POV Riley
Ik pak mijn spullen uit mijn kluisje en doe die dan dicht. Eindelijk vrij. Net na mijn gedachtes word ik omgedraaid en tegen het kluisje geduwd.
Geschrokken kijk ik op in twee blauwe ogen. 'James?' vraag ik. Gelukkig klinkt het niet zoals ik me nu voel. Bang, verbaasd en iets boos. 'Je bent bang voor me?' vraagt hij grijnzend. 'Wat moet je?' vraag ik nu geïrriteerd. 'Je weet wat ik wil,' grijnst hij. Zijn handen plaatst hij aan beide kanten van mijn hoofd tegen de kluisjes.
'En jij weet dat niet gaat gebeuren,' zeg ik. Hij komt iets dichterbij met zijn gezicht. 'Kom op, Riley. Dit kan op twee manieren,' grijnst hij. Ik kijk hem aan. 'Wat dan? Ga je me verkrachten?' vraag ik. Hij lacht, maar zegt dan niks.
'Waarom zou je dat doen James?' vraag ik hem gewoontjes en iets gekwetst. Even verdwijnt de ijzige blik in zijn ogen, maar zo snel dat het weg ging, komt het weer terug. Ik vraag mezelf af of ik het wel goed heb gezien.
'Je denkt werkelijk dat ik je ga verkrachten?' vraagt hij en gaat van me af. Hij kijkt iets gekwetst, lijkt wel. De enige emotie die hij niet kan wegstoppen.
'James, je doet heel erg raar,' zeg ik iets bang. Hij stapt weer naar me toe. 'Riley, ben je bang dat ik je ga verkrachten?' vraagt hij bloedserieus. Ik zeg niks. Langzaam schud ik mijn hoofd, maar het wordt steeds zekerder. 'Nee,' lukt het me om te zeggen. 'Ik weet niet wat jou verteld is, maar ik ben mijn broer niet. Oké?' vraagt hij zowat boos. Ik knik.
Dan loopt hij random weg. Dit gesprek sloeg nergens op. De vragen gleden langs elkaar. Bijna nergens werd op geantwoord. En dan hebben we het nog niet over James' moodswings gehad. Dan is hij emotieloos, dan grijnst hij om het feit dat ik bang voor hem ben. Dan is hij gekwetst. Dan boos.
Ik schud het van me af en ga naar huis. Ik word gebeld als ik net bij de deur ben. Het is Alissa. 'Hey,' zeg ik als ik opneem. 'Hai, ik kom eraan oké?' vraagt hij. 'Oké, tot zo,' zeg ik en we hangen op.
Zo'n vijf minuten later gaat de bel. 'Aiden, wil je open doen,' grijns ik naar hem. Hij zucht en staat op. Hij doet open en vanaf de keuken zie ik dat Alissa rood aanloopt. 'Hey Alissa,' glimlacht mijn broer. 'Euhm, hai,' zegt Alissa nerveus. Ze ziet mij kijken en loopt gauw naar me toe. Aiden kijkt me met samen gespleten ogen aan als hij langs loopt.
'Kom we gaan ons omkleden,' zeg ik en trek Alissa lachend mee. We gaan naar boven. Ik besluit Alissa niet te vertellen over James. Niet van net. Ook weet ze niet dat ik heb gezoend met hem. Twee keer. Ik ga het haar ook nog niet vertellen. Het komt nog wel. Ik wil het allemaal vertellen, want als ik eerlijk moet zijn, denk ik dat ik gevoelens heb gekregen voor James. Voor James die hij is bij mij.
Ik zucht en Alissa kijkt me vragend aan. 'Ooh niks, had iets te veel adem in mijn mond,' lach ik. Ze lacht ook. Beide hebben we een outfit. Alissa kleed zich om in de badkamer en ik in mijn slaapkamer.
Ik heb een simpel jurkje aangedaan. Als Alissa terug komt valt haar mond open. 'Wat heb je aan?! Weet je de thema niet?' vraagt ze. Ik frons. 'Welke thema?' vraag ik. 'Zwart, kort en sexy,' grijnst ze. Ik had het al wel van haar kunnen zien. Ze heeft een best kort, maar erg mooi jurkje aan. Het staat haar perfect.
'Ik heb dat niet,' zeg ik. 'Dacht ik al wel, ik heb nog wel wat mee,' grijnst ze breed. Ze gooit me een jurkje toe en ik kijk erna. 'Hier pas ik überhaupt nooit in,' zeg ik en kijk er verward na. Mijn gezicht moest vast erg lachwekkend zijn... 'Doe nou maar aan,' zegt ze en ik zucht. 'Oké,' zeg ik en kleed me om.
'Dit is veel te kort,' zeg ik. Het is ook zo, wat je ook zegt. 'Dat is het thema...' zegt Alissa op een duh-toontje. Ze grijnst en ik bekijk mezelf zuchtend. Dat ik dit ooit zou doen...
JE LEEST
English love
RomanceVERVOLG OP TRUE LOVE Je kan dit boek lezen zonder true love, maar je zou sommige dingen niet snappen... Wanneer Riley verhuisd met haar familie naar Engeland, had ze geen flauw idee dat het daar zo anders zou zijn. Het 17-jarige meisje valt erg op m...