31

780 44 0
                                    

Min Pov

Mengigil badanku membacanya.

V masuk sambil membawa makanan.

Dia mengangkat keningnya melihatku.

Pantas air mata aku seka.

"Mind to share! " paksanya.

Aku melemparkan senyuman padanya. Mata  dia dijegilkan memberi amaran kepadaku.

Surat ditanganku direnyuk dan disembunyikan dibelakang badanku. V tak boleh baca.

Tapi lebih pantas dia merampasnya dariku.

"V!!!! " aku cuba mendapatkannya kembali.

Namun malang V terus berlari ke dalam tandas di dalam bilik tersebut.
Beberapa minit kemudian dia keluar semula. Wajahnya pelik....

Perlahan-lahan V menghampiriku.

Aku mengundurkan badan kebelakang. Sehingga badanku melekap kedinding.

V menghampiriku. Apahal dia ni. Takkan nak marah aku? Tapi aku tak buat salah pun.

V terus memeluk badanku erat.

Wajahku disembamkan ke dadanya. Rambutku dielus lembut.

"Mianhae... " ujarnya lembut dan sayu.

"Wae? " aku kebingungan bukan sepatutnya dia bertanya ke? Sebaliknya dia meminta maaf?

"Untuk semua ni, aku tahu perit untuk kau, jadi nangislah..... Aku ada... " ujar V masih memelukku.

V Pov

Tubuh Min aku dudukkan di sofa. Mata merahnya menjadi tatapan aku. Betapa aku berharap sangat hal ini kekal sebagai rahsia dan tersimpan rapi.

Tubuh Min aku peluk erat. Jelas esakan kecil miliknya. Terasa baju yang aku basah dek air matanya.

Ya! Aku tahu... Appa pun tahu. Heolmoni Min cerita pada kami pada hari Min dilantik sebagai Ketua Gangster High.

Betapa heolmoni senyapkan hal ini walaupun hidup Min sengsara. Dibutakan mata agar rahsia ini kekal tersimpan. Dia taknak Min makin terluka.

Jika dibandingkan dengan aku, cerita Min lebih menyayat hati. Aku hanya hidup tanpa kasih eomma. Tapi aku ada appa yang selalu memenuhi hidupku. Ketegasannya adalah kasih sayangnya. Kelembutannya pula adalah penganti kasih eomma.

Apa yang harus aku buat. Pasti Min hancur sehancurnya. Hidup dalam penipuan. Hatta identitinya sendiri satu kepalsuan.

Sejam Min menangis teresak. Esakannya terhenti dan tubuhnya menjadi longlai.

Min pengsan!

Tubuhnya aku baringkan. Denyutan nadinya yang lemah memaksa aku memanggil doktor untuk memeriksa Min.

Doktor menyatakan Min mungkin terlalu tertekan dan tidak makan.

Ya. Kedua-duanya betul.

Tubuh Min aku selimutkan. Aku duduk di kerusi sebelah.

"Andwae! Appa eommaaa..... Jaebal!.... Appa eommaaaaa..... " Min mengigau di dalam tidurnya.

Pantas tubuhnya aku dodoikan. Aku cuba menenangkannya.

Kepala Min yang berlapik bantal aku angkat dan digantikan dengan pahaku. Air matanya yang mengalir lebat aku seka. Kasihan Min.

Tangannya aku ambil dan aku genggam. Memberi semangat buatnya.

Gangster High (C)Where stories live. Discover now