POV James
'Dus dat is nu je Chick?' vraagt Mart. Mart is van het sportteam. Ook wel een goede vriend van me. 'Jup,' zeg ik. 'Ik wil dat ook wel hoor. Een chick voor jezelf. Heb je altijd wat,' zet Carlos.
'Je snapt het misschien niet helemaal, maar ik heb nu alleen Riley. Ik ga niet met andere meisjes,' zeg ik. Ze kijken alsof ze zojuist de massa van Jupiter moesten uitreken met als gegevens dat Jantje drie appels at en hij vier minuten in de bus zat.
'Wacht, dus je hebt maar met één chick seks,' vraagt Mart weer onbegrijpend. Daniel en William lachen zacht. Die begrijpen het al natuurlijk. 'Ja,' zeg ik simpel. Dan gaat de bel. 'Wij moeten gaan man,' zegt Carlos en ze van weg met nog steeds dezelfde uitdrukking.
'En? Is het al weer goed tussen jullie?' vraagt Daniel. We besluiten het eerste uur te laat te komen. 'Denk het wel,' zeg ik. 'Waar was je dit weekend eigenlijk?' vraagt William. 'Bij Riley,' zeg ik. 'En?' vraagt Daniel. 'Ik kwam achter iets,' zeg ik. 'Wat?' vraagt William enthousiast en nieuwsgierig. Ik kijk even om me heen.
'Ze was nog maagd,' zeg ik. 'Was?' grijnst William. Ik grijns. 'Lekker bezig,' grijnst Daniel en ze geven me een schouderklopje. Ik lach en duw ze van me weg.
POV Riley
'Is het weer goed tussen jullie ja?' vraagt Alissa en ik knik. We gaan zitten en wachten tot iedereen binnen komt. 'Hij was heel het weekend bij me,' zeg ik glimlachend. 'En is er iets gebeurt bij onze maagd,' grijnst ze. Ik bloos en kijk weg. Ze begint te gillen en dan komen James en zo net binnen.
Ik zucht diep en als hij naar me grijnst, alsof hij weet waarom ze gilt, leg ik blozend mijn hoofd op tafel.
'Natuurlijk zijn jullie weer eens te laat,' zucht de docent en James grijnst. 'Ga maar op jullie plekken zitten,' zegt de docent. James zit recht achter me. 'Iedereen opletten,' zegt de man en ik ga recht zitten.
'Er zijn weer mensen die een liedje willen zingen, dus daar gaan we naar luisteren,' zegt de docent en ik ga recht zitten. Ik voel gefriemel in mijn haar en draai me om. Ik zie James naar voren gebogen. Ik grinnik en ga weer recht zitten.
Doordat James met mijn haren speelt, krijg ik niet veel binnen van het liedje. Enkel dat het niet mooi is... ik kan er niet tegen als jongens zingen dat ze meisjes willen doen en zo...
Ik zucht is en heb haast niet door dat de bel gaat. Ik ben zo in gedachtes. 'Riley,' kom je nog?' vraagt Alissa. Ik kijk op en knik. 'Euhm ja,' zeg ik. Ik sta op en loop met Alissa mee naar de aula. We gaan aan een tafel zitten en ik leg mijn hoofd op mijn armen die ik op tafel heb liggen. Ik ben ineens zo erg moe... en ik heb buikpijn.
'Gaat het?' vraagt ze. Ik kijk op en knik. Mijn ogen gaan de kantine rond. Ik zie James bij zijn vrienden aan de populaire tafel zitten. Ik vind het echt wel leuk en zo dat hij zo populair is, maar hij doet soms veel te stoer. Tegen docenten en tegen nerdjes. Hij moet het zelf weten natuurlijk, maar het gaat ook van zijn schoolprestatie.
Ik zie dat hij me aankijkt. Hij glimlacht schuin en ik glimlach terug. Ik kijk weer naar Alissa. 'Hey, is er iets aan de hand?' vraagt ze licht bezorgd. Ik schud mijn hoofd zuchtend. 'Nee. Enkel dat James soms zijn reputatie en zo boven school kiest. Ik maak me een beetje zorgen snap je?' vraag ik en ze knikt.
'Hij blijkt moeite te hebben met wiskunde, maar vraagt niemand om hulp,' ga ik verder. Ze luistert gewoon mee. 'Anders help jij hem,' zegt ze. Ik kijk haar fronsend aan. 'Hoezo zou hij wel van mij willen leren?' vraag ik. 'Omdat jij hem kan belonen,' grijnst ze. Ik schiet in de lach.
Maar het klopt wel...
JE LEEST
English love
RomanceVERVOLG OP TRUE LOVE Je kan dit boek lezen zonder true love, maar je zou sommige dingen niet snappen... Wanneer Riley verhuisd met haar familie naar Engeland, had ze geen flauw idee dat het daar zo anders zou zijn. Het 17-jarige meisje valt erg op m...