Ik kijk hem doordringend aan. Door mijn intense blik zie ik James' adamsappel bewegen wat betekent dat hij slikt. Hij is duidelijk bang, want hij blijft stil. Ondanks die gedachte kan ik mijn woede niet onderdrukken.
"Antwoord nou eens domme unicornmelker! Hoeveel heb je gelezen?" Ik zie hem lichtjes achteruit deinzen, maar ik stop niet tot ik het weet.
"H-heb je gedronken?" Vraagt Jay verbaast. Hij komt naar me toelopen en legt zijn hand op mijn wang. Ik slik door zijn aanraking. "D-dat was niet de vraag." Stammel ik opnieuw nuchter.
"Je ogen zijn dof en glazig. Wat is er gebeurd?" Hij lijkt verward. "Ik zei dat dat de vraag niet was!" Ik sla zijn hand van mijn wang en kijk hem terug kwaad aan.
"Nou uhm- tot uhm-..." "Godsamme, unicorn christus! In unicornsnaam! ANTWOORD OP DE VRAAG!"
Hij slikt weer. "Tot uhm, je vader met zijn nieuwe experiment." Fluistert hij twijfelend. Tot zover had ik ik hem alles al verteld, maar het doel van het experiment had ik toen vakkundig verzwegen voor mijn neefje, dus mijn ogen vergroten. "Heb je gelezen wat het inhoud?" Vraag ik wanhopig.
"N-nee jij kwam net binnen." Ik zucht opgelucht. "Wat houd het in?" Vraagt hij nieuwsgierig. "Wat?" Vraag ik zo onschuldig mogelijk. "Wat?" Vraagt hij verward. "Wat?" Doe ik hem weer na. "Waarover waren we bezig?" Vraagt Jay peinzend. "Geen flauw idee." Antwoord ik schouderophalend.
Lucca had gelijk. De truc werkt super. Net ontkomen aan de waarheid.
"Gaan we een film kijken?" Vraagt Jay spannend. "Jah sure, why not." Haal ik mijn schouders op, de woede in mijn achterhoofd onderdrukkend. "Ik ga wel even naar het toilet. Kies jij maar de film." Vervolg ik. "Oké." Grijnst James.
Oh nee, dat wordt horror. Unicorn! Waarom heb ik hem toch laten kiezen? Ach ja, het is te laat voor spijt.
Ik doe mijn ding en vertrek terug naar de slaapkamer. Ik bereid me al voor op de horrorgeluiden en sluit mijn ogen, omdat ik bang word van het idee te schrikken. Ik ga naar binnen en hoor verbazingwekkend genoeg geen horrorgeluiden. Daarom open ik mijn ogen en dat had ik blijkbaar beter niet kunnen doen.
"AAAAAAHH!" Krijs ik door de angst.
"B-ben je nu al klaar?" Vraag Jay stotterend. Ik knik, nog steeds onder de indruk.Voor de mensen die niet door hebben wat hier aan de hand is, zal ik maar even de situatie voor jullie schetsen.
Nou ja, ik ga niet écht schetsen, maar ik ga jullie gewoon uitleggen wat er aan de hand is. Ach, je begrijpt me vast wel.Hier gaan we: Jay zit nu naakt op mijn bed in mijn slaapkamer met mijn onderbroek in zijn hand terwijl ik hem met open mond aanstaar. Ben ik nu de enige die dit abnormaal vindt?
"J-james, w-wat doe je met m-mijn onderbroek?" Vraag ik oprecht verward. James krijgt blosjes op z'n wangen en kijkt beschaamd naar de onderbroek. Oké, ik moet eerlijk toegeven: dit is een grappig zicht. James kijkt naar die onderbroek alsof hij net is afgewezen door een meisje.
"I-ik wou me omkleden omdat ik, nouja gewoon... euhm, comfortabel naar de film wou kijken?" Vraagt hij in plaats van dat hij het zegt. "En dan moet je MIJN onderbroek aan?" Vraag ik met een grijns.
JE LEEST
Besmet met liefde *BxB*
Teen FictionGeforceerde liefde die móét resulteren in je eerste keer met een meisje die je helemaal niet kent. Dat is de opzet van een achterlijk plan van je vader, wetenschapper, dat móét slagen. Het zogenaamde 'sexperiment', noemt hij het zelf. Een klein prob...