Hoofdstuk 10

3.9K 102 4
                                    

POV Riley

Het is vandaag zaterdag. Eindelijk weekend. Er is veel in één week gebeurt. Te veel. Ik kan het allemaal niet eens verwerken.

Verhuizen is tijd chaotisch en even wennen, maar dat het zo zou verlopen, wist ik niet...

Ik heb de hele dag zitten lezen en muziek zitten luisteren. Ook heb ik 's ochtends nog even gesport. Gewoon wat hardlopen.

Nu heb ik me klaargemaakt en ga ik naar Alissa. Als ik aanbel, wordt er gelijk open gedaan. 'Hallo, jij moet vast Riley zijn. Ik ben de moeder van Alissa, noem me maar Amy,' zegt ze. Ik knik glimlachend en stel mezelf nog even voor.

'Alissa. Je vriendin is er,' roept ze. Ik kijk de gang in en zie er een jongen in lopen. Wauw, hij ziet er ook niet verkeerd uit. Hij glimlacht schuin naar me en ik glimlach ongemakkelijk terug.

Hij loopt zelfverzekerd op me af. 'Zeg, Alissa is er vanavond niet,' grijnst hij. Serieus? Weer zo een?

'Ik ook niet,' zeg ik en sla zijn handen weg. 'Jordy, laat haar met rust,' zegt ze geïrriteerd. Ze pakt mijn hand en trekt me mee naar boven.

'Zeg, Alissa,' zeg ik. 'Ja?' hoor ik uit de badkamer. Ze is zich even aan het opmaken, ondanks mijn protesten dat het niet hoeft. 'Ik zit te denken om een pony te laten knippen,' zeg ik. Ik zie haar hoofd om de hoek te voorschijn komen. 'Ja, moet je doen. Zou je leuk staan,' zegt ze glimlachend en ze gaat verder. Ik glimlach ook en kijk is in een spiegeltje.

Als Alissa klaar is, help ik haar met een prachtige jurk. Ik doe haar haren en leg haar nog het één en ander uit.

'Alissa, het is belangrijk dat je je niet helemaal aan hem geeft. Aiden wilt je niet gebruiken en zou dus ook nog niet gelijk met je naar bed gaan,' zeg ik. Ze knikt. 'Het enige wat je kan doen is wanneer hij je afzet, dat je hem een kus op zijn wang geeft of zo, maar ga niet te ver.' Ze knikt weer.

'En wat als hij dat doet?' vraagt ze. 'Jij bepaald zelf hoe ver je wilt gaan, voelt het op dat moment goed? Dan doe je het maar. Als je het nog niet wilt, doe je het niet,' zeg ik. Ze lijkt het even te verwerken.

Ik leg een hand op haar schouder. 'Wat jou is geleerd, klopt niet. Jongens zijn niet de baas, wij meiden hebben net zo veel rechten. Je moet voor jezelf op komen,' zeg ik. Ze knikt. 'Je hebt gelijk, je hebt gewoon gelijk...' zegt ze en glimlacht. Ik glimlach ook.

De bel gaat en ik grijns nu. Ik ren de trap af en doe de deur open. 'Hey broertje,' grijns ik. Hij fronst bang. Daarna kijkt hij langs me heen en valt zijn mond open. Ik grijns breder en ga iets aan de kant.

'Wauw, je ziet er echt prachtig uit,' zegt mijn broer. 'Dank je,' bloost Alissa. 'Awh,' floept er zwijmelend uit. Ze kijken me beide aan. Ik kijk onschuldig en verstop me achter de deur.

Beide grinniken en gaan ze weg. 'Veel plezier!' roep ik en ga zelf ook naar buiten. Ik loop richting mijn huis en kijk ondertussen om me heen. Het is al donker en ik vind het echt prachtig in het donker.

'Heeey, Rileyyy.' Ik draai mijn hoofd en zie James. Hij wankelt wat en heeft een grote grijns op zijn gezicht. Als ik iets eng vind, is het dronken mensen. Oh en ik heb erge hoogtevrees.

Maar helemaal hier vind ik het eng, ze zijn al zo respectloos tegen over meiden, laat staan als ze zo stomdronken zijn...

'Hallo?' vraag ik meer. 'Oh, ik ben echt blij om je te zien,' zegt hij. Ik frons. 'Hoe bedoel je?' vraag ik. 'Gewoon, het is leuk om naar je te kijken. Je bent zo knap weet je,' zucht hij. Ik moet onbewust blozen om zijn woorden.

'James, je bent dronken. Ik breng je wel naar huis,' zucht ik. 'Blijf jij slapen?' vraagt hij met een grote grijns. 'Nee,' zeg ik. Hij trekt een pruillip. 'Kom mee,' zucht ik en houd een taxi aan.

'Waar woon je?' vraag ik. Hij verteld een adres en we gaan daar heen. Ik betaal de taxi en ga met James richting de deur.

'Stop is met zo irritant zijn, je lijkt wel een kleuter en als je zo jong bent en al zo dronken, is er iets goed mis,' zeg ik. Hij grijnst en ik frons gelijk.

'Je bent niet alleen fucking knap,' zet hij en loopt iets naar me toe. 'Je bent ook fucking lekker,' grijnst hij. Ik duw hem van me af als hij me opsluit tussen de muur en hemzelf.

'James, ga slapen,' zeg ik geïrriteerd. 'Oke,' zegt hij en hij gaat de trap op. Ik frons licht en ga dan zo gauw mogelijk naar huis.

English loveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu