***
„Flo, mala by si ísť von, niekto na teba čaká..."
Lia počula, ako to Ghí jej kamarátke oznámil cez dvere. Zdalo sa, že Flo, ktorá dovtedy len žartovala a pôsobila pomerne pokojne a vyrovnane zrazu zbledla.
„Kto je to?"
„No vieš..."
Ghí vyzeral, že ho nijako neteší pustiť sa do rozhovoru, ktorý by...
„Ak chceš pôjdem s tebou..."
„Aj ja..." ponúkla sa Lia, ktorá bola ešte stále v bojovej nálade, potom čo sa stalo naposledy. Bola pripravená svoju kamarátku brániť.
Nechcela ju stratiť.
Stále sa obávala to, že sa rozhodne pre možno príjemnejšiu a rýchlejšiu cestu, ale predsa... nevedela si predstaviť, že by ju tu nemala, teraz, keď...
Annie bola takisto pripravená pomôcť, vlastne takpovediac celá partia, akoby...
„Nie, radšej nie, nechcem, aby ste mali problémy..."
„To je v poriadku, mi to zvládneme..."
Dokonca aj Annie, ktorá bola predtým dosť vystrašená bola pripravená ísť s ňou.
„Naozaj to musím zvládnuť sama, ale ďakujem... Prosím, pochopte, že to tak chcem..."
Lia jej položila ruku na plece.
„Dáme mu päť minút, potom ťa odvedieme preč pod akoukoľvek zámienkou... dnes nás nemôže za nič trestať, je to naša noc..."
Flo sa usmiala.
„Ďakujem vám, naozaj vám veľmi ďakujem..."
„To nemusíš, naozaj nie..."
Lia ju objala.
Flo to prijala, akoby snáď...
„Keby niečo sila je s tebou..." pošepla jej.
Flo prikývla.
Potešená, že jej to ponúkla, aj keď vedela, do akých problémov by ju to priviedlo.
***
Čakali.
Takmer ako na tŕni a Ghí sa dokonca díval von. Nenápadne. Lia ho tým poverila, aby... no zatiaľ nič nehovoril.
Len tam stál.
Annie ho držala za ruku...
„Tak veľmi by som si priala, aby si Flo našla dobrého chlapca, aby bolo všetko tak ako ..."
„To by sa mi veľmi páčilo..."
Lia si priala to isté a nielen pre ňu.
Priala si, aby boli všetci spokojní aspoň natoľko, aby ten ďalší semester bol po všetkých stránkach príjemný.
Aj keď vedela, že sa nebudú môcť vyhnúť všetkému, čo ...
„Šťastie, že tu nie je M, ten by len tak čakať nevydržal, veď ho poznáte..."
Lia si to vedela veľmi živo predstaviť, čo by sa asi stalo keby... On by ich bránil za každú cenu, tak ako ona vtedy bránila jeho.
Tým si bola istá.
Ak by mala vziať opäť do ruky palcát tak rozhodne kvôli niekomu zo svojich priateľov, nehovoriac o ...
Možno preto, ešte nie je pripravená na aktívnu službu.
Ešte sa nedokázala odosobniť a vidieť v nich len svojich spolupracovníkov... možno to vždy bude jedna z vecí, s ktorou bude musieť bojovať.
Dnes sa tým však nemusí trápiť, dnes s tým nemusí bojovať, možno z istého hľadiska je to jej prednosťou, možno viac pochopí myslenie Odboja, keď bude ... keď dokáže cítiť to, čo cítia zrejme aj oni...
Keď sa nenechá pohltiť tou úplnou chladnokrvnosťou.
***
„Ideme..."
To bolo všetko, čo im Flo povedala, keď...
Jasné a stručné, akoby to bol rozkaz. Zábavný rozkaz a nie skutočné...
Znelo to, akoby sa konečne zbavila svojich obáv, akoby bola pripravená opäť ...
Veliteľ sa ani len neukázal, ani sa len nenamáhal s ňou opäť hovoriť a prečo by mal...
Čo vlastne preňho znamenala? Ona sama ho prinútila k tomu, aby s ňou zdieľal puto, čo však nezaručuje, že ju bude skutočne ľúbiť.
Aj keď jej to naznačil, možno chcel len... možno to čo teraz robí, je len spôsob, ako ju dokonale vyviesť z miery...
To sa mu však už nepodarí...
Nie teraz a možno nie ani...
***
„To bol teda tanec, ja už skutočne..."
Annie sa o nich opierala.
„Tie topánky ma asi zabijú, ale stálo to za to..."
Ghí ju opatrne objal.
„Neboj sa, keby niečo, tak ťa rád odnesiem..."
Pobozkali sa.
Lia dovolila Flo, aby ju opäť vzala tancovať, nuž bolo to fakt niečo neskutočné, vybili zo seba všetku energiu a ona jej ukázala pár trikov so silou.
Nikdy predtým to ešte neurobila, no Flo na to bola zvedavá a bolo vskutku zábavné sledovať, ako sa niektorí ľudia čudovali, že sa niečo pred nimi zrazu presunulo niekam inam, kvôli tomu, že alkoholom nešetrili, to však nikomu nepripadalo podozrivé.
Nikomu však úmyselne nerobili zle, neskrývala ich osobné veci ani nič podobné, len to bolo vždy také malé prekvapenie, keď zrazu nejaký pohár tak náhle zmenil miesto.
***
„Vstaneme vôbec zajtra na ten..." skutočne si robil starosti Ghí.
„Musíme..."
Flo celkom vážne nastavila zvonenie tak, aby ich signál prebudil... pre istotu to dvakrát skontrolovala...
„Tak dobrú nov vážení..."
Lia už bola pomerne v nálade, nie kvôli pitiu, ale kvôli tomu ako dobre sa zabavila hlavne s Flo, jej kamarátka rozhodne vedela, ako ju rozptýliť.
Bola pripravená, nech sa už zhromaždenie bude týkať čohokoľvek, zvládne to, tak ako sa na kadetku patrí.
ESTÁS LEYENDO
Kadetka I. diel (dok)
Fanficliaren Kylo Ren je nútený zastupovať generála Huxa na inšpekcii v Akadémii. Lia je kadetka z nižšieho ročníka, ktorá sa má stretnúť s riaditeľom, kvôli istému incidentu. Ich stretnutie má následky, ktoré im obom zmenia život.