'OMAAR' gil ik blij en spring in zen armen. Mijn oom van 28 jaar. Nog niet getrouwd maar heeft een vriendin van 4 jaar.
Noual geeft hem een hand en we lopen met zen alle het huis binnen. Eerder een villa het is zo groot. "ik ga naar mijn kamer' zeg ik en ren naar boven.
Ik leg mijn koffer op bed en haal een korte broek en een hemd uit. Ik trek het aan en kijk in de spiegel. Te bloot. Ik trek een Marokkaanse jurk aan.
Noual komt binnen in een trainingspak en haar haar zit slordig in een knot aan de zijkant van der hoofd. 'Zo zo kom je naar mijn oma' zei Noual. 'Ik weet niet moet nog uitpakken' zei ik en vouwde wat kleren.
'Dat kan later' zei ze en trok aan mijn arm. Ik pakte snel mijn tas en we liepen naar de garage.
'Omar!! We lenen je scooter met vier wielen' schreeuwde ik en ging zitten. 'JA ALS ER MAAR GEEN KRASJES ER OP KOMEN' schreeuwde hij.
We springen op de scooter en rijden naar der oma.
(Sommige hebben een echt goed geheugen en zeiden 'wrm gaan ze op vakantie de vakantie was net verlopen' nou de opa van Noual was overleden en ze bezoeken het graf en helpen de oma! De oma van dunya woont in Nederland samen met hun opa)
Nouals haar kwam steeds in mijn gezicht. 'Noual!!' Schreeuwde ik maar dat was niet echt slim. Want het kwam in mijn mond😂.
Aangekomen bij het huis van nouals oma. Ze woont echt in een ghetto buurt. Der oma zit altijd voor het huis pippa te eten en te roddelen met de buren. Waardoor ze ons meteen had opgemerkt. 'NOUAL BENTIE' schreeuwde ze en nam Noual in der armen.
Noual moest een beetje huilen omdat ze der oma had gemist. 'Salam dunya' zei ze en nam me in haar armen. 'Salam khaltie' zei ik beleeft.
'Waar is Samya' vroeg ze. 'Thuis' antwoorde Noual en zo gingen ze diep in gesprek...
Samya:
Ik kijk goed de brochure door. Je kan zo dun worden. Ik word misschien wel model!
Ik kijk goed in de spiegel. Ik ga alles veranderen. Mijn lippen mijn ogen. Ook misschien pruik.
Ik trek snel wat aan
Ik loop naar buiten en ga zitten naast het zwembad. Ismael en Jaouad zitten te zwemmen. Mounir zit in een hoekje. Heel chagrijnig
Mounir:
Ik snap met een vriendin. Gwn een meisje van de middelbare school. Ze is mijn beste vriendin. Ze heet mina.
(Kijk personages hoe ze der uit ziet)Ik heb der alles verteld over Noual. Ze stuurde me een verhaal.
Adam onze eerste profeet had 2 zonen en 2 dochters van allah moesten ze met elkaar trouwen. Er was 1 mooie de tweeling van de andere jongen en die moesten met elkaar trouwen maar de ander broer werd jaloers omdat hij met de 'lelijke' moest trouwen. Hij werd jaloers. Shitan zag dat als een kans. Hij maakte hem helemaal gek van jaloezie. Tot de broer zen eigen broer vermoorde. Na dat hij zen eigen broer had vermoord had hij meteen spijt. Rade wat shitan zei 'jij hebt hem vermoord het is jou schuld ik heb niks gedaan' allah stuurde 2 vogeltjes. De ene was dood. De levende begraafde de ander. Zo begraafde hij zen eigen broer...
(De islam heeeft zo'n mooie verhalen ik hou er echt van. Dit is mijn lievelings en die van profeet Youssef is ook mooi en die van profeet Mohamed Ibrahim moesa😍😍en nog veel meer😍)
Ik moet haar uit mijn hooft krijgen. Ik ga shitan niet zen gang laten gaan...
Noual:
Na het bezoek van mijn oma zijn we gaan eten in een restaurant. Ik bestelde wat friet en dunya bestelde het hele menu.
Ik voelde een blik op mij branden. Ik keek achter me en zag wat illie's zitten staren. Ik belde Ismael zodat hij ons ophaalde. Jammer hij nam niet op. Mounir nam meteen op. 'Kom je ons halen met scooter' 'Isgd'
Ik hing meteen op.
Ik stop hier even. Inspiratie is ver te vinden. De volgende deel is over morgen sorry misshien morgen.
Vergeet niet te stemmen en te reageren.
40 stemmen
300 reacties (dit is heel veel maar kijken of we wat halen. En als we het halen voor overmorgen dan plaats ik elke dag)
Oh voor alle moslims. Ik ben me gaan verdiepen in mijn geloof. Ik had te veel proberen. Maar nu is het alsof alles verdwenen is. En je kan je zelf echt geen moslim noemen als je niet eens bid of niks weet over het geloof. Dus ik heb een vraag. Wie die het snelst goed beantwoord krijgt een so en promoot.
Hoe heten de kinderen van de profeet Mohamed. 😍😍
JE LEEST
Noual en dunya.
RomanceDunya en Noual zijn beste vriendinnen. Hun moeders en Hun vaders zijn zo goed bevriend dat ze samen wonen in een groot huis net geen villa. Ze zien elkaar meer dan zusjes. Ze maken veel mee. Door de problemen van de verleden van hun ouders Dunya: b...