52

600 44 4
                                    

Nobody Pov

Suasana di meja makan begitu sunyi hingga semua selesai makan.

"Kita berkumpul dibilik kebal sekarang. " ujar Tuan Kim.

Semua hanya mengikut langkah Tuan Kim ke bilik kebal.

Kod ditekan, dan mereka semua melangkah masuk.

"Kim Seok Jin, Kim Nam Joon dan Kim Tae Hyung, duduk! " arah Tuan Kim. Mereka bertiga duduk diatas sofa tiga.

"Appa, rasanya Min dan Kookie tak perlu ada sekali kot.. " ucap Hye Min sedikit ragu.

"Korang berdua perlu ada, sebab korang sendiri pun terlibat" ujar Tuan Kim lagi.

Hye Min dan Jungkook turut mengambil tempat di sofa dua, manakala Tuan Kim duduk di sofa satu.

"Korang pasti dah sedia tahu tujuan kenapa kita berkumpul disini kan? " mula Tuan Kim.

"Pertama sekali appa nak umumkan, Jeon Jungkook appa ambil sebagai anak angkat appa secara rasmi. Dan dia juga sudah bersetuju. "

Semua mata memandang kearah Jungkook yang sedikit terkejut.

"Rasanya saya tak pernah bersetuju tentang perkara ni Tuan Kim" bicara Jungkook lembut tetapi jelas dipendengaran semua.

"Kamu boleh ambil masa kamu, appa boleh tunggu. " balas Tuan Kim menekankan sedikit perkataan 'appa'.

"Setuju sajalah! Untung tau! " ujar Hye Min perlahan cukup untuk Jungkook saja yang mendengarnya.

"Seterusnya, appa nak mintak maaf pada Jin, Namjoon dan Tae. Sebab rahsiakan perkara ni daripada korang.

Appa taknak panjangkan cerita ni, apa yang korang alami selama ni semuanya salah appa.

Korang bertiga adik-beradik, anak appa tapi lain eomma. Appa halau eomma Tae masa dia baru mengandungkan Taehyung, lepas Taehyung lahir, dia serahkan Tae pada appa, namjoon dan Jin pula berlainan eomma dan eomma diorang berdua dah meninggal." cerita Tuan Kim.

"Itu saja yang appa nak beritahu. Appa harap kita mulakan semula semuanya dan korang semua boleh berbaik antara satu sama lain. " Putus Tuan Kim.

Min Pov

Cerita appa tak lengkap. Tapi playboy jugak appa ni dulu, sampai empat kali dia kahwin. Eomma Jin, Namjoon, V dan Eomma tiri V.

"Ok appa, Tae keluar dulu. " V terus melangkah keluar tanpa memberi tunduk hormat.

Aku juga bangun. Aku perlu pujuk V... Ya dia sekarangkan sensitif terlebih.

"Min keluar dulu... " ucapanku dipotong.

"Ada perkara yang appa nak cakap dengan Min, yang lain semua boleh keluar! " ucap appa tegas. Cukup untuk membuatkan aku duduk semula.

Mereka yang lain bangun dan berlalu keluar, hingga tinggal kami berdua saja.

"Apa yang appa nak cakapkan? " soalku terus.

"Appa rasa dah sampai masanya untuk appa mintak tolong __________" pinta appa.

"Kenapa... " soalku separuh berfikir.

"Sebab Min saja yang boleh tolong.... "

Kami berbual hampir sejam.

"Min pegi dengan Kookie, dia tahu tempatnya..." Pinta appa diakhir perbualan.

"Arasso appa...." Aku tunduk kepada appa dan keluar dari bilik tersebut.

Aku terus ke bilik, kelibat V dicari.

Namun tiada tanda-tanda kalau dia berada di dalam bilik.

Gangster High (C)Where stories live. Discover now