Hoofdstuk 6

4.1K 109 19
                                    

Extra hoofdstukje.

POV Riley

'Hey.' ik kijk om en zie mijn broer. 'Hey, wat is er?' vraag ik. 'Mag ik even praten met Alissa?' vraagt hij. Ik frons maar knik dan. Hij duwt me een richting op en zie James en zo staan. Ze luisteren overduidelijk mee, dus ga ik maar bij ze staan.

'Hey,' begint hij. Oké hij gaat met haar flirten... 'Hey,' zegt Alissa meteen terug. Mens! Doe normaal. Ik gebaar haar dat ze normaal moet doen. Ze fronst iets en gaat normaal staan. Ik glimlach en steek mijn duim op.

'Ik ben Aiden,' zegt mijn broer. 'Alissa,' stelt Alissa zich voor. 'Ik zou het leuk vinden als je zaterdag met mij mee wou, uiteten.' Ik glimlach. 'Lekker bezig broertje,' mompel ik.

'Wat doet hij?' vraagt William. 'Flirten,' grijns ik. 'Euhm uit eten?' vraagt ze verward. 'Ja, ik zou het gezellig vinden om met deze prachtige dame iets te eten in een goed restaurant en je beter te leren kennen,' zegt Aiden met een schuine glimlach.

Alissa loopt iets rood aan en glimlacht klein. 'Oké, het lijkt me leuk,' zegt Alissa. Aiden geeft haar zijn telefoonnummer en een knipoog voor hij hierheen komt.

'Lekker bezig, broer,' grijns ik en geef hem een high five. 'Dus zaterdag heb je seks met haar?' vraagt Daniel. 'Nee Ugh....' Aiden grijpt naar zijn hoofd en ik schiet in de lach.

'Ze gaan uit eten, leren elkaar beter kennen. Aiden brengt haar terug naar huis en stelt voor nog is iets te doen. Zo gaat het verder tot hun eerste kus. Dit heet een eventuele relatie opbouwen,' leg ik uit en loop naar Alissa.

'O mijn god, je broer is zo lief. Wacht mag ik wel met je broer naar bed?' vraagt ze. Ik lach. 'Natuurlijk en je gaat niet naar bed met hem zaterdag,' zeg ik en ze kijkt me vragend aan. Ik vertel hetzelfde als dat ik tegen de jongens zeg.

'Je hebt een date,' zeg ik en ze glimlacht. 'Dus dan zou ik zoiets kunnen krijgen als jij vertelde gisteren? Zo iets moois en leuks?' vraagt ze en ik knik. 'Dat kan je krijgen ja,' zeg ik en ze glimlacht breed. 'O mijn god, dat is geweldig!' roept ze uit en knuffelt me stevig. Ik lach en samen lopen we naar binnen.

Na een paar uren is Alissa uit, maar ik nog niet. 'Dus jij hebt ook scheikunde.' Ik kijk achter me en zie James. Ik knik en kijk weer voor me. 'Jij en je broer zijn rare mensen,' zegt hij. 'Je bedoelt, mijn broer en ik zijn mensen,' verbeter ik hem glimlachend. Hij kijkt me droog aan.

'Heb je nooit zo iets willen proberen überhaupt?' vraag ik. Hij schud zijn hoofd. 'Maar ik zou jou wel willen proberen te zoenen,' grijnst hij. Ik kijk hem nu droog aan. 'Hou maar op met mij,' zeg ik.

'Kom op Riley, ik weet dat je dit wilt,' grijnst hij. 'Ooh kijk nou,' ik stap opzij, 'je ego duwt me gewoon van je weg, dus het is niet eens mogelijk.' Ik loop de klas in en ga achterin zitten.

Tot mijn grootste ergernis komt James naast me zitten. 'Waarom al die moeite James?' vraag ik hem. Hij is even stil. 'Omdat ik iedereen moet kunnen krijgen als ik wil,' grijnst hij dan. Ik kijk hem hoofdschuddend aan. 'Ik dacht dat je misschien nog wel oké was, James, maar je hebt me laten zien dat je je niet alleen als een klootzak gedraagt, maar er ook een bent.'

Ik pak mijn spullen en kijk vooruit. James blijft stil. Als ik een appje krijg van Ray, doe ik gauw mijn mobiel uit. "Hey Riley, ik kan maar niet van de gevoelens af komen. Ik moet met je praten. Ik hou van je," stond in het appje.

Ik kijk is naast me en zie James' ogen op mijn mobiel gericht. Wat maakt het me ook uit. Ik stuur snel een "Sorry, Ray. Je hebt het verpest..." terug en stop mijn mobiel weg.

English loveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu