiu, ktorú dokázala práve teraz sformulovať.

„Nie, to nemôžeš, nesmieš riskovať, že..."

„Ver mi nikto si nič nevšimne, párkrát sa nechám aj udrieť, ale budeš to mať u mňa... Je tu aj Kylo Ren snáď nechceš vypadnúť zo školy priamo pred ním..."

„Kylo Ren?" hlesol zdesene. „A keď ho uvidel, jeho výraz bol priam neopísateľný.

Lia, tak to už vôbec..." naklonil sa k nej tak blízko až na uchu cítila jeho pery. „Lia, on zabíja ľudí, ako si ty... to je jeho hlavná náplň práce, ak si niečo všimne..."

„Nič sa neboj, viem, čo mám robiť..."

Musí to riskovať. Je to jej jediný priateľ, aj keď spôsobuje problémy, nemôže ho len tak opustiť, len on jediný vždy stál za ňou... len on jediný rozumie tomu, čo prežíva.

„Neboj sa, nebudeš šťastný ani keď vyhráme, keď ti poviem, čo nás oboch čaká..."

„Lia, ja..."

Štuchla doňho, tak bolestivo ako to len bolo možné.

„Si so mnou alebo si proti mne?"

„S tebou."

„Tak vidíš..."

poznámka: Aké má podľa vás Lia tajomstvo? Podarí sa jej vyhrať alebo utŕži len zranenia?  

Kadetka I. diel (dok)Where stories live. Discover now