Dobrým začátkem byl fakt, že měl Tony nápad. Bohužel se k jeho nápadu musí nějak dopracovat, ale mutant byl divočejší a prohnanější s každou ranou, kterou mu uštědřili. Tonymu začal oblek odcházet a Lauren se snažila mutanta zabavit co nejvíce, aby miliardáři nerozmáčkl něco důležitého.
„Co ten nápad?" zeptala se Lauren a škubla sebou, když ji mutant odhodil křídlem a oblek zády narazil do stěny. Celé patro, ve kterém se snažili mutanta udržet, drželo čistě jen z dobré vůle a Lauren se bála, že se každou chvíli strop zřítí. Doufala, že to vrchní část budovy vydrží, protože se jinak zřítí rovnou na ně.
„Když se paprsky z repulzorů střetnou, vytvoří masivní explozi, což by nás mohlo zbavit tohoto problému," odpověděl Tony a rychle hodil naproti mutantovi stůl, aby ho zpomalil a sám se dostal do bezpečné vzdálenosti. Vlastně tu hráli na babu.
„A co potom? Už teď to tu drží jen tak tak. Jestli to nestihneš, skončíš tu zamáčknutý a ten oblek tě nemusí ochránit," vyhrkla Lauren a rozletěla se k mutantovi. Napřáhla se a kopla ho zezadu do hlavy. Kov zaskřípal o černý kostěný pancíř a zanechal na něm zanedbatelnou prasklinu, ale i tak to byl úspěch vzhledem k tomu, kolik toho ten tvor už vydržel. Rychle se stáhla a vyhnula se jeho mohutným čelistem.
Mutant toho očividně začínal mít dost a vztek v očích hraničil až se šílenstvím. Nechával se neustále rozptylovat a přitom Tonyho měl jako na stříbrném tácu. Postavil se náhle na všechny čtyři a s mrštností kočky vyrazil přímo k Tonymu. Hlavou rozrážel sutiny zdí i rozbitý nábytek.
„To je teď jedno," řekl a natáhl obě paže před sebe s nažhavenými repulzory. Nevystřelil však na mutanta, ale na podlahu před ním, která se pod náporem střel a vahou rozeběhnutého monstra probořila. Mutant prudce zabrzdil a pařáty hledal jakoukoliv oporu, která by mu zabránila v pádu. Rychle zaryl drápy do podlahy a zařval. „Teď!" rozkázal Tony.
Lauren měla stále pochyby a viděla jen to nejhorší, ale i tak natáhla paži, nabila repulzor a vystřelila paprsek. Ve stejnou chvíli vystřelil i Tony a mutant se stále potýkal s bortící se podlahou. Byla to otázka vteřin. Paprsky se střetly kousek od mutanta a následně vše ozářilo narudlé světlo a rázová vlna oba odhodila dozadu. Lauren zavřela oči a vnímala jen zvuky, které občas vypadávaly. Rozbité sklo, řev mutanta a varovný hlas J.A.R.V.I.S.e.
„Pan Stark je ve vzduchu."
Jako by jí projel blesk, probrala se a ani se nenamáhala kontrolovat funkčnost obleku. Donutila ho k pohybu a všimla si, že většina podlahy je pryč a ona přistála na jednom z mála kusů, které se zdály být stabilní, a hned za ní zela propast a přímý pád na ulici. Vyrazila skrz prostor zaplněný prachem a vyletěla proskleným oknem ven. J.A.R.V.I.S. zaměřil Tonyho, který se ve vzduchu potýkal s vypadávající tryskou, která každou chvíli přestane fungovat. Přiletěla k němu a nabrala ho ramenem.
„Potřebuji z toho ven," ozval se Tony a jeho hlas nepříjemně šuměl.
Lauren doletěla k budově hned vedle a bez výčitek rozbila okno a položila Tonyho na podlahu kanceláře. Sama přistála hned vedle a zadívala se na svého otce, který se z obleku dostával hůře než ona z těsného svetru. Rukama ztěžka otevřel boty a pak se převalil na zem volný a vyřízený.
„Teď tě neuslyším," řekl narovinu a postavil se. Podíval se na Stark Tower a otřel si pot z čela. Oba sebou cukli, když z budovy vyletěl mutant, kterého se snažili celou dobu zlikvidovat. Obklopovala ho sprška střepů, která se pak sesypala na zem, a prach.
„No to se mi snad jen zdá," zamumlala si Lauren pro sebe a naznačila Tonymu, ať se drží zpátky. Mutant zařval a zmítal se ve vzduchu. Když si ho přiblížila, všimla si, že má spálenou hlavu a na hrudi mu chyběla velká část brnění. To byla jejich šance. Zvedla oblek do vzduchu a vyrazila směrem k mutantovi, který ji probodl pohledem a opět zařval. „J.A.R.V.I.S.i, přeber to a miř na hlavu." Nechtěla být přímým strůjcem ustřelení hlavy. Kousla se do rtu a sledovala, jak se oblek provlekl pod mutantovými pařáty a pak mu zamířil repulzor do obličeje. Lauren zavřela oči a pokusila se vytěsnit z hlavy ty představy, které ji zaplavily mysl po výstřelu. Otevřela oči až ve chvíli, kdy se neozýval žádný řev a nastalo ticho. Otočila se a podívala se na Tonyho, který ji sledoval s unaveným pohledem, ale pak se usmál.
Lauren se k němu vrátila a otevřela oblek, který mu vlastně patřil a teď ho potřeboval víc než ona. Ona měla pro dnešek dost, a tak se odpojila. Sundala si roztřeseně náramky a čipy ze spánků. Chvíli seděla a v hlavě si přehrávala, co všechno se stalo. Zhluboka se nadechla a schovala věci do kapsy. Zvedla se a pomalu vyšla ven. Opláchla si obličej a zadívala se na tu dívku v zrcadle. Stále se klepala, ale bylo to vzrušením. Vyprskla smíchy a bojovala s nutkáním vykřiknout. Rozhodně nechtěla mít takové prázdniny, ale když už k tomu došlo, byl to jako sen. Bizarní sen. Když se vydýchala a uklidnila, vyšla ze záchodů a rozešla se zpět do kanceláře, kde čekala Pepper s Hoganem. Stále se jí klepaly ruce. Netušila, co jim řekne, ale na něco určitě přijde.
Zastavila se před dveřmi a zahleděla se na bílou plochu. Ztratila se v myšlenkách a jediné, co měla v tu chvíli jasné, bylo, že to byl sakra dobrý pocit.
***
Steve si setřel krev z natrženého rtu a ztěžka oddechoval. Kulky z quinjetu mutantovi nic nedělaly a pilot si toho byl sám vědom, ale aspoň získal čas, aby se Steve sebral a nabral trochu sil. Mutant však věděl, že pokud se bude držet blízko Steva, pilot po něm střílet nebude. Steva zajímalo, kdo je za řízením, a když se zadíval do kokpitu, lehce pootevřel rty a vydechl.
Z quinjetu seskočil Bucky a letoun nechal ve vzduchu. Na sobě měl svou černou taktickou uniformu bez rukávu na levé straně. Zadíval se na mutanta a pak na svůj lehký kulomet a zpět. Měl ještě granát a kapesní nuž, ale s tím asi taky nepochodí.
„Co tu děláš?!" zeptal se ho Steve, i když byl na druhé straně a musel řvát přes mutanta, který si své protivníky zatím jen prohlížel, jelikož ani jeden pro něho neznamenal riziko.
„Říkal jsem ti, že s tebou budu, ať už půjdeš kamkoliv," pronesl s klidem Bucky a odjistil kulomet. „Až na konec linie."
Mutant se po jeho slovech zasmál a pak se udeřil do hrudi s hlubokým zavrčením. Zavrtěl hlavou jako rozhněvaný býk. Zadíval se na Buckyho, který přeci jen měl nějaké zkušenosti s bojem s mutanty, a proto se na mohutného obra díval s netečným chladným pohledem. Mutant opět zařval a rozeběhl se proti němu. Rychle nabral rychlost a Buckymu bylo jasné, že by ho mohl srazit se silou rozjetého nákladního vozu. Možná větší.
Steve se rozeběhl a pak se napřáhl a hodil štít, který mutanta udeřil do hlavy, ale nijak ho to nerozhodilo. „Bucky!" Měl o něj obavy. Neodpustil by si, kdyby se mu něco stalo.
Bucky sice nebyl v nejlepší formě, ale nebyl úplně neschopný. Počkal si na správný okamžik a pak se sehnul a nastavil mutantovi levé rameno. Zatnul čelist a nabral ho. Díky setrvačnosti ho přes sebe přehodil a málem skončil pod jeho vahou na zemi, ale udržel se. Mutant spadl na zem a Bucky se rychle utočil a namířil hlaveň na jeho hlavu. Kulky pokropily lehce zmateného mutanta, a když se po něm obr ohnal, uskočil. Cestou sebral Stevův štít a podal mu ho, když k němu přítel doběhl.
„Přišel jsi na něco?" zeptal se Bucky a podíval se Stevovi do očí.
„Nevím. Je odolný, silný a dost si to užívá," odpověděl Steve a letmo se zadíval na obchodní centrum. Doufal, že se Brandon k přeživším už dostal a dovedl je do bezpečí.
„Musí mít nějakou slabinu. Dost se mi osvědčilo narvat jim hlaveň do tlamy a střílet," pokrčil rameny, a když viděl Stevův výraz, svěsil ramena. „Nebo ho ubijeme k smrti?"
„Nebo ho nejdřív unavíme k smrti," navrhl Steve a oba se na sebe podívali se stejnou myšlenkou. Otočil se, když se za jeho zády ozvaly rychlé kroky, které patřily Samovi.
Doběhl k nim s jednou svou pistolí, a když si prohlédl mutanta z blízka, semkl rty. Zavrtěl hlavou a podíval se na obchodní dům. „Půjdu dovnitř. Třeba budou potřebovat pomoc. Bavte se." S těmi slovy odběhl a zmizel v zubožené budově.
Bucky si prohrábl vlasy a vykročil směrem k mutantovi, který se zvedl ze země a rozzuřeně si odfrkl. Popruh od kulometu si přehodil přes hlavu a zbraň zasunul na záda. Steve ho hned následoval a zkontroloval si štít. Dva super vojáci a mutant pomalu zrychlovali a mířili k sobě s pevným odhodláním porazit protivníka.
ČTEŠ
Avengers: Alternative
FanfictionVše může mít jiný spád a konce, stejně jako začátek. Nové příběhy, které nikdo neviděl nebo tam ještě nebyly. Poznejte osudy těch, které známe i neznáme v novém kabátku. Známá skupina superhrdinů čelí hrozbě, která by mohla změnit svět od základů...