Deel 68

225 17 9
                                    

6 maanden later:
pov Noual:
Ik sta naast het ziekenhuis en zag dat de moeder van ismael en dunya haar auto instapte. Ik probeer die vrouw de vermeiden na alles waar ze me voor beschuldigde. Ik glip snel naar binnen en loop de trappen op.

In dunya's kamer aangekomen hoor ik mounir praten aan de telefoon. 'Nee ! Ik ga niet vraag mijn broer ismael hij zou het geweldig vinden.' Zei hij en toen merkte hij me op. 'Maar makker ik bel je zo terug' zei hij snel en hing op. 'Noual Hay' zei hij verast.

'Hoi waar is je moeder naar toe gegaan' vroeg ik. 'Kleren halen ze is over een kwartiertje terug' zei hij. Ik knikte. En aaide over dunya's haar. 'Dat betekent dat ik een kwartier heb' zei ik en ging zitten naast het bed. De dokter zei dat ze alles hoor en begrijpt alleen niet kan antwoorden.

'Hay dunya! Nou werk gaat goed en alles. Ik heb zelfs een promotie gekregen. Dat betekend als je wakker word dat we op een kleine vakantie gaan.' Lach ik en hou der hand vast. 'Een vakantie met jou bevalt me wel' zei mounir en nam plaats tegen over het bed.

Ik rolde met mijn ogen en keek dunya aan. 'Alleen wij 2een geen jongens of mannen' fluister ik. 'Zo ik zie dat je het goed hebt met Salim' zei mounir. 'Ja klopt hij is mijn baas'

'Aah dus geen andere dingen bijv romantiek' vroeg hij. 'Ik ben getrouwd met je broer!' Zei ik bot en kneep in dunya hand. 'Ja dat was je ook toen je mij kuste' grijnsde hij en wiebelde met zijn ogen. 'Ik ga je slaan tot je gaat schreeuwen' dreigde ik hem. 'Oeehhh kinky' zei hij en beet op zijn lip.

Ik wou wat tegen hem schreeuwen maar ismael kwam binnen. 'Wat is hier aan de hand' vroeg hij boos en keek mij vooral boos aan. 'Niks! Je broertje is raar en vervelend' zei ik. Ismael keek hem boos aan. 'Weg!' Zei hij.

'Dit is mijn zusje die hier ligt. Dus ik heb alle recht om hier te zijn' zei hij eigenwijs. 'Ik ga je tanden uit je bek slaan' riep ismael boos. 'I like to see you try' (ik zou dat wel willen zien) zei mounir.

Net wanneer ismael hem een stoot wil geven. Houd zijn moeder hem tegen die de kamer in kwam lopen. 'Zijn jullie gek geworden!!' Riep ze boos. Meteen keek ze mij aan. 'Natuurlijk zit jij hier achter! Wie anders!!' Zei ze en kwam mijn kant op lopen. En boog heel dichtbij naar voor.  'Ik wil jouw gezicht niet meer zien! Begrepen jij bent een en al kwaad en problemen' zei ze en zat recht. 'Nu der uit' zei ze streng.

'Isgd' zei ik en stond op. 'Maar dat je het weet. Ik hou meer van dunya dan dat ik van mij zelf hou' zei ik en liep de kamer uit. Ik haat Samya en als ik der tegen kom ga ik der zoooooo. Misschien wel vermoorden. Uugh.

———

Ik kwam thuis van werk en zag dat ismael nog niet thuis was. Ik begon alvast met koken. Ik maakte wat pasta. Na dat ik klaar was haalde ik drinken uit de koelkast en dekte de tafel.

Ik hoorde ismael binnen komen. 'Salam alikom' riep hij door het huis. 'Hay ik zit aan de eettafel. Hij kwam binnen en had een nette pak aan. 'Ooehh hoezo zo netjes' vroeg ik en dronk mijn wickey school drinken op. 'Had een hele belangerijke vergadering' zei hij en kwam aan tafel zitten. Ik schepte voor hem op en ook voor mij en we begonnen te eten.

'Ben je boos over wat er in het ziekenhuis gebeurde?' Vroeg hij. Ik haalde mijn schouders op. 'Het is moeilijk. Ze hield van me vroeger ze zag me als haar eigen dochter en nu haat ze me' zei ik. 'Ze haat je niet' kwam hij voor zijn moeder op. Ik keek hem aan. 'Oké een beetje maar als dunya wakker word legt ze alles uit' zei hij en kneep in mijn wang. 'Laten we weg gaan van hier' zei hij opeens.

Meteen keek ik op. 'Weggaan van waar' vroeg ik. 'Van hier. Nederland alles het is hier toxic' zei hij. 'En waar wil je naar toe gaan dan' vroeg ik. 'Dubai. Voordat je wat zegt laat me uit praten. Ik heb een contact aan geboden gekregen van een rijke bedrijf uit Dubai. Ik krijg mijn eigen kantoor ben mijn eigen baas mag zelfs in een villa wonen en kinderen opvoeden. Mijn vader zegt dat ik het moet aannemen' zei hij. Ik keek hem sprakeloos aan.

Hij stond op en liep naar zijn tas hij haalde een map der uit. 'Dit is het. Onze toekomst samen'

Het waren prachtige foto's van een huis met een zwembad en het was zooo groot huis. Een villa gewoon. 'Noual zie het voor je. Wij tweeën hier helemaal alleen zonder mijn moeder of broer. Zonder jou moeder en zus' zei hij en keek me afwachtend aan.

'Maar ook zonder dunya' fluister ik dan. Zijn blik veranderd meteen. 'Noual wees realistisch je mag dunya niet eens zien. En als ze wakker word van der coma dat we jaren kan duren dan mag ze ons bezoeken' zei hij.

'Aub Noual. Voor ons! Ik moet dit aannemen' smeekte hij. Meteen gingen der allemaal dingen door mijn hoofd. Mijn baan - mijn vader - mijn leven hier.

Maar toch zei ik. 'We doen het! Samen' zei ik. Meteen kuste hij me volop. En tja wat we later deden hou ik tussen de vier muren...

Stem en reageer!

WoW Noual en ismael verhuizen naar de andere kant van de wereld! Wat betekent dit voor dunya.

Waar is Hicham

Wat gebeurd er nu met Samya en Jaouad

Zal dunya ooit nog wakker worden van der coma!

Lees veder !!

Noual en dunya.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu