Draco naozaj nemal rád predvianočný zhon. Keď sa nad tým tak zamyslel, Vianoce neboli jeho obľúbené ročné obdobie. Na rozdiel od Rhei, ktorá trávila celé dni tým, že vyzdobovala s domácimi škriatkami Malfoy Manor a potom keď už nemala, čo zdobiť, tak sa pustila do výzdoby v jeho kancelárií. Takmer ho porazilo, keď raz ráno otvoril na nej dvere a všade mal vianočné ozdoby a zo stropu mu viselo imelo. Nakoniec sa s tým zmieril (hoci imelo zvesil) a rozhodol sa, že tento rok je zrejme čas na to, aby sa pokúsil si Vianoce užiť.
Preto práve teraz zdobil s Rheou vianočný stromček, ktorý boli spoločne vybrať. Prútikom vešal ozdoby, aj keď Rhea ho niekoľkokrát žiadala, by to robil bez neho (no nemusel jej vo všetkom vyhovieť).
„Aké máš plány na Vianoce?" spýtala sa ho a podala mu vianočný špic. Draco na neho namieril prútikom a špic sa umiestnil tam kde mal. Na vrchol stromčeka.
„Žiadne. Ty nejaké máš?"
„Áno," usmiala sa. „James ma pozval k svojej rodine na obed."
„K Potterovcom?" nadvihol obočie Draco. Pokiaľ vedel, celá rodina chodila na Vianoce do Brlohu, kde na nich čakali Weasleyovci.
„Nie, k jeho starým rodičom. Spomínal to miesto, ale zabudla som..." zamyslela sa.
„Brloh," pripomenul jej Draco.
„Áno, to je ono," prikývla. „Ty si tam bol?"
„Čo? Nie! Merlinchráň!"
„Haha," Rhea sa zasmiala. „Vadí to?"
„Čo?"
„Že tam pôjdem," spresnila.
„Nie, môžeš mať také Vianoce, aké si praješ," odvetil jej Draco a namieril prútikom na stromček. Zašepkal kúzlo a stromček sa rozsvietil.
„Wow!" Rhea z neho nemohla spustiť oči. „To je krásne."
Draco musel pripustiť, že bolo. Stromček vyzeral úžasne, krajší nikdy nemali. Radosť v jej očiach bola nákazlivá, že sa musel usmiať. Potom ju objal okolo ramien a pobozkal ju na líce. „Som rád, že sa ti páči."
„Ďakujem, že mi robíš Vianoce, Draco," šepla.
„A to si ešte nevidela darčeky," žmurkol na ňu.
„Máš pre mňa darčeky? Akože v množnom čísle?" spýtala sa ho Rhea. Nikdy nič moc nedostávala. Lucius jej zvyčajne kúpil nejakú knihu a Draco jej z Ameriky poslal nejakú drobnosť. A ešte ju obdarúvala Andromeda väčšinou sladkosťami, alebo muklovskými románmi.
„Mám pre teba veľa darčekov," prikývol Draco. „Aj pre Nathana. Musím mu ich poslať. Dúfam, že náš výr ho nájde. Pansy sa mi totižto vôbec neozvala."
„Áno," prikývla Rhea smutne. „Škoda, že tu Nathan teraz nie je s nami a nemôže vidieť náš krásny vianočný stromček. Tiež mám pre neho darček. Môžem ho potom poslať s tými tvojimi?"
„Samozrejme. Opustím ťa, mám ešte nejakú prácu." Pobozkal ju na čelo Draco.
„A čo si kúpil Hermione?" vyzvedala ešte od neho.
„Drobnosť. Nie som si istý, či by odo mňa chcela nejaké vianočné darčeky," riekol jej Draco.
„Hlavne, že si spomenul a niečo pre ňu máš. Určite sa poteší," prikývla Rhea.
Draco jej venoval úsmev a potom si obliekol svoj hrubý kabát a vybral sa von. Snežilo od rána. Draco si pozapínal aj tie najvrchnejšie gombíky na kabáte a na ruky si natiahol kožené rukavice. Odmiestnil sa.
ESTÁS LEYENDO
Saturno [HP Fanfiction]
Fanfic* Vždy som ti vravela o Saturne. Pretože na Saturne žijú deti, ktoré sme nikdy nemali. A vravela som ti o Plute, kde ešte stále počujú výkriky našej lásky. A o Mesiaci, kde kričia osamote naše hlasy. Tvoj a môj... a žiadajú odpustenie. Nemohli sme t...