deel 8

1.8K 146 10
                                    




Noual:

Vandaag heb ik een gesprek voor een baan. Ik maak Dunya wakker en we doen onze ochtend routine. Ik trek een simpele broek aan. En een basic witte shirt. Dunya trek het zelfde aan. 'je gaat solliciteren trek wat netjes aan' zei ze streng. 'geen zin' zei ik vermoeiend.

We lopen allebei naar beneden. Ismael is al naar zen werk. Mounir is al naar zen studie. Onze ouders slapen. We pakken onze ov en lopen de deur uit. Bus 9.

We stappen in en lachen en praten over ditjes en datjes. 'oke niet meteen achter je kijken maar er zit een hele groep jongens en ze kijken de heletijd naar ons' zei Dunya uit het niets. Meteen keek ik achterom en ze had gelijk. 'ik zei niet meteen achter je kijken' zei ze getrieerd. 'kom bel 112' zei ik meteen. 'wat lul jij' zegt ze lachend. 'piemel!!!' zei ik hard. Er keken wat mensen raar naar ons. 'wat zeg jij' zegt ze schamend. 'jij zei lul' verdedigde ik mezelf.

Uit het niets barsten we uit van het lachen. 'ik moet hier eruit' zei ik jammerend. Ik gaf der een knuffel en een kusje en chek uit. Ik liep naar buiten en zwaaide nog.

Meteen pakte ik mijn telefoon en belde Dunya op. 'hay' zei ik 'hoi e willie eentje komt zomaar naast me zitten' zei ze. Ik moest echt lachen. 'e gast ga terug naar je plek met je vriendjes' hoorde ik haar bot zeggen. Ik moest harder lachen. 'ik mag zitten waar ik wil' hoorde ik hem zeggen. 'tfoe klawie' zei Dunya boos. 'penis!!" schreeuwde ik hard.

Een oude vrouw keek me vies aan. 'wat heb jij met dat' vroeg ze lachend. 'wollah me ik weet' zei ik en stapte de gebouw in. 'ik ben al op school' zei Dunya en ik hoorde veel andere stemmen. 'goalss ik ben ook al binnen' zei ik lachend. 'ik bel je in mijn pauze' zei ze en hing op.

Ik liep naar de receptie. 'ik kom om te solliciteren' zei ik beleefd. 'oh 2 verdieping k7' zei ze en gaf me een pasje voor de lift.

Ik knikten en nam het aan. Ik liep naar de trap. Ik haat liften. Ik liep naar de deur en deed open zonder te kloppen. Ik zag een man me boos aan kijken. Meteen doe ik de deur weer dicht. WAjow wat doe ik. Ik klop en doe weer open. Hij kijkt me nu woedend aan.

Ik kijk naar mijn schoenen. 'Noual el...' vroeg hij. 'de enige echte e mattieee' wou ik zeggen maar zei 'ja' zei ik zacht. 'kom zitten' zei hij en vouwde zen handen in 1.

Ik ging zitten. '3la stoel kapot hard' zei ik zacht. 'ik kan je horen' zei hij. Nee dacht dat je doof was. 'euhh sorry' zei ik overdreven en ging normaal zitten. 'ik heb paar vragen en die moet je beantwoorden' zei hij. 'isgd' zei ik. 'naam' 'Noual" "achternaam' 'el ....' 'leeftijd' '18' 'ben je niet te jong' vroeg hij. 'ik heb een klas overgeslagen en heb havo gedaan' legde ik uit. 'hbo diploma ?" 'jep' 'relatie verloofd getrouwd' 'zwijg recht' zei ik

Hij begon te lachen. 'dit is geen politie ofso' zei hij lachend. 'trouwens ben je bekend bij de politie' vroeg hij meteen. 'nee' 'nummer' '06 11 de rest komt van zelf' Hij fronste. 'het staat in mijn dossier' protesteerde ik. 'oke denk je echt dat ik je zo een baan zal kunnen geven' zei hij.

Ik haalde mijn schouders op. Deze gast iriteerd me. 'ik laat je nog van me horen' zei hij. Ik stond op en pakte meteen mijn telefoon. Dunya heeft nu pauze. 'oh je ik heet Salim' zei hij en stak zen hand uit. 'oh oke' ik nam zen hand aan. 'HEY NOUAL' gilde Dunya. 'hey schat' zei ik en glimlachte oor tot oor. Meteen keek hij me aan. Ik zwaaide nog en liep pratend weg.

Salim:

Ze heeft gewoon een vriendje ofso, Ik dacht ik ga kans maken op der maar ja elke meisje is een hoer. Ik bel mijn vriend Ismael op. 'fakka broer' zei hij en ik hoorde hem kauwen. 'ewa e waar ben je' vroeg ik. 'werk e mattie maar heb nu pauze kom je vandaag afspreken bij mijn huis' vroeg hij. 'ik ben nooit naar je huis geweest' zei ik. 'dus ga je nu voor het eerst maar mohiem ik ga' zei hij en hing op, Tazz.

Dunya:

Noual stapte uit. Uit het niets komt er een jongen naast me zitten en word ik gebed door haar. Ik kijk hem scheef aan en neem op. 'hey' zegt ze 'hoi e willie eentje komt zomaar naast me zitten' zei ik. Ze moest echt lachen. 'e gast ga terug naar je plek met je vriendjes' zei bot tegen die rare gast. Ze moest harder lachen. 'ik mag zitten waar ik wil' zei hij met zen scheven hoofd . 'tfoe klawie' ze ik boos. 'penis!!" schreeuwde ze hard.

Ik moest helemaal stuk gaan. 'wat heb jij met dat' zei ik lachend. 'wollah me ik weet' zei ze. Ik stapte uit en liep de school binnen. 'ik ben al op school' zei ik. en er waren super veel kinderen. 'Goallsss ik ben ook al binnen' zei ze. 'ik bel je in de pauze' zei ik en hing op.

Ik liep naar mijn les en ging zitten. Er zitten alleen hoertjes op deze school. Daarom heb ik hier geen vrienden. Ze leiden je alleen af. Behalve Noual.

In de pauze zat ik de hele tijd te bellen met Noual in de hoekje van de school. Opeens is het helemaal stil. En de licht valt uit. Ik hang op en loop naar het midden van de school. De lichten gaan aan. En ik zie een jongen uit mijn klas op zen knieen. Ik weet zen naam geen eens.

'luister Dunya je zit echt in mijn hart en ik ......' 'stop ik ken jou naam geen eens en ik doe niet aan relaties ik ben 17 dus vraag iemand anders om te neuken' ik liep naar mijn les.

Ik hoorde iedereen fluisteren en mij aan kijken. Ik negeer ze en lees uit mijn les boek. 'ja ze is ontmaagd daarom wilt ze geen relatie' hoorde ik een hoer zeggen. Noual belt me. De docent is toch weg. Ik druk op de groene icoontje. 'fakka' zei ze. 'Hey schat' zei ik met een glimlach.

Meteen keek de hele klas me aan. De jongen die me verkering vroeg keek me zielig aan. 'wajow ik heb honger' zei ze. 'er ligt chips onder mijn bed' zei ik. 'KON JE DAT NIET EERDER ZEGGEN' schreeuwde ze en rende de trap op en ik hoorde een chips zakje. 'wow rustig' zeg ik lachend. 'mohiem ik haal je zo op dan gaan we naar STADD' zei ze. 'saff doei schat' zei ik en hing op.

Meteen fluisterde iedereen weer. Fijn. Ik app nog met Noual. En als jullie zich afvragen ben je verslaafd aan Noual. Ik ben niet alleen verslaafd aan Noual. Ze is meer dan een zusje voor me. Mijn beste vriendin. ....

Jaouad:

Ik haat mijn leven, Ik ga trouwen met een beest.

Ik loop de moskee in en bid el asr. Op het einde hebben ze een lezing. Ik luister aandachtig mee. NA afloop trek ik mijn schoenen aan en loop naar huis. Mijn ouders zeiden dat ze naar Marokko wilden.

Ik ben dat nu voor ze aan het regelen. 'is dat niet Jaouad' hoorde ik iemand vragen. Ik draaide me om en zag 2 jongens die met me werken in de onderwereld. Ze hadden een trainingspak aan. Zie je mij in een jalaba. 'ewa jaouad waar was je' vroeg eentje. 'moskee' zei ik en glimlachte. Ze keken me vies aan. 'tfoe maar mohiem kom je shisha lounge' vroeg die ander. 'nee man ik moet mijn ma nog helpen' zei ik en liep weg. 'ze3ma moslim maar werkt toch in onderwereld' zei de ander spottend. Ik negeerde die opmerking en liep naar huis.

Ik snap het niet als Moslim zijnde moet je blij zijn dat iemand naar de moskee gaat toch. Ze3ma alleen in de ramadan bestaat moskee. en ben je moslim........

Vergeet niet te stemmen en te reageren.

korte deeltje sorry

1375 woorden

Noual en dunya.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu