|POSLEDNÍ CESTA BRADAVICKÝM EXPRESEM|

2.3K 192 21
                                    

/30.6. 1978/

Taky si občas sami sobě kladete otázku, proč všechno tak rychle utíká? Jestli ano, tak nejste rozhodně sami. Poslední školní rok totiž ročníku 1959/60 utekl jako voda. Mnozí zastávali názor, že poslední ročník bude plný večírků a zábavy, ale ukázalo se, že realita nabrala trochu jiný konec.

Ovšem teď už všichni studenti nastupovali do Bradavického expresu, a pro některé tahle jízda byla poslední. Na včerejší slavnostní večeři ředitel Brumbál oznámil, že famfrpálový pohár nevyhrál nikdo jiný než Nebelvír, ale zato Havraspár si zajistil svojí první pozici ve školních poháře.

Cassiopeiu nikdy nijak více netížilo, že Zmijozel sem tam někdy něco nevyhrál. Zvláště ne teď, když měla se svým životem úplně nové plány. I když si musela přiznat, že se jí zastesklo, když naposledy spatřila Velkou síň nebo Zmijozelskou společenskou místnost.

Teď ale procházela chodbou ve vlaku a hledala volné kupé pro sebe, Cissu a Augusta. Do každého spěšně nahlížela, zda není volné. Narcissa a Augustus pochodovali před ní a jí už začínaly bolet nohy. Najednou procházela okolo velmi narvaného kupé, ze kterého se ozýval hlasitý smích. Cass ten smích navozoval skvělou náladu, měla chuť tam dokonce i být.

Ale potom zjistila, kdo se v něm na nachází. Za mužské pohlaví to byli Poberti a Frank Longbottom a za to ženské Lily, Marlene, Alice a Emily. Zaslechla Jamese Pottera, jak říká ,,Merline, jo! To bylo skvělý!" a u toho se válel smíchy po Peterovi. Na zlomek vteřiny chytila Siriusovi bouřkové oči a to znamenalo jejich krátký oční kontakt. Ale její nohy už šupajdily dál, takže to velmi rychle skončilo.

Bylo zvláštní to říct, ale přišlo jí to jako ten nejlepší dárek na konec roku. Chtěla přiznat, že se přes něj dostala, fakt chtěla. Ale nějak to pořád nešlo. Uklidnila se tím, že teď bude většinu času trávit s Augustem a když ho neuvidí, nebude ji zajímat a zapomene na něj. Doufala, že to přesně takhle bude.

Postupovala tedy dál a dál, až všichni tři konečně nalezli volné kupé. Narcissa s sebou neomaleně sekla na sedačku a spokojeně si povzdechla. Blodýnka si sedla naproti ní a Gus vzal místo vedle Cass. Položil jí ruku kolo pasu a prohodil větu, aby v kupé nevládlo trapné ticho. ,,Jsem jedinej, kdo je rád, že z týhle školy vypadnul?"

Cassiopeia s ním sice razantně nesouhlasila, ale nechtěla se s ním dohadovat, a proto mu dala odpověď neurčitým: ,,Hm."

Slova se ovšem ujala Narcissa, která měla k radosti, že odjede, razantní důvod. ,,Říkám vám, svatba bude do konce července," oznamovala jim dychtivě černovláska. ,,A tebe, Cass, jsem chtěla požádat, jestli bys mi nešla za svědka."

Cassiopeia vytřeštila překvapeně oči. ,,Merline, Narcisso," vyhrkla, protože to nečekala. ,,Strašně ráda budu tvůj svědek."

Narcissa nadšeně zatleskala. ,,Výborně," vypískla nedočkavě a bylo na ní vidět, že touhle svatbou doslova žije. ,,A taky bych byla moc ráda, kdybys měla proslov."

,,A jak by sis to představovala?" zeptala se se zájmem blodýnka.

,,No, něco vtipnýho," zamyslela se Cissa. ,,Ty určitě něco vymýšlíš."

***

V kupé, které obsadil Nebelvír nastalo ticho, ale James Potter vycítil příležitost, jak naplánovat večírek. ,,Takže lidi," tleskl nahlas James, díky čemuž musel pustit Lily. Získal si veškerou pozornost, ,,povězte mi, kdy jak kde a proč budete, abych mohl uspořádat večírek."

Sirius a Lily se zdrželi hlasování, protože trvalé bydliště těchto dvou se momentálně rovnalo domu Potterových. Slova se tedy ujal Peter Pettigrew. ,,Ke složením OVCE jsem já a Em dostali dovolenou po Itálii a odlétáme v srpnu, takže spíš první měsíc."

Dále si slovo vzala hnědovlasá Marlene McKinnonová. ,,Já si zařídila stáž v Kalifornii, kde mají spoustu schopných kouzelnických lékařů, takže se mnou spíše nepočítejte."

,,Vzhledem k tomu, že Alice odmítá se mnou jet na jakoukoliv dovolenou, protože se bojí, že ji vezmu na nějakou skálu," Frank švihl pohledem po své přítelkyni. ,,Tak si oba začneme hledat nějakou práci a ideálně i nějaké bydlení. Takže jsme volný."

Černovlasý kluk, který už zase kradmě objímal svoji zrzavou dívku se podíval na svého hnědovlasého kamaráda. ,,Co ty Reme?"

Remus Lupin neurčitě pokrčil rameny. ,,Já asi nic zajímavého dělat nebudu," pověděl jim. ,,Takže se mnou počítejte skoro vždy."

Jo, na mladého Lupina zase dolehly pocity úzkosti. Protože když takhle všichni pohromadě posedávali, měl pocit, že by tu s nimi měla sedět i Dorcas. Ale ona s nimi už nemůže sedět. Protože je po smrti a on s tím nemůže nic dělat. I když byl teď obklopen svými přáteli, stejně se cítil sám.

Narozdíl od Lupina, Potter měl pocit, že už má snad všechno, co v životě chtěl. Velmi úspěšně dokončil svoje OVCE, takže dráha bystrozora na něj vysloveně čekala a teď vedle něj seděla dívka, na kterou si tak dlouho brousil zuby. Jak jsem řekla, on nemohl být šťastnější.

Sirius Black si snažil užívat zase ten život, kdy se o nic nesloveně nemusel starat, i když tušil, se to pomalu ale jistě blíží ke konci. Proč tomu tak bylo? Svým nepatřičným chováním se nechal vydědit z rodiny, takže peněz měl po málo a také celý svůj život nechtěl strávit u Potterů, takže si musel obstarat něco - pro něj zcela cizího - jménem práce.

Alice a Frank pro sebe snad byli jako stvoření. Ani jeden toho druhého nepodváděl, byli k sobě upřímní a plánovali spolu budoucnost. Ani jeden z nich se moc nenechával rozhodit situací tam venku, ač Alice si moc dobře uvědomovala smrt Lilyiných rodičů a fakt, že se tohle nestalo poprvé a ani neposled.

Peter se chtěl tento rok soustředit na práci, protože Emily čekal v Bradavicích ještě jeden rok, takže chtěl nějaké peníze vydělat, aby mohli potom společně bydlet. Cítil se nepopsatelně šťastný, že si konečně našel holku, se kterou už je nějakou tu dobu a může jí věřit.

A potom tu posedávala Marlene, která teď všem tvrdila, že kluci jsou stejně jenom hovada a že přeci víme, jak nikdo nemáme rádi hovada a že nic takového ve svém životě nepotřebuje. Plus si připustila, že jí čeká stáž v Kalifornii, přála si cestovat po světě a chtěla nasbírat zkušenosti, aby se stala stejnou dobrou, nebo ideálně ještě lepší, madame Pomfreyovou.

Každý v tomto kupé měl nějakou představu o svém životě po studiu v Bradavicích. Ale každý si měl uvědomit, že existuje osoba, jež má spoustu sympatizantů, která jejich plány může mávnutím hůlky zničit.

***

V našich životech školní rok začíná, zde skončil 😕 Snad se kapitola líbila ❤️ Prezijte první den zlata ❤️

☕️Sharie

Láska je sestrou smrti I.✔️Kde žijí příběhy. Začni objevovat