POV Riley
James heeft me meegenomen naar school. We zitten nu in zijn auto op de parkeerplaats. 'En nu?' vraagt James. 'Mijn vader houdt me sowieso in de gaten. Hij heeft best wel wat kennissen en vrienden in de buurt en zo,' zucht ik.
'Dan doen we gewoon alsof er niks meer is tussen ons... buiten school. In de school kunnen we toch samen zijn?' vraagt hij en ik knik. Hij komt iets dichterbij en drukt een kus op mijn lippen.
'Kom,' zegt hij en we gaan de school in. We gaan naar onze eerste les, mentor uur en kunnen gelijk naar binnen. James zit achter me.
'Goed, eindelijk is iedereen er en kunnen we beginnen,' zegt onze mentor en hij gaat op zijn bureau zitten. 'Wat is er?' vraagt Alissa. 'Leg ik later uit,' zucht ik zacht. Ze knikt en we letten op.
'We gaan met z'n allen een week weg. Vier dagen van die week moet je dingen voor school doen en de andere dagen mag je zelf vullen met je vrienden. We gaan naar Mexico. We gaan met de bus en je mag daar zelf plekken kiezen. In het hotel zijn er kamer van twee en dan zijn er telkens twee kamers aan elkaar met een deur ertussen. We laten je zelf de kamerindeling kiezen, maar we controleren of we er mee eens zijn,' zegt de man en iedereen begint gelijk ze kletsen.
Ik zou wel graag bij James willen. We kunnen al niet zo vaak samen zijn... James heeft duidelijk hetzelfde idee als ik is omkijk en hij een grote grijns op zijn gezicht heeft.
'O mijn god, wij moeten echt samen,' zegt Alissa vrolijk. Oh nee he. 'Euhm, eigenlijk,' zeg ik zacht, maar ze praat al verder. Ik krijg niet de kans om het haar uit te leggen, want iedereen moet alweer stil zijn.
'Ik kom langs met een briefje voor de kamer indeling,' zegt de man. Door dat hij achterin begin komt hij eerst langs James. 'Riley,' zegt hij zacht. Ik kijk om. Hij kijkt me vragend aan. Ik kijk is naar Alissa en knik dan toch zuchtend.
'Als je met haar wilt is dat prima he,' zegt James. 'Ik wil wel met jou, alleen weet niet hoe ik het haar ga zeggen,' zucht ik. Hij knikt en schrijft het op. Hij komt bij mij.
'Ik sta er al op,' zeg ik zacht. Alissa kijkt me raar aan. 'Sorry, ik probeerde het net ook al te zeggen, maar ik zou al met James gaan,' zeg ik zacht. Ze kijkt niet echt blij. Ze schrijft de naam van Anna op en gaat recht zitten met haar armen over elkaar. 'Alissa, laat het me alsjeblieft uitleggen,' zeg ik zacht. 'Nee, ik weet al wat er is. Je zet je vriendje boven mij,' zegt ze verontwaardigd. Ik zucht zacht en zeg van niet.
Als de bel gaat is ze gelijk weg. Ik ga achter haar aan. 'Al,' zeg ik. Ze stopt met lopen. 'Wat? Ik hoef geen tweede keus te zijn,' zegt ze woest. 'Dat ben je ook niet en normaal zou ik bij jou gaan, maar,' ik kijk naar de grond en probeer mijn tranen in te houden. 'Maar?' klinkt er bot uit Alissa.
Ik kijk op en zie dat Alissa's gezicht verzacht. 'Wat is er?' vraagt ze bezorgd en komt bij me staan. 'Mijn vader heeft me verboden om James nog te zien of te spreken... Ik weet dat dat geen goede reden is om jou af te schuiven, maar i-,' ze stopt me met een knuffel. 'Ik snap het wel, Riley. Ik had niet gelijk boos moeten zijn. Je bent er altijd voor me dus had je nu ook wel een goede reden moeten hebben,' zucht ze.
'Is het weer goed?' vraag ik en ze knikt. 'Maar,' begint ze. 'Maar?' vraag ik. 'Uit woede had ik helemaal aan de andere kant van het hotel mijn kamer gezet,' lacht ze onschuldig. Ik lach. 'Maakt niet uit, we komen wel bij elkaar,' lach ik en we gaan naar de aula.
JE LEEST
English love
RomanceVERVOLG OP TRUE LOVE Je kan dit boek lezen zonder true love, maar je zou sommige dingen niet snappen... Wanneer Riley verhuisd met haar familie naar Engeland, had ze geen flauw idee dat het daar zo anders zou zijn. Het 17-jarige meisje valt erg op m...