46

715 41 0
                                    

Min Pov

Pagi yang sangat indah. Aku dan V sedang sarapan pagi semeja dengan appa dan heolmoni, tak lupa juga Jeon Jungkook.

Dia pagi-pagi dah muncul mintak makan, jadi heolmoni ajak dia makan sekali.

Sebelum ni dia jaga heolmoni dan sekarang aku. Jadi heolmoni memang rapat dengan Kookie.

"Aku punyalah... " kedengaran Kookie berebut kepak ayam yang terakhir dengan V.

"Kau ambillah yang lain, aku dah cop dulu! " marah V.

Diorang ni macam budak-budak.

Tak faham aku.

"Baik sorang mengalah sebelum ada kepala yang benjol! " ugutku. Muka digarangkan.

Terus kepak ayam yang mereka rebutkan ditinggalkan di dalam pinggan.

Aku tersenyum seronok. Kepak ayam tersebut aku ambil.

Isi diceraikan dari tulang. Sedikit aku beri kepada V, sedikit kepada Jungkook dan baki untuk aku.

Kepak ayam ni pun boleh tahan sedap.

Kelihatan mereka mempamerkan senyuman.

V dengan senyum petaknya dan Kookie dengan senyum arnabnya.

Dapat aku lihat renungan appa dan heolmoni kepada kami.

Selesai makan aku mengajak V keluar jalan-jalan sekeliling.

Sebelum tu kami ke bilik untuk mengambil barang keperluan.

Setelah bag pack siap dikemas, V mengambil alih untuk mengalasnya.

Kami terus melangkah keluar.

"Kamu nak pergi mana? " soal heolmoni yang kebetulan lalu bersama appa dan Kookie.

"Kami nak jalan-jalan sekitar sini" ujarku tenang.

"Ni kawasan bukit, kamu nak jalan apa dalam keadaan mengandung Min. " ujar heolmoni tegas.

"Kitorang tak naik bukit pun, kitorang jalan dekat sini saja. " ujarku berdegil.

"Tae kamu jaga Min elok-elok, jadi apa-apa kamu yang pertama appa cari! " appa pula bersuara.

V hanya mengangguk.

"Kookie, kamu ikut Min sekali! " suruh heolmoni kepada Kookie.

Kookie hanya tersenyum arnab mendengarnya.

Seronoklah tu dapat kacau daun. Nak dating pun susah.

Tapi dating ke kalau dalam hutan?

Kami terus melangkah keluar daripada rumah heolmoni menuju ke bukit kecil dibelakang rumah heolmoni.

"Kejap! Dah jauh sangat kita jalan, kita berehat kat sini sajalah! " ujar V sambil menahan langkahku.

"Jomlah kita naik atas sikit, ada air terjun yang jernih dan cantik, jomlah V, jaebalyo! " rayuku sambil mengoyangkan lengan V.

"Tak!! sampai sini saja, kita rehat lepastu kita balik... Kau dah tercungap penat tu! " ujar V.

Aku pula sudah menahan sedih. Mataku memerah menandakan aku akan menangis.

"Jaebal.... Dulu masa saya sedih, saya selalu pergi air terjun tu untuk tenangkan fikiran... " ujarku sayu.

"Berdrama pulak korang, naik sajalah apa masalahnya!? " sampuk Kookie.

"Min ni mengandung pabo! " marah V.

"Apa guna aku yang gagah ni sebagai orang kanan Min! Aku gendonglah Min sampai atas. " idea kookie.

Gangster High (C)Where stories live. Discover now