„Rhea nebude večerať?" spýtal sa Draco a pozrel sa na Hermionu a Nathana.
„Nie je hladná," odvetil Nathan.
„Stalo sa niečo?" spýtal sa Draco.
Hermiona prikývla a naznačila mu, že mu to povie až po večeri, lebo to nechcela rozoberať pred Nathanom. Tak sa teda pokojne najedli a keď Nathan odišiel do svojej izby, odpila si Hermiona z tekvicového džúsu a potom povedala Dracovi, čo sa dnes stalo v obchode so spoločenskými šatami. „A Rhea zostala z toho smutná, že Lucius..."
„Bol odporná sviňa," prikývol Draco. „Ale Rhea za to nemôže."„Rovnako ako ty," odvetila mu Hermiona.
„Mrzí ma, že ste sa dostali do takejto nepríjemnej situácie a že ide práve o snúbenicu Weasleyoho," povedal jej Draco. „Viem, že to je tvoj kolega a ste priatelia. Teraz to zrejme bude problém."
„Pozri, Draco, ty a ani Rhea nie ste zodpovední za činy, ktoré urobil tvoj otec. Meno Malfoy z vás nerobia rovnaké osoby. Áno, bol si kedysi smrťožrút, ale to dievča netuší, čo ťa k tomu viedlo a čo všetko sa stalo. Ja budem stáť na tvojej strane, aj keby ma to malo stáť priateľstvo s Billom Weasleym."
Draco sa usmial na Hermionu. „Nechcem, aby tým Rhea trpela..."
„Ani ja to nechcem," prikývla Hermiona. „Snažila som sa jej to vysvetliť, ale..."
„Skúsim to ja," povedal jej Draco. „Môžem?"
„Chcela som ťa o to požiadať," usmiala sa na neho Hermiona. „Myslím, že keď jej to vysvetlíš ty, tak to pochopí. Pochopí, že nie je vinná."
„Ďakujem, že stojíš pri mne, Hermiona," opäť jej vyjadril svoju vďaku. Chcel jej to opakovať skoro každý deň, lebo aj ona sa mohla zachovať ako snúbenica Billa Weasleyoho a aj mnoho iných ďalších ľudí.
Vyšiel hore na poschodie a potom zaklopal na dvere izby svojej dcéry. Vošiel dnu, keď počul jej ďalej. „Nevečerala si. Nie si hladná?"
„Ani nie," odvetila mu Rhea. Sedela na posteli, hlavu mala sklonenú a vyzerala, že plakala. Dracovi to lámalo srdce. Lucius si nezaslúžil, aby jeho vnučka kvôli nemu vyronila slzu. Už si to viac nezaslúžil!
„Rhea," oslovil ju Draco a prisadol si k nej na posteľ. „Mama mi povedala, čo sa stalo dnes."
„To nič, o nič nejde..."
„Ale áno, ide," pokrútil Draco hlavou. „Bola k tebe nepríjemná tá..., ehm, slečna?"
„Nie," odvetila mu Rhea. „Iba povedala mame, že si berie smrťožrúta a potom sa zavrela do skúšobnej kabínky. Bolo mi jej ľúto. Tiež by som nechcela naraziť na ľudí, ktorí mali niečo spoločné s vraždou mojej rodiny."
„My dvaja nemáme nič spoločné s vraždou jej rodiny," povedal jej Draco.
„Ale Lucius áno....!"
„Rhea, ty aj a nie sme on," povedal jej Draco a donútil ju, aby sa na neho pozrela. „Nikoho som nikdy nezabil, prisahám ti. A nedopustím, aby niekedy niekto ťa osočoval za to, aké priezvisko nosíš! A nechcem, aby si si niekedy niečo vyčítala."
„Mrzí ma to, ocko," šepla Rhea.
„Ja viem, že áno," prikývol. Sám si často na seba bral príliš veľkú vinu. „Sama dobre vieš, že som bol smrťožrút a dobre vieš, prečo som sa ním stal a ako som musel. Nikdy by som sa tak sám od seba nerozhodol, ale otec áno. My však nie sme zodpovední za jeho skutky, aj keď si to ľudia môžu myslieť. Skús na tú skúsenosť zabudnúť."
KAMU SEDANG MEMBACA
Saturno [HP Fanfiction]
Fiksi Penggemar* Vždy som ti vravela o Saturne. Pretože na Saturne žijú deti, ktoré sme nikdy nemali. A vravela som ti o Plute, kde ešte stále počujú výkriky našej lásky. A o Mesiaci, kde kričia osamote naše hlasy. Tvoj a môj... a žiadajú odpustenie. Nemohli sme t...