Kapitola 10. - Neporazitelný

501 54 9
                                    

Tony vystoupil z auta a prohlédl si restauraci, kde se sejde s doktorem Saltykovem. Snažil se o něm najít nějaké informace, ale moc toho k dispozici nebylo. Zjistil, že se jedná o lékaře z Ruska, který pracoval hned v několika nemocnicích, ale pak se po něm slehla zem a očividně se do nemocničního provozu nevrátil. Nenašel nic, co by ho mohlo varovat, takže nevěděl, co očekávat.

Už se stmívalo a restaurace byla plná a hlučná, jak by se dalo v tuto hodinu očekávat. Za dveřmi ho zastavila malá snědá žena v uniformě s dobře nasazeným úsměvem. 

,,Dobrý večer. Máte rezervaci?" zeptala se a sklopila zrak k deskám, které držela v rukou. 

,,Stark," odpověděl a žena rychle zvedla pohled, ale zachovala si profesionální přístup a přikývla. 

,,Stůl třicet. Pan Saltykov Vás již očekává," opět se usmála a ukázala mu, kde stůl najde. Tony se propletl mezi stoly a nemusel hledat dvakrát, protože Saltykova nešlo přehlédnout. 

Holohlavý vrásčitý muž, ze kterého vyzařovala znepokojivá aura. Zrovna si prohlížel sklenku s červeným vínem a vedle stojící číšník držel láhev vína. Saltykov přikývl a číšník dal láhev do kbelíku s ledem, který byl vedle stolu na stojanu. Saltykov zvedl pohled a úlisně se na Tonyho usmál, když přistoupil ke stolu. 

,,Dobrý podvečer, pane Starku," řekl blahosklonně a pokynul směrem k místu na druhé straně stolu. Už teď se mu nelíbil. Tony se posadil a opřel se lokty o desku stolu.

,,Je to vskutku čest, že jste se o naší firmu začal zajímat. Po tolika letech," poslední slova pronesl jen tak do větru a napil se vína. ,,Dáte si?" Poukázal na víno, ale Tony zavrtěl hlavou.

,,O spolupráci se Stark Industries žádá snad každá firma, která dostane odvahu poslat nabídku," řekl Tony samolibě a mírně se usmál, ,,Od Vás žádná nepřišla."

,,Jistě. Jsme farmaceutická firma, která životy zachraňuje. Vaše firma vydělávala na opaku, dokud Vás neozářil Bůh a nezačal jste sekat dobrotu. To Vám moc nevyšlo, že ne?" Mírně pozvedl obočí a poklepal prsty o stůl.

,,Myslím, že jsem udělal dost práce, za kterou mi jsou lidé vděční," řekl Tony, kterému se nelíbil doktorům přístup. Věc s prodejem zbraní už byla minulost, ale nejspíš mu to budou předhazovat do smrti. 

,,Vskutku," přikývl Saltykov a opět se usmál jako svatoušek, který má všechno v malíčku. Tony nechtěl obhajovat své skutky zrovna před ním a tak ho nechal, ať si myslí, co chce.

,,Proč jste změnil názor, pane Starku?" zeptal se Saltykov a zadíval se mu vážně do očí. Než mohl odpovědět, přišel číšník a přinesl jim jídelní lístky. Tony jen přikývl a vzal si černé desky se zlatým nápisem Moonlight restaurant. Tenhle podnik musí vést ženská.

,,Jak jistě víte, už nevyrábím zbraně a vyhýbám se zbrojnímu průmyslu a tak jsem se rozhodl, že začnu investovat a zajímat se o jiná odvětví. Třeba farmacii nebo ekologii," odpověděl a prohlížel si menu. Nakonec ho zavřel a odložil stranou. Až pojede domů, tak si koupí pizzu a nají se doma. 

Saltykov očividně měl v plánu si dnešní schůzi vychutnat a dál si s důležitým výrazem prohlížel nabídku a Tony měl chvíli pocit, že ho Saltykov ignoruje. 

,,Ah, to je dobrý krok k vykoupení," přikývl a také odložil menu, ,,avšak Vy sám jste největší zbraň, kterou jste kdy vytvořil a pokud vím, tak těch obleků máte víc než dost." 

Tony si jen odfrkl a prohrábl si vlasy, ,,Nejste první ani poslední, kdo my něco takového říká."

,,Samozřejmě, protože je to také Vaše největší chyba," řekl Saltykov a Tony zpozorněl, když se mužův hlas zbarvil do zvláštního tónu, který se mu nelíbil. ,,Světově známý muž, který otevřeně bojuje s nebezpečím a tím vyzývá největší zločince k tomu, aby se zapojili do hry. Jste velkou inspirací, která vyvolává jeden konflikt za druhým. Všichni se chtějí postavit velkému Tonymu Starkovi, a co víc, nyní má i přátele stejně silné i silnější, kteří představují další výzvu. Co třeba takový Kapitán Amerika? Muž, kterému stačilo sérum, aby se z něho stal super voják? To zní velmi snadně," usmál se Saltykov a naklonil se k Tonymu blíž. ,,Bohužel, pane Starku, přijde čas, kdy nebudete stačit a Vás i Vaše přátelé stále se hrnoucí protivníci zadupou do země," povzdechl si dramaticky a napil se vína. 

Avengers: AlternativeKde žijí příběhy. Začni objevovat