4. kapitola 3

85 4 0
                                    


Ani jedna z možností nebola pre ňu dobrá, ak by si mala skutočne vybrať...  A keď sa nanešťastie sama mala možnosť presvedčiť, že jej priateľ je sledovaný osobou, ktorú nemôže odvolať nikto iný než spomínaný mrzutý veliteľ Ren, pochopila, že je v slepej uličke, že jej takzvaný učiteľ sa skutočne nevzdá kým...

Zrušiť to, to bola tá najjednoduchšia možnosť, ktorá však zahŕňala tú možnosť, že trpieť bude ona a či to vôbec znesie bolo otázne, preto už aj na začiatku tvrdila, že nie je možné to len tak ľahko urobiť.

Preto z tej sály odchádzala smutná, preto takmer ľutovala, že podporučík odišiel skôr, lebo jeho by možno zaujímalo čo sa môže stať jeho synovi, no takisto bolo možné aj to, že ju obvinia z nejakého momentálneho šialenstva a nikto ju aj tak nebude počúvať, skôr než by sa vymotala z toho zmätku bolo by už neskoro a Morrelli by bol...

Pomyslenie na to bolo bolestivejšie než by pôvodne mohla čakať.  

A jej vlastná smrť bližšie než... nepochybovala že, využije akúkoľvek šancu na to, aby ju dostal presne tam, kam...

Myslela na to, keď ju zdanlivo ochotne odprevádzal von z Hlavnej sály.

"Ako si sa rozhodla?" Pýtal sa jej, keď sa pomaly približovali k výťahom. "Nemáš už veľa času..."

Chvíľu uvažovala nad tým, že by možno mohla riskovať, škandál, no bolo to šialenstvo rovnako ako... On tak či tak vyhrá aj keď o tom ešte možno ani len nevie...

"Spojím sa s vami..."

Díval sa na ňu, akoby snáď... vedel predsa, že niečo také urobiť neplánovala, sama mu predsa povedala, že nechce, aby...

"Nedali ste mi na výber, to je jediná možnosť,  ktorá mi ostáva..."

Možno to ešte nedokáže, možno ešte nebude môcť a ona z toho napokon vyjde, akoby sa vôbec nič nebolo stalo, stále ešte môže dúfať, že by sa to mohlo podariť.

„Ak ste pripravený, ak to vôbec dokážete..." dala mu najavo, že by pokojne mohol zlyhať aj on, ak nezvládne to prúdenie sily, ktoré by mohlo byť intenzívnejšie než...ale ak mal poradcu, ktorý ho usmernil, ak sa skutočne v tomto nemýli, pokojne sa môže stať, že...

„Som pripravený o tom nepochybuj, tvoje úskoky sa dnes skončia tak či tak... nemysli si, že niekomu dovolím, aby sa so mnou beztrestne zahrával. Sama spoznáš, čo znamená, začať si so mnou..."

***

Po celý čas na ňu jej vlastná myseľ kričala, že vôbec nevie do čoho ide, nevidela ešte čo sa stalo, keď ... no nemalo by to byť nič nepríjemné, keďže...

Ruky mala pritisnuté k telu, keď za sebou zavreli tie dvere, keď cítila, ako sa na ňu upieral jeho pohľad.

Stále čakala, že niečo povie, že to bude chcieť zastaviť, už len preto, aby mu neostala takpovediac na krku.

No on tam len stál a díval sa na ňu.

„Stratila si odvahu?"

„Nie, pane..." hlesla vzdorovito.

„Tak prečo stále stojíš pri dverách?" pobavenie, ktoré zaznelo v jeho hlase ju podráždilo. „Som až taký hrozný netvor..."

„Neviem, pane..."

Pomaly pristúpila bližšie, zvažovala každý jeden krok v tých šatách, v ktorých bola tak veľmi zraniteľná, priveľmi otvorená svetu, ktorý by sa mohol proti nej kedykoľvek postaviť.

Kadetka I. diel (dok)Où les histoires vivent. Découvrez maintenant