Kapitola 22. - Probuzení

304 37 3
                                    

Fury z celé situace měl hrozný bolehlav. Prášky sice pomáhaly, ale nechtěl je brát moc dlouho. Zhluboka se nadechl a zadíval se na lákavou krabičku na stole, ale nakonec ho odlákalo klepání na dveře.

Dveře se automaticky otevřely a Fury zvedl pohled od papírů. Do kanceláře vstoupil Steve a na sobě měl jen civilní oblečení. Jeho výraz byl plný starostí a nebylo těžké odhadnout proč.

„Kapitáne," pozval světoznámého hrdinu dál a poukázal na židli.

Steve kývl na pozdrav a posadil se na nabídnutou židli. Prohrábl si vlasy a pak se zadíval na papíry na Furyho stole.

„Máte plán?" zeptal se Steve a aniž by se více ptal, Fury mu podal složku, kterou si prohlížel. Prolistoval pár papírů a pak si odfrknul. Složku položil na stůl a papíry rozložil na desku stolu.

„Tohle je váš plán?" Fury si nevšímal Stevova pochybovačného pohledu s náznakem vzteku. Doufal, že zrovna v něm to vyvolá větší zájem.

„Jestli jste si náhodou nevšiml, Rogersi, naši nejlepší lidé jsou připoutáni na lůžko. Stark se sice probral, ale neočekávám od něho okamžitou akci. Barnes i Nataša skončili na přístrojích. Zase," zdůraznil a zadíval se přísně do světle modrých očí. „Kdo nám zbývá?"

„Fury, rozhodně se dají sehnat lepší lidé, než oni," zaprotestoval Steve a vzal si jeden z papírů jako názorný příklad. „Jacques Duquesne? Jeho trestní rejstřík je dost dlouhý."

„S tímhle bych nezačínal. Moc dobře vím, co jsou zač, a i tak si za svým výběrem stojím. Duquesne je nejlepší šermíř na světe a viděl jsem záznamy, které mě velmi zaujaly."

„Scott Lang? Brandon Sharpe je vysokoškolák. Nemůžeme do toho zaplést děti," hodil papíry zpět na stůl a zadíval se na ředitele s nakrčeným obočím.

„Pan Sharpe si je zcela vědom svých schopností a možností a jeho přítomnost už je potvrzená. Pan Lang našemu zájmu neunikl a majitel toho obleku je starý známý. Přesvědčíme je, aby nám pomohli." Steve chvíli vypadal, že se zvedne a odejde, ale nakonec se uvelebil na židli a promnul si tvář.

„Věřte mi, že sledujeme dost lidí, kteří by v budoucnu mohli obohatit náš tým," položil si ruce na stůl a lehce se naklonil. „A věřte mi, že jsem odhodlaný podstoupit rizika, abych zastavil tuto hrozbu."

„Já to chápu, ale nejsou trénovaní a tohle není boj proti lidem. Sami nevíme, proti čemu stojíme," povzdechl si Steve a letmo se mu před očima objevil obraz jeho přátel v bezvědomí na lůžku.

„Proto budeme potřebovat Rockfordovou," řekl Fury narovinu a Steve zpozorněl. Zamračil se a zavrtěl hlavou. Fury tuhle reakci očekával.

„Myslete si, co chcete, ale budeme ji potřebovat. Wanda Maximoff ji pomůže a zajistíme, aby ta takzvaná 'královna' nezískala nad jejím tělem kontrolu, jako předtím. Pokud vím, tak i ve quinjetu na chvíli ztratila kontrolu a vedla si dost dobře," řekl Fury vážně a poslední větu jen tak poznamenal a sledoval kamenný výraz muže na druhé straně stolu.

„Netušili jsme, že toho bude schopná," řekl Steve chladně a naklonil hlavu na stranu.

„To nikdo. Postaráme se o ni a nebudeme ji šetřit," ujistil ho Fury a na chvíli se zamyslel. Musel ji ochránit před vládou a jinými organizacemi. Chtěl by ji, dalo by se říci, pro sebe. Rozhodně to není člověk, který by se měl zavřít do vězení a nevyužít jeho potenciál.

„Co budete dělat s ostatními lidskými mutanty? Budou pod vlivem Královny a po její smrti by měli být při smyslech, ne?" Steve mírně pozvedl obočí a znovu si vzal papíry, aby si je lépe prohlédl.

Avengers: AlternativeKde žijí příběhy. Začni objevovat