29. Mamin návrat

930 81 16
                                    


O päť mesiacov neskôr

„Som uťahaná," povedala Hermiona, keď sa vrátila domov po náročnom vyučovaní. „Pomaly sa blížia skúšky a ja začínam mať pocit, že študentov to vôbec nezaujíma. Možno okrem Louisa, ale prisahám, že aj Lily na štúdium vôbec nemyslí."

„Nie je zamilovaná?" napadlo odrazu Rhei, ktorá pomáhala škriatkovi Mannymu chystať taniere na večeru.

„Vy ste predsa kamošky, nie?" nadhodila Hermiona.

„Mám to zistiť?"

„Skús jej iba dohovoriť, aby začala trocha myslieť na štúdium, nebolo by to od veci. Kde je Draco?"

„Ešte v práci," odvetila jej Rhea, „ale myslím, že už príde každú chvíľu. A čo ešte nové na Rokforte? Všetci sú takí neposlušní?"

„Uhm," prikývla Hermiona. „Čo si robila ty?"

„Trocha sa učila nové kúzla s Jamesom. Zastavil sa tu a potom sme boli spolu na obede," vravela jej Rhea. „Chcela som ho pozvať na večeru, ale musel ísť na Ministerstvo. Mal ešte nejaké špeciálne školenie. Byť aurorom je asi náročné."

„Určite je," prikývla Hermiona.

„Ponúkli ti to, však?"

„Áno," odvetila jej Hermiona a naliala si pohár vody. „Odmietla som. Chcela som sa venovať škriatkom a potom aj iným veciam. Chcela som zmeniť niektoré právne veci. Mala som veľa plánov. Nakoniec učím študentov a prišla som na to, že ich môžem formovať, môžem ich učiť a že nerobím niečo zbytočné. Takže som sa v tom povolaní nakoniec našla."

„Keď ja stále neviem, čo by som chcela robiť," zasmiala sa Rhea. „Niežeby ma to nebavilo u Draca vo firme, ale sú to samé čísla. Nič s kúzlami poriadne. Asi by som mala pouvažovať nad niečím iným. Myslíš, že ho to bude hnevať? Stále rozpráva ako po ňom preberiem firmu..."

„Mala by si robiť to, čo by ťa bavilo," skočila jej Hermiona do rečí. „Nerob si z toho ťažkú hlavu."

„Ďakujem," usmiala sa na ňu Rhea.

Posledné mesiace boli pre obe úžasné. Spoznávali jedna druhú. Neustále sa o niečom zhovárali. Rhea sa dozvedela už takmer všetko zo školskej doby svojej matky. Veľa si vypočula o vojne, o jej priateľoch a aj o vzťahu s Dracom. Tiež aj o živote potom. A ona jej na oplátku rozprávala o svojom štúdiu a o živote. Nebolo toho veľa, ale predsa len boli veci, ktoré jej povedať mohla, s ktorými sa jej zdôveriť chcela. Niekedy sa k ním pridal aj Draco a zhovárali sa aj do noci. O všetkom, o čom chceli. Takto najčastejšie trávili spoločné večery a nikto z nich by nemenil.

Rhea občas chodila aj večer von. James vždy pre ňu prišiel a v stanovenú hodinu ju priviedol späť. Dracovi sa to najprv vôbec nepáčilo, ale nakoniec to vyzeralo tak, že si na mladého Pottera pomaly zvyká. Okrem toho James akosi vedel ako na neho. Bol vždy veľmi slušný a milý a nezabudol mu vždy zložiť nejakú poklonu. Väčšinou typu, že má krásnu dcéru, ale to sa Dracovi páčilo a napĺňalo ho to hrdosťou.

Hermiona bola z ich vzťahu nadšená. James, Albus a Lily boli jej srdcu najmilší a vedela, že Rheu môže Jamesovi bez obáv zveriť. Nielen preto, že je auror, ale aj preto, že mu jednoducho dôverovala. Rhea jej kvitla pred očami a Hermiona vedela, že to je zásluhou Jamesa.

Hermiona a Draco sa vo svojom vzťahu za posledné mesiace veľmi neposunuli. Obaja sa chceli hlavne venovať svojej dcére, hoci občas večer, keď šli spať, medzi nimi preletelo pár iskier a padlo niekoľko letmých bozkov. O všetkom ostatnom naďalej rozhodoval čas. Draco čakal a čakanie ho neprestávalo baviť. Vedel, že tento raz sa mu čakanie oplatí a že teraz sú dôležitejšie veci ako ich romantický vzťah. V prvom rade sa obaja snažili vytvoriť teplo domova pre svoju dcéru a venovať jej väčšinu svojho času, keď o toľké roky prišli. Bolo to pochopiteľne.

Saturno [HP Fanfiction]Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt