16. kapitola 2

32 3 0
                                    


Tak to nech mu ani len...

„To nateraz nebude nutné, pane..."

„Žiadny K?"

„Nie, až kým..."

Radšej si nechcela predstavovať, čomu by zas musela čeliť, keby... bolo jej viac než jasné, že by ho chcela aj napriek...

No nepredpokladala, že by práve to bolo najlepšie riešenie ich... momentálnych nezhôd... a jej permanentne zlej nálady.

Nemienila však dať najavo akúkoľvek formu nespokojnosti, čo sa týkalo toho...

Preto sa radšej snažila skrotiť svoj hnev, aspoň natoľko, aby ho dokázala vypočuť bez rozptýlení tohto druhu.

„To čo ti chcem povedať, sa však týka hlavne... nemohol som sa sústrediť na povinnosti, ktoré... nebolo to skrátka možné..."

„A?"

„Bolo nutné, aby som sa istý čas držal v úzadí kým... sa nevyšetria veci, na ktoré som sa podujal... obával som sa, že to nedokážem riešiť s čistou hlavou, keď ma zamestnávajú iné aktivity..."

Tak aktivity.

Na to by sa rada pozrela, aké aktivity mu asi tak poplietli hlavu, keď bolo nutné sa ich tak rýchlo zbaviť len preto, aby...

„Držal som sa ďalej, kým to bolo nevyhnutné... Záležitosť so zradcom sa však uzavrela a nateraz..."

Nehrozí tá možnosť, že by preňho mohla byť...

„To je v poriadku, pane, to som pochopila hneď od..."

„Lia, chcel som prísť za tebou, a zaujímal som sa o to, čo sa s tebou deje... o to či je dobre postarané o tvoju bezpečnosť... Chcel som, aby si... bola pri mne... prial som si to, ale nie si na to pripravená, na tom sme sa predsa zhodli... najlepšie bolo nateraz ťa držať ďalej od tých záležitostí, ktoré..."

„Dobre, pane, to je v poriadku, rozumiem tomu veľmi dobre..."

***

Flo vyzerala veľmi spokojne a šťastne, keď sa vrátila späť na internát. Čip mala už vymenený, videla ju aj v rade, no keďže tam bola s ním, nechcela na ňu priveľmi upútavať pozornosť. Ona sama toho mala viac než dosť.

Nedávno predsa chcela odísť, čo bola skutočne vážna záležitosť a Lia ju vôbec nebrala na ľahkú váhu. Nateraz vyzerala, že je v poriadku.

Aspoň doteraz to vyzeralo tak, že bola absolútne bez nálady, ale teraz... dokonca si aj spievala aj sa naozaj skutočne tešila na večer.

Veliteľovi sa nezmienila o tom, že idú von, v podstate chápala jeho dôvody, ale aj tak... nebola pripravená sa s ním komunikovať tak ako predtým než...

Rozumieť jeho dôvodom neznamenalo, že mu hneď padne do náručia, akoby sa vôbec nič nebolo stalo.

„Čo si dnes oblečieme..." pýtala sa jej už hneď vo dverách.

„Tie nové šaty, na ktoré sme si všetky tak dlho šetrili dnes prídu na rad... Bez výnimky..." oznámila jej Lia viac než...

Annie, ktorá sa práve vrátila s Ghím to ledva vnímala, niečo si spolu šepkali, smiali sa... skutočne to vyzeralo tak, že oni majú nateraz naviac šťastia...

Ghí je takpovediac dobrý chlapec a M ten je stále kdesi mimo ich radar, preto je teraz v centre pozornosti.

„Beriete si aj niekoho ďalšieho dámy..." opýtal sa ich, nie provokačne, ale zrejme preto, že tak trochu dúfal, že s Annie na seba možno budú mať viac času.

No možno len chcel vedieť na aký druh večera sa má pripraviť.

Flo pokrútila hlavou. Annie bola s týmto vyjadrením viac než spokojná.

Lia ich chvíľu nechávala v napätí.

„Nie, nie, to je len naša záležitosť..."

***

Pripravovala sa.

Tak precízne, akoby šlo o nejakú nesmierne dôležitú školskú udalosť. Toto však bolo omnoho lepšie. Zábava.

Hudba.

Jedna z tých voľných nocí, ktoré sa už možno nebudú viac opakovať. Možno spoznať nových ľudí a jednoducho zabudnúť na všetko, čo by ich mohlo znepokojovať...

Pred zhromaždením bolo nutné zabudnúť na akúkoľvek propagandu a len tancovať a baviť sa, baviť sa skôr než budú musieť čeliť bežným povinnostiam.

Annie a Flo boli tiež u nej , v podstate tam teraz bolo viac doplnkov a šiat než kedykoľvek predtým... navzájom sa bavili, keď si skúšali niektoré veci, ktoré možno ešte tajne zvažovali...

Ghí už na nich netrpezlivo čakal, on mal samozrejme hneď jasno v tom, čo bude potrebovať...

Kadetka I. diel (dok)Where stories live. Discover now