„Teddyho poznám skoro celý svoj život," riekla Rhea. „Aj keď on mňa nie. Väčšinou som ho vídavala z okna svojej izby, keď prišiel so svojou starou mamou Andromedou k nám na návštevu."
Lily na ňu vyvalila svoje hnedé oči a okrem nej počúvali takmer všetci.
Rhea sa usmiala a pokračovala. Nechcela im tajiť svoj pôvod, nechcela Jamesa dostať do zlej situácie, aj keď mala trocha strach, ako to jeho rodina príjme. „Nemohla som sedieť za jedným stolom s tetou Andromedou, alebo Teddym, pretože si to Narcissa nepriala. Som nemanželská dcéra Luciusa Malfoya."
V Brlohu nastalo ticho. Všetky oči sledovali Rheu a ona sa iba smutne usmiala.
„Nevyzeráš ako Malfoyová," zhodnotil George Weasley, jeden z Jamesových strýkov.
„To vravia všetci," prikývla Rhea.
„Netušil som, že Lucius má dcéru," povedal Jamesov dedko. „Nerozumiem iba tomu, prečo to tajil, keď už bolo po vojne. Tvoja mama zomrela?"
„Neviem," priznala Rhea smutne. „Vôbec nič o nej neviem. Domnievam sa, že to nevie nikto. Pravda zomrela s mojím otcom. Tajil to preto, lebo Narcisse sa to vôbec nepáčilo. Som pre ňu iba hnusný hmyz, ktorý by chcela zašliapnuť. Och, prepáčte, že vás tým vôbec zaťažujem..."
Rhea si všimla, ako sa Jamesová babička na ňu smutne usmiala. Nemala pocit, že by niekomu vadilo, kým je. Bolo zvláštne vidieť, že niektorí čarodejníci naozaj nemajú predsudky. Hoci Draco ju varoval, tento raz nemal pravdu. Nikto na ňu nepozeral s odporom a ani nemal chuť ju vyhodiť zo svojho domu.
„Tak, taká je pravda," dodala Rhea, keď zavládlo ticho. „Vadí to?" spýtala sa.
„Nie," povedal ako prvý Harry Potter. „Samozrejme, že nie. S tvojou rodinou sme nikdy nevychádzali, Rhea, ale musím povedať, že Narcissa Malfoyová mi vo vojne zachránila život."
„A my sme vo vojne zachránili život tvojho brata," dodal ešte Ron, ďalší z Jamesových strýkov.
„Draco nerád hovorí o vojne," odvetila im Rhea. „Myslím, že ho to stále veľmi bolí."
„Aj nás to stále veľmi bolí, Rhea," povedala Ginny Potterová a podišla k nej. „Páčiš sa mi," dodala. „Si úprimná a nebojíš sa. Je to zvláštne, vieš?"
„Čo konkrétne je zvláštne?" Nerozumela jej slovám Rhea.
„Niekoho mi veľmi pripomínaš," riekla jej Ginny a hľadela jej do očí. „Inú veľmi úprimnú ženu. Tiež sa nikdy nebála povedať svoj názor. Vidno, že si dobré dievča."
Rhea sa chcela spýtať o kom hovorí, ale nakoniec to nepovažovala za vhodné v danej situácií. „Ďakujem, pani Potterová, pokúsim sa nesklamať mienku, ktorú ste si o mne vytvorili."
Jamesová mama ju pohladila po vlasoch a potom sa pozrela na celú svoju rodinu. „Myslím, že je čas, aby sme sa šli guľovať."
A tým zmenila tému a Rhei sa už nikto nepýtal na jej pôvod. Nikto od nej nebočil, práve naopak, mala pocit, akoby zapadla. Každý ju chcel do svojho tímu na guľovanie, každý bol k nej veľmi milý. Bolo to zvláštne a veľmi sa tešila, ako to povie Dracovi, ktorý hoci to nepovedal, ale ona to na ňom videla, mal celkom veľké obavy, ako Jamesová rodina Rheu prijme, keď sa dozvie, kým v skutočnosti je.
***
„Nemôžem uveriť, že si to vedel!" skríkla Victoire, keď sa s Teddym premiestnili do Brlohu. „Prečo si mi to o mame nepovedal?"
YOU ARE READING
Saturno [HP Fanfiction]
Fanfiction* Vždy som ti vravela o Saturne. Pretože na Saturne žijú deti, ktoré sme nikdy nemali. A vravela som ti o Plute, kde ešte stále počujú výkriky našej lásky. A o Mesiaci, kde kričia osamote naše hlasy. Tvoj a môj... a žiadajú odpustenie. Nemohli sme t...