Steve se Samem vystoupili v Central Parku, kde nevládla atmosféra, na kterou byli zvyklí. Armáda si zde udělala centrální stanoviště, a tak tu pobíhali vojáci, a stany s vybavením a počítači zabíralo až moc místa. Steve si hned všiml, že to armáda bere velmi vážně a začal mít trochu obavy, že se to zvrtne. Tohle není poprvé, co New York čelil takové hrozbě, a armáda prokázala jisté nutkání všechno řešit radikálními řešeními. Ne, že by to bylo vždy špatné rozhodnutí, ale Steve se zatím nesetkal s ničím, s čímž by mohl souhlasit.
Vojáci si dvojice nevšímali, ale nešlo si nevšimnout letmých zvědavých pohledů. Nikdo si nedovolil odvrátit pozornost od práce na moc dlouhou dobu. Z dálky se ozýval řev, výbuchy a střelba.
Podle toho, co Steve viděl, usoudil, že jediní lidé, kteří si tuhle situaci užívají, jsou ti schovaní ve stanech. V hlavním stanu byli velící důstojníci, kteří se radili s výše postavenými přes počítače a jedním z nich byl i Thaddeus Ross. Samozřejmě, že se schovával někde v úkrytu a byl dobrý jen na rozdávání rozkazů.
„Ah, kapitán Steve Rogers," pronesl Ross z monitoru a všichni přítomní se otočili k rozhrnutým plentám. Steve kývl na pozdrav a Sam se napjal v ramenou. Náhle se utichlý šum opět vrátil a zájem přítomných opadl hned poté, co si porovnali realitu s představami. Kapitán Amerika nebyl zas tak ohromný chlap, jak si někteří mysleli.
„Jaká je situace?" zeptal se a přistoupil k obrazovkám, na kterých byly přenosy z kamer po celém Manhattanu.
„Situaci máme zcela pod kontrolou," odpověděl jeden z přítomných důstojníků a na jednom z monitorů přepnul záznamy na logo armádních sil. Stevovi toto gesto přišlo nanejvýš podezřelé, ale tady měl minimální moc. Zjistil, že v této době nemá právo strkat nos do věcí americké armády.
„Máme pro Vás úkol," začal Ross a pokynul důstojníkovi, který nastavil přes celou obrazovku jeden ze záznamů z kamer, na kterém bylo poničené obchodní centrum a skupina mutantů. „V tom centru by mělo být uvězněno třicet civilistů. Bohužel se musíme potýkat s náporem nově příchozích mutantů a navíc je tu jistý druh mutantů, který vykazuje nadměrnou inteligenci a vypadá mnohem více jako lidé než zvířata. Dávají nám dost zabrat, jelikož některé neskolí ani protitanková mina."
„Toho jsem si vědom," zamumlal Steve a podíval se na Sama, který si kontroloval zbraně a přikývl.
„Tady jsou veškeré informace," pronesl důstojník a podal mu tablet s holografickou obrazovkou. Netušil, že se jich budou chtít tak rychle zbavit.
„Jsem velmi rád, že můžeme se S.H.I.E.L.D.em takto spolupracovat," řekl Ross a pokynul jim na rozloučenou, než se opět zapojil do rozhovoru s lidmi z armády.
„Spoléháme se na Vás," řekl důstojník a podíval se Stevovi do očí. „Budeme Vás krýt."
„Díky," kývl Steve a pak se otočil k odchodu. Vyšel ze stanu a pročítal si získaná data.
„Tak co tu máme?" zeptal se Sam a nakukoval mu přes paži.
„Mutanti obklíčili budovu a celá jižní část se zhroutila. Podle posledních informací by měli být přeživší v prostorách pod hlavním schodištěm. Tady," ukázal na zvýrazněný bod. „Problém je v tom, že mutantů je dvanáct a můžou kdykoliv přijít další. Navíc je tam jeden z gardy."
„Něco jako Rockfordová?"
„Kdyby se u ní dokončila mutace, tak ano," přikývl Steve a pak zvedl pohled, když se ozvalo praskání a vzduch naplnilo napětí elektřiny.
ČTEŠ
Avengers: Alternative
FanfictionVše může mít jiný spád a konce, stejně jako začátek. Nové příběhy, které nikdo neviděl nebo tam ještě nebyly. Poznejte osudy těch, které známe i neznáme v novém kabátku. Známá skupina superhrdinů čelí hrozbě, která by mohla změnit svět od základů...