45. Zbohom minulosť

834 81 11
                                    

Viktor rozprával a Draco sa na ňom celkom slušne bavil. Hermiona ich iba sledovala. Bola rada, že má Draco trocha lepšiu náladu a pravda bola, že rada po toľkom čase videla aj Viktora.

Ostali priateľmi. Celé tie roky. Písali si, niekedy sa stretli, keď náhodou zavítal do Londýna. A to bolo všetko, lebo ani jeden z nich nič viac od toho druhého nečakal.

Prekvapilo ju však, komu patrí Viktorovo srdce. Mala Dominique rada. Vždy bola veselá, celá žiarila, a preto asi nebolo pre Viktora ťažké nechať na nej oči, keď sa z nej stala dospelá žena. Láska tá bývala nevyspytateľná. Sama o tom dosť vedela.

„Myslím, že by si to mal povedať Fleur. Možno, keď sa to dozvie od teba a nie od iných, bude to mať menšie následky," poradila Hermiona Viktorovi.

„Och, drahá Hermiona, ty nepoznáš Fleur. Je úplne jedno od koho sa to dozvie, tak či tak to neznesie," povedal jej Viktor. „A aj z toho dôvodu, že neprežíva práve šťastné obdobie."

„Za to si ale môže sama," dodala Hermiona. Veľa vedela o vzťahu Billa s Fleur. S Billom boli priatelia a kolegovia, vedela o tom všetko. A odkedy sa to stalo, odkedy sa priznala Billovi s neverou, Hermiona ju prestala mať rada. Pretože sa jej to zdalo voči Billovi vypočítavé, chladné a zlé.

„Áno," pripustil Viktor. „Ver mi, že si to sama dobre uvedomuje."

„Ja som rada, že je Bill šťastný," povedala mu Hermiona.

„Aj ja," odvetil jej Viktor. „Jeho manželka je veľmi milá. Dominique o nej často rozpráva. Aj ona je za otca veľmi šťastná. A tak to má byť."

Niekto znova zaklopal na dvere a Draco sa zodvihol, že pôjde otvoriť. „Čo je dnes deň otvorených dverí?"

Podišiel k dverám a otvoril ich. „Ach, to ste vy," povedal, keď zbadal Pottera a jeho manželku.

„Dozvedeli sme sa o tvojej mame a chceli sme ti vyjadriť úprimnú sústrasť," povedala Potterová žena a podávala mu ruku.

„Vďaka," šepol Draco a potriasol jej rukou. Pustil ich dnu.

Potter sa na neho pozrel a tiež mu podával ruku. „Mrzí ma to."

„Ďakujem," odvetil Draco. „Poď ďalej, máme návštevu, je tu Krum a je fakt na nervy," uškrnul sa.

„Harry, Ginny," usmiala sa Hermiona, keď ich zbadala.

„Ahojte," usmiala sa Ginny a posadila sa k stolu vedľa Hermiony. „Ako sa máš po včerajšku, Viktor?"

„Všelijako," odvetil jej Viktor.

„Dobre, čo si nalejeme?" spýtal sa Draco.

***

„Je s tebou niečo?" Ginny našla Hermionu v spálni. Vytratila sa pred pár minútami a Ginny si od začiatku návštevy všimla, že nevyzerá ako vo svojej koži.

„Spomenula som si," riekla jej Hermiona a posadila sa na posteľ.

„Na čo?"

„Prečo som Dracovi nepovedala o tom, že som tehotná," odvetila jej Hermiona a potom ako pokračovala a opísala jej priebeh stratenej spomienky, mala pocit, akoby jej padol kameň zo srdca, že to niekomu povedala.

„Zrejme ťa potom napadol Lucius, však?"

„Myslím, že áno," prikývla Hermiona. „Zavrel ma do tej pivnice a donútil ma, napísať vám, že som odišla do Austrálie hľadať rodičov."

„Hrozne," podotkla Ginny a sadla si k nej na posteľ. Chytila najlepšiu priateľku za ruku.

„Ver mi, Ginny, keď som odchádzala z toho hotela, stále som mu to chcela povedať. Len som to nedokázala v tej chvíli, keď som videla, ako ľahko na mňa zabudol..."

Saturno [HP Fanfiction]Where stories live. Discover now