|JE NA ONOM SVĚTĚ|

2.8K 216 55
                                    

/5.10. 1977/

Minerva McGonagallová chvátala do ředitelny. Stále svoje kroky zrychlovala a stále ji připadalo, že není dostatečně rychlá. V ruce držela hořící pochodeň a v hlavě jí probíhalo tolik myšlenek. Například, proč do háje zrovna ona musí v deset v noci utíkat za Brumbálem a oznamovat mu, že někdo spadl z výšky asi tři sta metrů - z Astronomické věže.

Přistoupila k tomu chrliči a vyslovila ředitelovo heslo. ,,Tiramisu." Chrlič se pootočil a profesorka Přeměňování mohla vstoupit do jeho kanceláře. Uhasila svou pochodeň a zaklepala na Brumbálovu ložnici. Ani nečekala, zda se ozve dále, rovnou do ní vrazila.

,,Co se děje, Minervo?" nechápal Brumbál, zatáhl za lampu, která se v zápětí rozsvítila a ředitel si nasadil svoje půlměsíčkové brýle. ,,Proč tady teď a tady strašíš?"

,,Věřte mi, Albusi, že vím minimálně o milionu dalších věcí, které bych dělala radši," odpověděla ironicky profesorka, ,,ale máme tu takový menší problém - někdo spadl z Astronomické věže."

,,Pro merlina," zpanikařil Brumbál a rychle vstal z postele, ,,kdo to byl? Byla to sebevražda?"

,,Ještě nevím," oznámila mu Minerva, ,,poslala jsem tam další profesory a sama jsem šla za vámi."

°°°

Cassiopeia se celá ještě třásla, i potom, co to pověděla profesoru Křiklanovi. Vedle ní seděl Sirius a měl okolo ní ruku. Díky tomu jeho kradmém objetí se cítila trochu více v bezpečí. Oba měli pocit, jako kdyby okolo nich proběhla Smrt. Krásná, relativně teplá, podzimní noc se proměnila v studenou. Foukal ostrý severní vítr a listí ze stromů začínalo opadávat.

,,Kdo si myslíš, že to mohl být?" zašeptala Cassiopeia, čímž prolomila to mrtvolné ticho, jenž tam vládlo. Sirius si povzdechl a stiskl ji ještě pevněji.

,,Nedokážu říct," odpověděl jí, ,,ale je to více než tři sta metrů, Cass, ten chudák to nemohl přežít."

,,Myslím, že to byla dívka," polkla ztěžka blondýnka a utřela si další slzu, ,,ten křik byl holčičí."

,,Křiklan a ostatní to vyřeší," uklidňoval ji černovlásek a postavil se na nohy. ,,A teď pojď," pobídl ji, ,,nemyslím si, že je pro tebe dobré, abys tady teď byla. Jestli chceš, můžeme někoho najít, kdo ti řekne víc a nebo tě doprovodím dolů do sklepení, abys mohla jít spát."

,,Já musím vědět, kdo to byl," prohlásila smutně, ,,jinak dnes neusnu."

,,Tak tedy jdeme," pokusil se o úsměv a chytl ji za ruku. Až se skoro lekl, jak ji měla studenou. Sirius se naposledy rozhlédl po patře pod Astronomickou věží a pomalu oba scházeli po schodech dolů. Najednou zahlédli Brumbála a McGonagallovou.

,,Profesore Brumbále!" zakřičel na ně Sirius a ředitel se obrátil.

,,Ano, pane Blacku?" zastavil se na chvíli, ale bylo na něm vidět, že měl na spěch.

,,Kdo spadl z té Astronomky?" zeptal se rychle a Brumbál zavřel na chvíli oči.

,,To kdybych věděl," odpověděl mu vousatý ředitel Bradavic a společně s Minervou McGonagallovou se rozeběhl dále. Sirius se spěšně podíval na blonďatou dívku, ta přesně věděla, nač myslí a proto i souhlasně přikývla. Takže se pár vydal za nimi.

Když už se dostali na úroveň Černého jezera, tedy do přízemí, objevil se tam profesor Kratiknot. Vypadal zachmuřele a Brumbál na něj koukal tím pohledem, aby to už vyklopil.

,,Byla to slečna Greengrassová, pane řediteli," oznámil suše Kratiknot a Cassiopeia vytřeštila oči. Svět jako by se najednou zpomalil. Na jednu stranu měla pocit, že se jí podlomí kolena, na tu druhou chtěla utíkat jako o život, jen aby ji viděla. Chtěla jí najít a zjistit, že to není pravda.

Láska je sestrou smrti I.✔️Kde žijí příběhy. Začni objevovat