Hoofdstuk 48

3.2K 100 10
                                    

POV Riley

'Met wie ga je allemaal naar Mexico?' vraagt mijn moeder. Het is zondag avond en we zitten met ons vieren aan tafel te eten.

'Gewoon, met mijn klas,' zeg ik schouderophalend. Aiden kijkt me aan. Hij weet dat James in die klas zit, maar niet dat ik met hem op een kamer zit.

'Met wie deel je een kamer?' vraagt mijn vader. 'Ja, want ik hoorde dat Alissa met Anna of zo op de kamer gaat,' mengt mijn broer zich grijnzend. Hij heeft het volgens mij wel door.

'Met een andere vriendin,' zeg ik. Ik geef mijn broer een dodelijke blik en hij eet grijnzend verder. 'Wie?' vraagt mijn vader streng. Ik kijk op. 'Wat ga je eigenlijk allemaal doen?' vraagt mijn moeder. Ik glimlach dankbaar en ze geeft me een knipoog.

'We hebben vier dagen voor school en drie voor ons zelf. Ik ga dan met meiden uit en zo,' zeg ik. Ze knikken.

Na het eten ga ik douchen en kleed ik me om. Ik moet morgen om vijf uur op school zijn, dus ga ik vroeg naar bed. Ik heb mijn pyjama al aan en kijk nog even op mijn mobiel. Ik krijg net een berichtje van James. Slaaplekker, my love luidt het bericht. Ik glimlach en wens hem een goede nachtrust.

'Hey.' Ik schrik me rot en gooi mijn mobiel in de lucht. Mijn moeder lacht en vangt hem. Oh god, alsjeblieft zeg dat ik hem uit heb gedrukt!

Mijn moeder kijkt naar het scherm. Kan die ook licht geven als hij uit is? 'Dus, bij wie zit je op de kamer?' vraagt ze met een glimlach en ze geeft mijn mobiel terug. Ik druk hem uit en met een rood hoofd kijk ik naar beneden.

'Euhm...' komt er enkel uit. Hoe kan ik nou liegen tegen mijn moeder? Ik heb werkelijk waar nog nooit tegen deze vrouw gelogen!

'Met James he?' vraagt mijn moeder. Ik zucht zacht en knik. 'Alsjeblieft, word niet boos! Ik wil hem gewoon niet kwijt en andersom wilt hij er ook alles aan doen! Hij vroeg me bijna ten huwelijk,' ratel ik vandaan.

'Rustig, ik word niet boos en papa komt er niet achter,' glimlacht ze en ik glimlach ook naar haar. 'Bedankt mam,' zeg ik en geef haar een knuffel. Ik hou zo veel van haar!! (A/n Dan koet je kapper worden...)

Mijn moeder wenst me een goede nacht rust en gaat dan weer weg. Morgen gaan we naar Mexico. Dan hebben we onze examens en ga ik waarschijnlijk studeren. Je weet namelijk nooit hoe iets afloopt...

Ik heb zin om James morgen te zien. We gaan samen in de bus. De tweede helft zit ik bij Alissa. Ik overlegde met haar en ze wou gelijk de tweede helft. Ze zei dat ze zeker wist dat we beide gingen slapen de eerste helft. Ik grinnik even als ik eraan terug denk e ga dan lekker liggen.

-•-

Ik word wakker en zucht diep. Dit is veel te vroeg voor mij! Zometeen hebben we telkens kleine pauzes, om het uur, en één grote pauze. Ik heb eigenlijk wel zin in de busreis. Eerst lekker slapen, ik weet uit ervaring hoe fijn James ligt, en daarna lekker lol maken.

Ik grinnik even om mijn laatste gedachte en ga dan naar mijn kledingkast. Ik pak een chille outfit en trek hem sloom aan.

Ik doe mijn haren in een slordige knot en poets mijn tanden

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik doe mijn haren in een slordige knot en poets mijn tanden. Ik ga naar beneden en zie mijn moeder al staan. Zij brengt me naar school, daar waar we vertrekken. Ze geeft me een broodje en ik bedank haar vriendelijk.

'Kom, dan gaan we,' zegt ze en we gaan richting school. Met mijn tassen achter me aan gesleept, loop ik naar de bus en gooi ik ze er onderin. Ik ga terug naar mijn moeder en geef haar een knuffel en kus op de wang.

'Veel plezier! En denk vooral niet aan ons,' zegt ze streng en lachend. Ik grinnik en knik. 'Doei, mam,' zeg ik en loop richting de bus. James staat er en zit me. Hij komt glimlachend naar me toe en bij me tilt hij me draaiend op. Lachend sla ik mijn armen om hem heen.

'Dit gaat gezellig worden,' grijnst hij. Ik grinnik en knik dan. 'Ja dat wordt het zeker,' zeg ik en druk een kus op zijn lippen.

English loveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu