POV Riley
Stomverbaasd sta ik daar. Ik zoen al gauw terug. In één keer stap ik naar achteren. 'Nee James, je kan me niet zoenen wanneer je maar wilt,' zeg ik boos. 'Je wilt het zelf ook Riley,' zegt hij en stapt op me af.
'Ik wil iets heel anders, iets wat jij nooit zou begrijpen. Ik wil iemand die van me houdt en alleen van mij is. Niet iemand die me gebruikt,' zeg ik en voel tranen in mijn ogen vormen. Ik veeg ze weg. 'Ik moet gaan,' zijn mijn laatste woorden naar hem.
Ik loop langs hem heen naar onze tafel. 'Pap, ik voel me niet zo goed. Is het goed als ik naar huis ga?' vraag ik. Hij kijkend bezorgd aan en dan even naar mam. 'Ga maar lieverd. Aiden is wel thuis,' zegt ze en ik knik dankbaar.
Ik ga gewoon lopend naar huis en kom er gelukkig al vlug aan. Hoeveel creeps hier wel niet rond lopen... Gelukkig kom ik heel thuis. Ik ga gelijk naar mijn kamer en plof op mijn bureaustoel. Ik open mijn laptop en zie dat ik één mailtje heb van meneer Layer. Ik open hem en lees hem gauw door.
Beste leerlingen,
Ik was vergeten het te melden in de klas, dus vertel ik het over zo. Mensen die een extra cijfer willen, aangezien muziek best hoog wordt gerekend met cijfers, hebben nu de kans. Je mag een liedje schrijven en die voor de klas zingen. Het hoeft geen pracht lied te zijn en je stem hoeft niet perfect te zijn, maar er moet een refrein en complet in zitten. Je mag ook kiezen om één instrument te bespelen, voor de leerlingen die niet zo goed zijn met het bedenken van nummers of het zingen.
De mail gaat nog wel even door, maar ik stop met lezen. Ik ga een liedje schrijven. Maar niet met de gitaar of wat dan ook erachter. Ik wil een mooie beat. Morgen is onze laatste dag en maandag komen Anthony, Mariah en Vincent. Vincent wou ook graag komen en ik had hem ook wel gemist...
Maar Anthony kan me helpen met de beat. Ik begin te schrijven en heb best wel wat. Het gaat over deze plek en mijzelf. Dat ik niet één voorwerp ben, zoals veel jongens denken, en dat ik wel meer ben. Zelf ben ik wel trots op het eind resultaat. Ik zing het een beetje om te kijken hoe het het mooist klinkt en hoe dan de beat moet gaan.
Glimlachend plof ik op mijn bed. Ik heb zin in morgen. Mijn laatste dag en het feest. Alissa en ik zijn best close geworden. Ik herinner me ineens dat ik morgen een extra vak heb. Vorige week was het uitgevallen en ik heb het maar één keer om de week.
Ik zet: when I was your man, van Bruno Mars erop en doe de volume op het hardst. Ik neem mijn boxje mee naar beneden en maak mezelf wat te eten, terwijl ik hard en schaamteloos meezing. Ik let niet op hoe ik zing. Ik zing voor de lol namelijk.
'When i was your man,' klinkt ineens vanaf de gang. Ik lach en zie Aiden binnen huppelen. Ik lach meer en samen zingen we verder. 'Even tho it huuuuurts, i'll be the firts to say that I was wrooooooooong.' Aiden zingt verder en daarna wijst hij naar mij. 'I hope he buys you flowers... I hope he hold your hand. Give you al his ours, when he has the chance. Take you to every party, cause I remember how much you love to dance... Do all the things I should have done, when I was your man,' zing ik. Hij zingt zacht mee met de volgende zin. 'When I was your men.'
Lachend kijken we elkaar aan. 'Dus, wat eten we?' grijnst Aiden.
JE LEEST
English love
RomanceVERVOLG OP TRUE LOVE Je kan dit boek lezen zonder true love, maar je zou sommige dingen niet snappen... Wanneer Riley verhuisd met haar familie naar Engeland, had ze geen flauw idee dat het daar zo anders zou zijn. Het 17-jarige meisje valt erg op m...