|USMÍŘENÍ?|

3K 215 32
                                    

/1.9. 1977/

Koleje, rozpálené žárem denního slunce, nepříjemně zapískaly, když Bradavický expres zapískal. Už se obloha jevila jako černá, jen pár hvězdiček osvěcovalo cestu bradavickým studentům. Ti nejmladší a v Bradavicích noví následovali obra Hagrida směrem k molu u Černého jezera, kde byly již upevněné a připravené loďky.

Zbytek studentů chvátali ke kočárům, aby zabraly nějaké dobrý kočár a mohli tam sedět se svými přáteli. Ale přeci jenom někdo v Prasinkách ještě chvíli zůstal. Primusové a Primusky. Z každé koleje dva studenti, dívka a chlapec, sedmého ročníku.

Za lokomotivou byly připevněny čtyři vagóny a primusové jedné koleje měli na starost vždy jeden vagón. Jejich prací už od dávných začátků Bradavic činilo projití vagónu a následné uklizení odpadků. Jedna z těch horších údělů Primuse.

Cassiopeia Rosierová, jež se letos stala Primusem, stejně jako Margaret a Evan, se na svého partnera, Augusta Rookwooda, který se také - k její velké radosti - stal Primusem. A tak jen vzala pytel na odpadky a pomalu procházela jedno kupé po druhém. Ani jeden neřekl ani slovo. Cass, když už se mu musela podívat do očí, tak se na něj dívala jako na vraha a on ji jen do každého dalšího kupé následoval, ale moc toho neudělal.

,,Nemusíš kopírovat každý můj krok," zavrčela nerudně Cassiopeia. ,,Můžeš jít na druhý konec vagónu a sesbírat druhou půlku."

,,A ty mě o to nemusíš žádat takovým tónem," zašklebil se Augustus a ona se na něj utrhla.

,,O tě o nic nežádám!" prohlásila se zvýšeným hlasem. ,,Mohl si se pozice Primuse vzdát! Jsem si jistá, že je ve Zmijozelu mnohem víc schopnějším lidí - vlastně asi skoro každý. Ale jestli máš v plánu se tady jenom tak poflakovat, tak to ať se fakt Rosakráva těší na manželství s tebou!"

Blondýnka čekala, že bude svou snoubenku hájit a bránit. Ale on nikoliv. ,,Tu mi ani nepřipomínej," zabrblal si pro sebe a ona si usmyslela, že mu dá sežrat všechno, co může.

,,Víš, ani jsem ti nepoděkovala," pověděla mu a on na ni nechápavě koukal. ,,Kdyby si ty nebyl kretén a já si neuvědomila, jaký si kretén, nikdy bych nedala Siriusovi šanci. A kdyby se nestalo to, tak teďko neusínám s myšlenkami na něj, takže díky tobě jsem vlastně poznala, co je štěstí."

,,Ale prosím tě," nechtěl tomu věřit Augustus, ,,jestli seš tak naivní a myslíš si, že Black změní svoje hodnoty kvůli tobě, tak spadneš na nos - podruhé," ušklíbl se kysele. ,,Ale ty si naivní. Tak strašně moc. Protože ať je Black tak moc velký krvezrádce, má můj respekt za to, že on se neohlíží na něco tak pošetilého nebo nesmyslného jako je láska. Až se Pán Zla ujme moci, bude válka. To všichni víme. A já vím, na které straně budu stát. Jakou si vybere Black je taky očividné. Ale k čemu jsou nám všem strany, když budeme hnít pod hlínou. A zájem nás zabije, láska nás zabije. Člověk se musí naučit starat se sám o sebe."

,,Mýlíš se," zakroutila hlavou, ,,rodina je síla, jednota je síla a v lásce je síla. Ty jsi sobecký, arogantní narcis, co možná přežije, ale bude sám."

,,Povíme si za dvacet let, kdo měl pravdu a kdo ne, Rosierko," zašklebil se a odkráčel na druhou stranu chodby vagónu, aby uklidil svou část. Cassiopeia stála jako přibitá, přemýšlejíc o tom, co všechno jí její bývalý přítel řekl. Neustále si ale opakovala jedno - neposlouchej ho, všechno jsou to jen jeho lži a výmysly.

°°°

,,Merline, proč zrovna já," mumlala si pro sebe Lily Evansová, Primuska Nebelvíru, a převracela oči sloup, protože místo toho, aby Primus Nebelvíru, James Potter, něco dělal, tak na ní v jednom kuse koukal.

Láska je sestrou smrti I.✔️Kde žijí příběhy. Začni objevovat