noual:
Eindelijk ze zijn weg. Ik ga languit op de bank liggen. 'yek sta sta op en maak schoon' zei tante Munya lachend. Dunya liep met borden naar de keuken. Ik strekte expres mijn been waardoor ze struikelde en alle borden vielen. 'WAHAHHAHAHA' lachte ik keihard. Mijn moeder keek me dodelijk aan. 'saff Noual en Dunya ga naar boven ik kom er zo aan' zei Tante Munya TELEURGESTELD. nee grapje ze was kaulo boos.
We liepen lachend de trap op. We gingen op mijn bed zitten en duwde alle kleren van het bed af en schopten ze onder het bed. Zo schoon als nieuw. Dus we kletsen en wachten tot Tante Munya die preek ging geven waar ik geen zin in had natuurlijk.
Ik deed mijn haar in een knot van *ik ben thuis* . 'dussss' begon ik met wiebelende wenkbrauwen. 'wat' vroeg Dunya en keek me scheef aan. 'jij en Jaouad is wel cute' egon ik met die girll/pedo stem. 'iell wat gatverdamme 1. hij gaat trouwen met je zus en 2. iell ik blijf mijn hele leven singel' zei ze en deed der haar naar achter waardoor we in de lach schoten, gekki.
Mohiem getie (tante) Munya kwam binnen. 'ohke galto (tante) voor je gaat beginnen met die preek waarom ben je bevriend met mijn moeder ze is het tegenovergestelde van jou hoe kunnen jullie vrienden zijn en nog samen wonen' vroeg ik verward. Dit is de vraag die ik mijn hele leven stelde en ik durfde geen antwoord op te krijgen.
Ze zuchten en nam ons in haar armen. 'het word een hele geschiedenis verhaal dus luister goed' zei ze zacht. en toen begon ze.
Munya: (moeder van Ismael mounir DUNYAAA)
flashback:
Ik ben mijn hele leven al bevriend met Samira(moeder van Noual). Ik hou van haar als een zusje tot we 15 werden. toen veranderde de gehele situatie.
Toen we 15 waren hadden we geen contact meer. Ik ging naar het HBO en zij naar het ROC. Ze kreeg andere vrienden. Slechte. Ik kreeg ook andere vrienden. Goeie.
Ik ging voetballen mijn favo sport. Ik had mijn bruine/gouden krullen en mijn fel blauwe ogen. Mijn moeder zei vaak dat ze de oceaan kon zien in mijn ogen. Iedereen zei dat het zonde is om hoofddoek te dragen ik deed het toch. Ik droeg hoofddoek en lange kleren. Dus ik moest ook stoppen met Voetbal.
Mijn vriendinnen werden minder. Ze werden allemaal de meelopers van 1 iemand. Samira. Op school werd ik gepest en vernederd. Soms trokken ze aan mijn hoofddoek. Ik had daarom 2of7 hoofddoeken aan. Ik had geen vriendinnen of vrienden maar ik had ze niet nodig ik heb Allak swt al en dat is genoeg.
Mijn moeder en vader waren trots op mij. Ik was gelukkig omdat ik genoeg had en ik hoefde niet te klagen. Ik kreeg eten op mijn bord ik mocht douchen wat wil ik dan nog meer.
Op een dag ging ik naar school een dood normale dag. Ik werd uitgescholden en ik krege paar keer een klap in mijn gezicht, Normaal toch. De docenten die mijn toetsen niet geod na keken en ik altijd opnieuw moest gaan kijken of het goed was.
Ik liep naar de wc waar ik 10 of 20 jongens zag. Het was een meisjes wc. In het midden zat Samira. Ze had een croptop aan en een kleine schort haar onderbroek was zelfs langer. Ze keek me aan met een enge grijns. 'ontmaagd haar' zei ze hard en voor ik het weet werd ik uitgekleed tegen mijn wil in. Ik begon te huilen. Ik heb nooit gehuild na mijn 10e. Allah hield mij sterk maar Verkrachten is een ander verhaal.
Toen de jongens mijn zagen huilen stopten ze en keken ze me alleen aan. Daar stond ik dan in mijn lingerie voor 10tot20 jongens. 'WAAROM STOPPEN JULLIE GA DOOR' gilde Samira en trok aan mijn haar van alle kanten. Ik huilde en smeekte. 'jullie gaan door of ik ga snitchen bij de police en dat willen jullie zeker niet' zei ze tegen de jongens.
Ze stapte op mij af. En ik begon te gillen als een gek. Opeens komen er 2 jongens binnen. Ze waren nieuw volgens mij. Ze hielpen me en beschermde me. Ik ben ze naar eeuwig dankbaar voor. Ik trok mij kleren aan en verstrakten de greep van mij hoofddoek. 'kom wij brengen je wel thuis' zei eentje. Ik keek hem aan en verdronk meteen in zen ogen. 'mohamed' zei hij en stak zen hand uit. ik nam die niet aan en gaf hem een knikje. 'Munya' zei ik. Hij keek em begrijpelijk aan en die ander. 'samir' zei hij 'Munya.
Dat was de dag dat ik na 3/4 jaar pijn eindelijk vrienden kreeg. Ookal waren ze jongens ze bleven broers mattiess.
2jaar later: ik ben nu ongeveer 21. Ik en Mohamed zijn verloofd. Ik sta nu voor mijn bruidsjurk. Deze jurk droom ik al mijn hele leven. Altijd liep ik langs deze jurken en deze viel altijd weer op. De mooie figuur der in de scheiding. Perfect. Dit is hem en dit word hem.
Jammer genoeg wist Samira al jaren dat ik die jurk wou. Haar ouders hadden haar in een lounges betrapt en ze werd uitgehuwelijkt aan mijn BESTE vriend samir. Omdat haar ouders wel het geld hadden. was de trouwfeest morgen al. Ze had 25 jurken. (hayek i now). En toevallig kocht ze MIJN JURK. Ik heb serieus gehuild toen ik er achterkwam.
Haar ouders hadden iedereen uitgenodigd. Mijn ouders wouden super graag gaan. Het was gemixt. Dus had ik mijn witte takshita aan en een witte hoofddoek. En we gingen. Samir werd ook uitgehuwelijkt.
We gingen en ik had paar blikken gevangen van bitches die me vies aan kijken. Oh was even vergeten dat dit een hoerige bruiloft is. Opeens komt Mohamed naar me toe rennen. 'wat is er' vraag ik bezorgd. 'samir heeft een woeden aanval en jij weet hoe dat gaat' zei hij haastig. Ik knikten en liep achter hem aan. iedereen keek me aan. Terwijl Samira in de kortste trouwjurken stond te showen hoe groot der achterwerk is.
In de kamertje zaten alleen jongens. Kan het nog erger. Ik liep op Samir af. 'IK HAAT MIJN LEVEN IK ALLEN IK MOET MET DIE KEHBA TROUWEN ZELFS BELGIE EN FRANKRIJK WETEN DAT ZE EEN HOER IS ZELFS MAROKKO' schreeuwt hij boos en duwde een glas opzij. Waar ik stond natuurlijk. Het glas raakte me en ik viel met bloed op de grond. 'Munya' zei hij heel zacht. Meteen rend iedereen op mij af. 'munya hou vol' zei Mohamed en streelde over mijn wang. Terwijl het glas diep in mijn lichaam zit. 'Allah swt is bij me tuurlijk hou ik vol' zei ik zacht. En sprak de shahada uit.
Samira hoorde dat er wat was. Toen ze binnen kwam en mij zo zag. Besefte wat ze al die tijd verkeerd deed. ik gaf der elke keer een schuldgevoel en daarom deed ze me dat aan ze wou mijn leven verpesten omdat ik de enige was die zich gedroeg als hoe Allah swt dat wilde. Sinds toen heb ik der vergeven en zijn we vrienden ookal zijn we verschillend.
Einde flashback.
Dunya:
Wow heftig. Ik zag dat Noual echt in shock zat. 'euhh mama' Mijn moeder keek op en had tranen in der ogen. 'die glas en je zei dat je de shahada had uitgesproken' vroeg ik twijfelend. 'ze hadden me naar het ziekenhuis gebracht het waren paar diepe sneetjes' zei ze kortaf. 'mijn madre is toch niet verandert even hoerig als vroeger' zei Noual boos. 'euhh.. je moeder en vader hebben nooit van elkaar gehouden je vader zocht altijd naar iets ofso bijvoorbeeld vreemdgaan dat heeft je moeder duizenden keren gedaan ik heb der zelfs betrapt maar je vader ze is hem altijd te slim af' legde ze uit. Noual slikte een brok weg.
We gaven haar tegelijk een knuffel. 'galto ik zie jou als moeder wollah' zei Noual en kreeg tranen in der ogen. 'de sleutel van jannah zit onder de voeten van je moeder help je moeder en de deuren zijn altijd open' zei mijn moeder. 'met wat moet ik haar helpen hoeriger worden ofso mijn moeder is een duivel en jij bent de engel heel verschillend van elkaar maar alsnog vergeef jij haar elke keer' zei Noual bot. 'ik en Samya zijn denk ik de enige zwakke punten van de je moeder' zei ze spijtig. We knikten allebei. 'mohiem mijn lieve kleine engeltjes ga slapen' zei ze en gaf ons een kus en liep weg.
We kleden ons om in een pyjama en gingen liggen. Noual sloeg der armen om me heen. 'wij maken nooit ruzie' fluisterde Noual zacht. 'we zijn meer dan zusjes' maakte ik het fluisterend af. En zo vielen we in slaap.
Vergeet niet te stemmen en te reageren. Ik ben even afwezig wegens. NETFLIX............... la casa de papel. HIJ IS SUPER LEUK. ik ben helemaal versaalfd en en pas bij deel 2 ik heb 13 afleveringen af. Mohiem daarom ben ik afwezig...........
vergeet niet te stemmen en te reageren.
Saffie doei
Bye Bye
Beslama
Oke nu echt DOEI BYE BESLAMA (zet in de reacties wat ik ben vergeten)
JE LEEST
Noual en dunya.
RomanceDunya en Noual zijn beste vriendinnen. Hun moeders en Hun vaders zijn zo goed bevriend dat ze samen wonen in een groot huis net geen villa. Ze zien elkaar meer dan zusjes. Ze maken veel mee. Door de problemen van de verleden van hun ouders Dunya: b...