Min Pov
Aku membuka mata dengan berat.
Aku melihat V masih tidur dengan dengkuran halus.
Pasti dia penat. Wajah dia tidur persis kanak-kanak baik. Padahal ketua gangster.
Segaris senyuman aku ukir.
Perlahan-lahan tangannya yang berada dipinggangku, aku angkat.
Terus aku ke bilik air untuk mandi.
Usai mandi dan berpakaian yang selesa, aku terus turun ke tingkat bawah.
Sebenarnya aku teringin nak bersiar-siar melihat rumah ni.
Jadi ni lah peluang aku untuk melihat kawasan sekeliling rumah ni.
"Min, nak pegi mana? " soal seseorang dari belakang.
"Kamcagiya.. " aku terkejut. Tapi sapa lagi lah yang nak panggil aku hanya dengan nama di sini melainkan V dan appa.
"Hahahahaha, appa tak sengaja terkejutkan kamu " sengih appa.
Aku seronok dapat appa lagi.
Jauh beza dia dengan appa aku. Appa V tegas dan gagah namun ada sisi kelembutan dalam dirinya yang dibalut rapi oleh kasih sayang.
Untung kau V. Tapi aku tak pernah nampak V dengan ahli keluarga yang lain.
"Min saja jalan-jalan tengok-tengok kawasan sekeliling" balasku sopan.
"Appa ingatkan kamu nak lari dari sini. " seloroh appa.
Lupa pulak aku nak fikir untuk melarikan diri.
Aku hanya menggeleng menandakan tidak.
"Jom lah kita duduk di taman, petang-petang macam ni tak banyak anak buah di markas. Kebanyakan menjalankan tugas takpun balik rumah untuk tidur. " ajak appa.
Aku hanya mengikut langkah appa.
Kami duduk di atas kerusi yang sudah tersedia di taman tersebut.
"Bawakkan minum petang ke sini " arah appa pada salah seorang anak buah yang berada berdekatan. Dia hanya mengangguk dan berlalu pergi.
"Appa nak mintak tolong Min, tinggal di rumah ni seketika, sekurang-kurangnya sampai keadaan dah selamat, boleh Min? " pinta appa.
"Min tak kisah pun appa, asalkan tu yang terbaik." balasku.
"Min okay? " soal appa.
"Eo?.. Min okay " balasku.
"Min anggaplah appa ni macam appa kandung Min, lagipun appa takde anak perempuan " balas appa dengan senyuman.
Aku hanya mempamerkan senyuman.
"Min teringin nak tahu, kisah hidup V, kenapa dia macam tu " ujarku tanpa berselindung.
Hanya appa saja sumber untuk aku tahu pasal V.
"Min nak tahu, kenapa V berperangai beku macam tu? " soal appa.
"Ya" sambil meganggukkan kepala seperti burung pelatuk.
"Min sayangkan Taehyung? " soal appa kembali.
"Ya, ehhh..... Tak tak tak " aku menafikan.
"Hahahahhahaha" appa gelak berdekah.
Datang 2 orang gaji membawa makanan dan minuman. Usai menghidangkan minum petang mereka meminta diri untuk masuk semula.
"Min....nak tahu satu rahsia tak? "
YOU ARE READING
Gangster High (C)
ActionYang Terpilih masih rahsia. Min tidak mengetahui sebuah rahsia yang disimpan rapi oleh ayahnya, sehinggalah rahsia besar itu terbongkar, rahsia yang selama ini menjadi kunci untuk memiliki kuasa dalam mentadbir dunia gangster kelas pertama di kor...