55

629 40 4
                                    

V Pov

Aku dan Min duduk di meja makan untuk bersarapan pagi.

Ahjumma... Ani... Eomma duduk bersama kami.

"Wahhh.... Semua ni ahjumma yang masak? " soal Min.

Aku hanya memerhati menunggu jawapan dari mulut eomma.

"Mestilah eomma yang masak, kan anak dan menantu eomma datang. " balas eomma dengan senyuman.

Aku hanya mengukir senyuman. Sejujurnya lidah kelu untuk memanggil wanita dihadapanku eomma.

Jadi aku memilih untuk diamkan diri.

"Jom makan... " ujar eomma.

Aku mula makan. Eomma meletakkan daging di atas nasiku. Aku menyepitnya dan makan.

Kemudian eomma meletakkan sayur pula. Aku memakannya juga.

"Kamsahamnida" balasku. Mata masih tertumpu pada mangkuk nasi.

"Makan banyak-banyak Taehyung... " ucap eomma.

Aku ada eomma... Ya akhirnya aku jumpa eomma kandung aku.

Aku hanya menganggukkan kepala. Aku mengalihkan pandangan kearah Min yang berada disebelahku.

Min makan dengan berselera. Dia melihatku dan mengukir senyuman sebelum mengambil ayam dan diletakkan ke dalam mangkukku.

Aku hanya mengukir senyuman pendek sebelum kembali fokus pada makanan.

"Eommaaaa! " jerit seseorang dari jauh.

Aku mengangkat wajah dan menghadap kearah suara tersebut.

"Gwaenchana eomma? Diorang tak apa-apakan eomma kan?" Soal Seokjin yang sudah menerpa kearah eomma.

"Gwaenchana, diorang datang melawat eomma saja... " balas eomma dengan senyuman.

Mata Namjoon tajam menikam mataku.

After all we're still enemies...

Mataku juga tajam memandangnya.

"Bossss........" Kookie muncul bersama anak buah Min dalam keadaan tercungap.

"Stay put, nothing happen here! " jerit Min yang sudah berdiri apabila anak-anak buahnya ingin menyerang Seokjin dan Namjoon.

Mataku masih lagi tajam menikam mata Seokjin dan Namjoon.

"Min!? " panggil eomma terkejut.

"Mianhae... " ujar Min sambil menundukkan badan sedikit.

Siapa tak terkejut apabila wanita yang nampak feminin tetiba menjerit lantang.

"Duduklah semua, kita makan sama-sama... " ajak eomma.

Namjoon dan Seokjin duduk bertentangan dengan aku dan Min manakala eomma mengubah tempat ke kerusi utama.

"Kookie, duduk sekali. " ajak Min saat Kookie ingin berlalu keluar bersama anak buah yang lain.

Kookie hanya menurut dan duduk di sebelah Min.

"Perkenalkan, Jeon Jungkook, anak angkat appa. " ujar Min.

"Annyeonghaseyo ahjumma. " Kookie bangun semula dan memberi tunduk hormat.

"Panggil eomma, kamu pun dikira anak angkat eomma. " balas eomma dengan senyuman.

Aku kembali fokus pada makanan, lebih baik cepat habiskan makan, boleh cepat balik.

Keadaan menjadi sunyi sepi, hinggakan bunyi kunyahan menjadi muzik di meja makan.

Mataku tajam menikam hyung-hyung aku. Mereka juga berbuat yang sama.

Gangster High (C)Where stories live. Discover now