9. kapitola 3

72 7 0
                                    

Piloti dorazili až po poludní, v nálade, ktorá svedčila o tom, že okamžité vyhodnotenie testov počítačom ...

Povedzme, že...

Ghí objímal okolo pliec Annie, ktorá...

„Páni, ja som to urobila, ja jediná..." žasla nad tým, že...

„Ty jediná skutočne čítaš všetky tie manuály..." pripomenul jej Ghí.

„Možno áno, Gideon, ale ty im skutočne rozumieš..."

„Nestraš, už tu padá aj moje meno a..."

Flo ho poklepala po pleci, skôr než si sadla do kresla, keďže Lia mala vo svojej moci gauč.

Opierala sa o kolená svojho priateľa, ktorý vypĺňal to hlásenie o inšpekcii, a tváril sa pritom dosť mrzuto na to, aby sa odvážila ho vyrušovať...

„Ani ty Flo?" nechcela tomu takmer veriť Lia, no nemienila zmeniť pozíciu, veliteľ ju občas pohladkal po vlasoch, čo považovala za mimoriadne príjemné a dosť dobre sa jej driemalo, okrem toho všetci videli aká je zamilovaná a nikto sa neodvážil nič komentovať, či už to bolo skutočné alebo nie, pokiaľ tu bol vyšší dôstojník všetci skrátka mlčali, okrem pána M, ktorý nateraz nebol prítomný, čo bolo zrejme dobré...

Jej kamarátka si povzdychla, hodila učebnicu, prekrížila si nohy a...
„Nie, ani ja..."

„Ale aspoň máš to strieľanie..."

„To je pravda, aspoň to, no nič, budeme sa učiť na ďalší termín vážení... tie protokoly to bola teda ... nikto nečakal, že to tam bude a nikto sa do toho ani nepozrel... nikto okrem..."

Ghí slávnostne stále objímal Annie.

„Kúpil by som ti drink, keby som mal z čoho... no kredity sú ..."

„Nevadí, neskôr, keď budeme mať všetci všetko hotové... až vtedy príde čas na skutočnú oslavu..."

Annie už mala očividne lepšiu náladu, trochu sa pozbierala, čo bolo dobré, hlavne pre ňu...

„Svätá pravda, drahá..."

„Neviem či budete mať vôbec dôvod na oslavy..." oznámil im veliteľ R dosť pochmúrnym tónom.

„Prečo, pane?"

Annie, k nemu očividne prechovávala viac dôvery než k iným osobám...

„Vaše hodnotenie, snáď..."

Lia sa chcela posadiť, aby mohla nakuknúť, no bola zatlačená späť...

„Moje hodnotenie bude absolútne objektívne..."

„Čo znamená, že celá škola je v kaši... bez urážky, pane..." poznamenal Ghí.

Annie sa primkla k nemu ešte bližšie.

„A nenecháte sa ešte presvedčiť?" žmurkla na Liu, ktorá... povedzme, že ako jediná možno mohla dať svojho priateľa ako tak... ak by teda bol ochotný, no vedela, že...

„Radšej sa pripravte na simulačnú hru, tú nebudem hodnotiť ja a som si istý, že toto hodnotenie objektívne nebude..."

Znepokojenie bolo cítiť na všetkých stranách.

„Terenca skrátka nepustíme na mostík a všetko bude v poriadku..." poznamenala Flo odhodlane.

„Veru to by ste nemali, hlavne, keď isté osoby zistia isté veci... to len bude hodnotenie..." Ghí si zakryl ústa, lebo to vyzeralo, že sa skutočne preriekol a Lia sa naňho zamračila, keď jej došlo...

„Poučte ma..." povedal veliteľ, ktorého zrejme až teraz skutočne začínalo zaujímať, to že svojmu kolegovi rád zatne do rany, bolo o ňom známe aj keď nemal to privilégium, aby ... no Lia ho občas počula o ňom hovoriť a nikdy to nebolo nič dobré...

„Tí dvaja spolu ešte nedávno chodili..."

Veliteľ prestal písať, odložil... aj komunikátor a Lia cítila, ako bola okamžite posadená.

„S kým ešte nedávno..."

Jej ruka sa dotkla jeho pleca.

Len pokojne, len pokojne, pomyslela si zdrvene...

Uňho sa tiež posadnutosť prejavuje istým spôsobom a...

„Chodili sme spolu, ešte nedávno pred tou poslednou stážou sme mali posledné rande..." odvetila Flo.

Čo spôsobilo, že sa atmosféra okamžite uvoľnila a on...

„Spomína to pri každej príležitosti, obávam sa toho, že to spomenie na mostíku opäť, rád žartuje na môj účet a ..."

„Pripravte sa na to, že zrejme neprejdete... Ak to skutočne urobí, neprejdete určite..."

Kadetka I. diel (dok)Where stories live. Discover now