3. Po správnej ceste

1.3K 106 18
                                    



Celý deň bola značne nervózna a čakala na večer, aj keď netušila, čo od neho môže očakávať. Vedela, že sa nevrátil po toľkých rokoch kvôli nej a nechcela si to ani nahovárať, to aj tak nebol jej štýl. Vždy poriadne čelila pravde, nech bola akákoľvek.

Najhoršie zo všetkého bolo, že si nebola istá, či si majú po toľkých rokoch ešte čo povedať.

Čo ak už neostalo vôbec nič medzi nimi dvoma?

Hodinu pred stretnutím sedela vo svojich komnatách pred zrkadlom a pokúšala sa aspoň trocha výraznejšie namaľovať. Kučeravé vlasy si trocha upravila kúzlom, aby nevyzerali tak ako vždy. Potom podišla k svojej skrini a vybrala niečo jednoduché na seba. Nemala veľa pekného oblečenia. Na Rokforte ho ani nepotrebovala, keďže skoro stále nosila habity. Koľkokrát sa ju Ginny snažila presvedčiť, aby spolu zašli na poriadne nákupy, ale nakupovanie nebolo nič, čo by Hermionu dostatočne uspokojovalo. Nakoniec si vybrala jednoduché tmavé šaty, ktoré mala už niekoľko rokov, lebo boli pohodlné a to ona vyžadovala.

Pozrela sa na hodiny v obývačke. Bol čas vyraziť. Vzala si kabát, kotníkové čižmy si obula na nohy a siahla po svojej kabelke.

Vyšla z komnát a kráčala po rokfortských chodbách. Ešte nebol čas večierky, takže po chodbách sa potulovali aj študenti. Poriadne si ich nevšímala a oni si často nevšímali ju.

„Hej, kam ideš?" dobehla ju Lily. V rukách mala knihy, takže určite išla z knižnice. „Vyzeráš veľmi pekne, krstná. Hádam nejdeš na rande, alebo áno?"

„Nie, Lily, nejdem. Mám iba jedno stretnutie so starým známym," odvetila jej Hermiona.

„Určite to nie je rande?"

„Ubezpečujem ťa, že to určite nie je rande," prikývla Hermiona. Sama si toho bola dobre vedomá. Nebola si istá, či to vôbec bude priateľská schôdzka, nie to ešte nejaká milostná.

Lily vyzerala, akoby ju to sklamalo. „No ako povieš," dodala, keď sa pri nich zjavila ďalšia ryšavá dievčina, ale tá Hermione nevenovala úsmev.

„Dobrý večer, pani profesorka," slušne však pozdravila.

„Dobrý večer, Penelope," odvetila jej Hermiona. „Tak ja pôjdem. Lily, porozprávame sa zajtra, dobre?" pozrela sa na svoju krstnú dcéru a tá prikývla.

Hermiona sa vybrala inou cestou ako Lily s Penelope, Ronovou dcérou. Na okamih zablúdila myšlienkami k dnešnému ránu, kedy tu bol Ron, zrejme na príkaz svojej manželky. Hermiona mu koniec koncov bola vďačná, že sa tu objavil on a nie Padma. Už aj tak mala dnešného dňa plné zuby a keby ju po ránu nahnevala Padma Weasleyová, asi by teraz mala o dosť horšiu náladu, akú už mala.

Prešla cez dubové dvere Rokfortu smerom von a do tváre jej udrel večerný vietor. Hermiona trocha oľutovala, že si nezobrala šatku okolo krku, ale nechcelo sa jej už vracať späť a tak sa pobrala bez nej. Do Rokvillu to predsa nebolo až tak ďaleko.

Kráčala, premýšľala, ale bola presvedčená o tom, že sa nechce vrátiť. Bola si vedomá toho, že sa chce stretnúť s Dracom Malfoyom. Nuž naďalej vôbec netušila, čo má od toho čakať. Čo si má o tom všetkom myslieť. Nevedela ani ako zareaguje, keď ho po toľkej dobe uvidí. Bol to človek, ktorého zároveň milovala i nenávidela. Bolo to priveľmi ťažké a zložité.

***

Draco dorazil do Troch metiel o niečo skôr, ako sa dohodol s Hermionou. Vybral stôl dosť vzadu, aby mali viac súkromia na rozhovor, ktorý ešte netušil, akým smerom sa bude odvíjať. Málo toho o nej za tie posledné roky vedel. Odkedy prestala spolupracovať s jeho matkou, nevedel takmer nič. Nuž aj tak chcel, aby mali čo najviac súkromia.

Saturno [HP Fanfiction]Where stories live. Discover now