Min Pov
Sinaran matahari memaksa aku membuka mata.
Aku memandang ke hadapan, V tiada. Unggun api yang memanaskan malam sudahpun padam.
Kelibat Kookie menangkap penglihatanku.
"Nah.. " dia menghulurkan air kepadaku. Seperti faham yang aku sedang dahaga.
Air yang berbaki daripada semalam aku teguk sedikit. Ni saja bekalan yang ada.
"V mana? " soalku.
"Dia dah keluar dulu! " balasnya selamba.
"Mwo!! " seoktaf suaraku naik.
"Dia tengokkan jalan untuk keluar, lagipun mudah nanti nak keluar. " sambung Kookie.
Nasiblah dia sambung kalau tak boleh menangis aku sensorang kat sini.
Uishh... Teremo sekejap.
"Tu hahh!! Buah hati kau dah balik" Kookie menunjukkan jari kearah sebelah kiriku.
Kepala aku pusing untuk memandang kearah yang ditunjuk.
"Nah... Makan ni dulu.. Lepastu kita keluar. " Kookie terlebih dahulu mengambil beberapa kuntum bunga Teratai yang V hulur kepadaku.
Bunga!
Bunga pun bungalah.... Aku nak nasi dengan lauk...
Tetap bunga tersebut aku ambil.
Selesai makan kami terus bergerak keluar mengikut langkah V.
"Awak tau selok belok hutan ni? " soalku apabila V seperti mahir dengan jalan keluar.
"Ni kali pertama aku masuk hutan ni, tapi aku dah banyak kali masuk hutan, jadi dah mahir dengan selok belok hutan semua ni. Lagipun aku dah tanda jalan keluar. " ujar V bangga.
OK fine...
Setelah 1 jam lebih, baru kami jumpa jalan tar. Namun jalan tersebut kosong tanpa manusia ataupun kenderaan.
Badanku sudah terasa penat. Nafas aku tarik berat dan kasar.
"Jom, aku dukung. " V melutut dihadapanku menyuruhku naik keatas badannya.
Memanglah penat. Tapi V pun penat. Dapat aku lihat peluh di dahinya.
Kepala aku geleng.
Tetapi Kookie terlebih dahulu menolak tubuhku, memaksa aku untuk naik dibelakang V.
Budak ni....
"Good girl... " jelingan tajam aku beri kepada Kookie.
Kepala aku letakkan diatas bahu V.
Mata yang ingin tertutup aku paksa untuk terbuka.
"Tidur, kejap lagi sampai... " terus aku tewas dengan rasa penat.
.....skip.....
"Min... " seseorang menepuk bahuku.
Suara appa...
"Appa?! " panggilku.
"Jom makan kat taman" panggil appa.
"Kat mana... " mataku menangkap susuk tubuh V dan Kookie yang sedang berbaring diatas permaidani lantai sambil berpelukan...
Diulang... Sambil Berpelukan!!
Jari aku tunjuk kearah mereka.
Baru aku perasan akan IV drip yang disalurkan kepadaku.
YOU ARE READING
Gangster High (C)
ActionYang Terpilih masih rahsia. Min tidak mengetahui sebuah rahsia yang disimpan rapi oleh ayahnya, sehinggalah rahsia besar itu terbongkar, rahsia yang selama ini menjadi kunci untuk memiliki kuasa dalam mentadbir dunia gangster kelas pertama di kor...