Hoofdstuk 22

3.6K 94 8
                                    

POV James

'Vind je het gek? Je hebt haar iets aangedaan wat je niemand aan zou moeten wensen,' zeg ik boos en teleurgesteld. 'Ik vergreep mezelf, James. Ik wou het haar niet aandoen. Vooral haar niet,' zegt hij. 'Wat bedoel je?' vraag ik.

Hij neemt een hap adem en kijkt is op zich heen. 'I-ik hield van haar. Je weet het niet, maar ik heb met haar gepraat, ik hing met haar rond. En vanaf de moment dat ze me zoende, wist ik het. Ik wist dat ik van haar hield. Ik was dronken toen ik Greta verkrachtte. Ik zou het nooit willen doen. We hadden een relatie,' zegt hij.

Ik ben even stil. 'James, wat wij geleerd krijgen is niet echt. Meiden zijn geen voorwerpen. Het zijn prachtige wezens. Wezens die je moet beschermen en vast moet houden alsof het een breekbaar, porseleinen beeldje is. Neem het van me aan. Als je eenmaal jouw meisje hebt gevonden, laat haar dan nooit meer gaan,' zegt hij met tranen in zijn ogen. Ik heb mijn broer nog nooit zien huilen.

'Bezoekuur is om,' zegt de bewaker en trekt Lohan omhoog. Ik sta ook op. Hij kijkt me aan. 'Onthoud je dat?' vraagt hij. Ik knik. 'Ja,' zeg ik schor. Ik ga weg en als ik thuis kom, maak ik me gelijk klaar voor vanavond. Ik ga met William en Daniel naar de club. De thema voor jongens is zo veel mogelijk zwart. Ik doe dus een zwart strak shirt aan zodat mijn spieren goed zichtbaar zijn en trek een zwarte broek aan.

De bel gaat en ik doe open. 'Jo,' grijns ik en geef William en Daniel een bro-hug. 'Jo bro,' grijnst William. We gaan naar de keuken en drinken een shotje. 'Iemand al plannen?' vraagt Daniel. Ik schud mijn hoofd. 'Ik niet man, kijk gewoon als er iemand is die hot is,' grijnst William. Ik lach.

'Kom dan gaan we,' zeg ik en ze knikken. We gaan met onze eigen auto's. Als we aankomen gaan mijn ogen naar de ingang. Mijn mond valt open en mijn ogen worden groot. Het is Riley. Ze lacht om iets wat Alissa zegt en trekt haar jurkje iets omlaag. Ik weer nu al zeker dat ze dat jurkje nooit vrijwillig aan zou doen, maar het staat haar verdomd goed...

Ze loopt met die Alissa naar binnen. 'Gast, neem haar gewoon,' zegt William. 'Oh dat wil ik echt wel, maar ze weigert,' zeg ik. 'Laat haar voor je vallen, maak haar dronken,' zegt Daniel en William knikt. Ik zucht en knik dan. We gaan naar binnen en naar één van de barren. Ietsjes verder zie ik Riley bij een bar. Ze giet een shotje achterover en zo te zien is het niet haar eerste.

Alissa trekt haar mee de dansvloer op. Ik drink wat shotjes en ga ook die kant op. Ik zie hoe een jongen haar lastig valt en ga er gelijk naar toe. Automatisch eigenlijk.

POV Riley

Geïrriteerd draai ik me om. Ik zie een jongen weg vallen en een nieuwe erbij komen. Ik ben stil en kijk hem aan. Hij komt dicht bij me staan met een sullige glimlach. 'Hey,' zegt hij. 'Hey,' zucht ik mijn opgehouden adem uit.

Zijn glimlach groeit wat en de twinkel in zijn ogen van eerder komen terug. Ik glimlach en kijk even naar beneden. Als ik terug kijk kan ik mijn blij niet uit de zijnde houden. Wat doet deze jongen toch bij me?

'Mag ik deze dans?' fluistert hij hard genoeg in mijn oor zodat ik het hoor met het muziek op de achtergrond. Ik knik. 'Voor deze keer dan,' grijns ik.

English loveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu