12. kapitola 1

40 2 0
                                    


Vrátila sa z toho nešťastného testu, šlo to tak povediac od desiatich k piatim, no napokon získala 75 bodov, s ktorými bola nad mieru spokojná. Už ju čakali len spomínané kondičné záležitosti.

Ghí urobil tú tajnú a neprekonateľnú skúšku. Tancoval preto po izbe s každým, kto mu prišiel pod ruku. Flo sa na tom náramne bavila a Annie, tá s ním tancovala asi najdlhšie a bolo na nich vidieť, že si to skutočne užívajú.

Inak sa dalo povedať, že bežná skúšková rutina nebola ničím narušená.

Možno len...

„Dievčatá, tak by ma zaujímalo či idete na ples alebo..."

Flo a Lia si vymenili mierne zdesené pohľady.

„Zimný ples? Ten ples, ktorý je tesne po..."

„Áno, ten ples, ako viete ja sám predávam lístky, tak vám viem vybaviť..."

Flo sa chvíľu dívala na svoje ruky, akoby snáď...

„Nemám partnera..." hlesla napokon.

Ghí sa chystal otvoriť ústa, no Lia ho zarazila posunkom ruky, otvárať túto tabu tému bolo ako trafiť len jeden bod z desiatich pri streľbe a potom sa tým chváliť.

„To je škoda, tešil som sa, že sa opäť pekne oblečiete..."

„Toho sa neboj, po skúškach si dáme našu tradičnú..." snažila sa ho utešiť Flo.

Ghí teraz upieral všetku pozornosť práve na ňu, ako princ, teda síce nevykonávajúci žiadne kráľovské povinnosti, mal však vzťah k istým spoločenským udalostiam, dokonca aj drahý M, aj keď z iných dôvodov než jeho zvyčajne neškodný spolužiak.

Lia zamávala rukami, akoby snáď na svoju obranu a ...

„Asi to nebude možné, vieš, v tom čase mám už v pláne..." nevedela presne čo, no jednoducho si nevedela predstaviť, že by práve teraz, za iných okolností možno áno...

„Budete mi tam chýbať, dámy, vlastne aspoň Annie mi už prisľúbila, že pôjde so mnou, ale aj tak..."

„Princezná Annie, to znie prekvapivo dobre..." snažila sa Flo odviesť pozornosť s nich oboch na možno..."

Annie si však z toho nerobila ťažkú hlavu.

„Máš pravdu, dalo by sa na to zvyknúť..."

Ghí mierne očervenel a Lia cítila, opäť to príjemné teplo, kdesi blízko srdca.

Ghí a Annie, to by rozhodne nebola taká zlá kombinácia, keby teda...

No oni sa len obaja smiali, akoby to vôbec nemuseli brať vážne a nebola jediná, ktorá im závidela, že nič ani vážne brať nemusia.

„Budeme vás teda informovať dievčatá... o tom, čo... aj keď stále ešte dúfam, že vás dokážem presvedčiť..."

Flo sa stále tvárila, akoby hovoril o nejakej mimoriadne ťažkej skúške namiesto neškodnej a vskutku dôstojnej forme zábavy.

Lia sa pokúšala trochu smiať tiež, však nešlo o nič zvláštne, nie je to prvý tunajší ples, ani posledný...

„Naozaj by sme mohli ísť aj ako skupina, ako minulý rok, keď..." pokúsila sa ich presviedčať aj Annie, áno bojovali proti protokolu a celkom im to vyšlo, bol tam aj M, oboch takmer utancovali, no nič, celé to bola pre nich len taká hra, no minulý rok to bola... iná situácia než teraz, keď... Aj keď Flo sa už vtedy tvárila dosť skepticky a akosi nebola až tak veľmi nadšená celým tým rozruchom.

Kadetka I. diel (dok)Where stories live. Discover now