POV James
Ik word wakker met flinke hoofdpijn. Kreunend grijp ik naar mijn hoofd. Ik heb al lang niet meer zo'n grote kater gehad. Veel kan ik me niet herinneren... alleen een persoon komt vaag in mijn gedachte langs.
Net wanneer ik dat denkt gaat de bel. Ik zucht en stap uit bed. Mijn ouders zijn er weer is niet, die komen vandaag pas thuis. Ik doe een joggingsbroek aan, aangezien ik verder alleen een onderbroek aan had, en ga naar de deur.
Als ik die open doe, zie ik Riley staan. Nu herinner ik me weer wie het was. 'Sorry dat ik la- Je bent nog niet klaar?' vraagt ze. 'Euhm, ik ben net wakker,' zeg ik. 'We hadden om één uur afgesproken... het is kwart over één,' zegt ze. 'Jij was dus ook te laat,' zeg ik grijnzend. Ze zucht. 'Ga je nou maar klaar maken.'
Ik breng haar naar de woonkamer. Ze kijkt bewonderend om haar heen. 'Je woont hier echt mooi,' zegt ze en kijkt me aan. 'Na ja, dit is mijn moeders stijl,' zeg ik schouderophalend. Ze knikt en gaat op de bank zitten. Ik ga naar boven en maak me gauw klaar.
POV Riley
James kijkt terug de kamer in. Zou ik hem vertellen over gisteren? Ik laat het wel voor wat het is. Hij zei al die dingen, omdat hij dronken was. Hij meende waarschijnlijk niks van zijn woorden.
'Kom je?' vraagt hij. Ik knik. 'Oke, laten we eerste proeven, ruiken en horen doen,' zeg ik en hij knikt. We doen gewoon de simpele dingen. Zoals zure of zoete dingen proeven, dingen horen is ook wel makkelijk en ruiken doen we ook met de producten wat we proeven.
'Laten we even naar de winkel gaan voor eten,' zegt hij. Ik knik en we lopen de deur uit. Ik zie hem naar een mooie auto lopen en ben even verbaasd. 'Heb je al een auto?' vraag ik. 'Nee, deze is van de buurman,' zegt hij sarcastisch.
Ik rol met mijn ogen en hij wenkt me in te stappen. Ik ga voorin zitten en wacht tot hij weg rijdt. Terwijl we rijden kijk ik eens naar James. Hij kijkt geconcentreerd naar de weg, maar zijn gedachtes lijken ergens anders naar te gaan. Toen kwam de vraag.
'Hebben wij elkaar gisteren gezien?' vraagt hij. Ik knik. Ik besef me gelijk dat hij het niet heeft gezien en zeg dus van wel. 'Heb ik iets gedaan? Bij jou?' vraagt hij haast wel schuldig. Alsof hij het niet wilt. Alsof hij hoopt dat hij me niks heeft aan gedaan.
'Nee, je hebt het één keer geprobeerd, maar toen ik je weer afwees, liep je droog naar boven. God weet wat je daar hebt uit gespookt,' zeg ik. Hij knikt.
'Heb ik nog dingen gezegd?' vraagt hij nu iets nerveus. Ik krijg wen licht blos op mijn wangen als ik terug denk aan zijn woorden. 'Nee,' besluit ik te zeggen.
Hij zucht opgelucht uit. Hij kijkt even naar mij en parkeert dan bij de supermarkt. Ik stap gelijk uit. Frisse lucht... Het werd me even te warm in de auto.
'Kom je?' vraagt James. 'Het lijkt wel alsof je net de zon hebt ingeslikt.' Zijn grijns is niet te missen. Ik rol met mijn ogen en loop mee. Ik zie vele jongens en meiden naar ons kijken. Sommige herken ik wel van school. De meiden kijken me erg bitchy aan en de jongens bekijken me gewoon.
We halen wat eten en drinken en gaan naar de kassa. Ik wil betalen, maar James is me voor. 'Moest dat nou?' vraag ik. Hij grijnst breed. 'Ja natuurlijk,' grijnst hij. Ik schud lachend mijn hoofd. 'Sukkel,' mompel ik. 'Wat?' vraagt hij. 'Niks,' grijns ik. Hij kijkt me met samen geknepen ogen aan en rent achter me aan. Ik ren gauw weg en bij de auto stap ik in.
Lachend komt James binnen. Hij kijkt me in de ogen en ik zie een twinkel. Iets wat ik nog nooit bij hem hem gezien. Zijn ogen zijn fascinerend... Snel kijken we tegelijk weg en ik negeer het rare warme gevoel dat in mijn buik ontstaat...
JE LEEST
English love
RomanceVERVOLG OP TRUE LOVE Je kan dit boek lezen zonder true love, maar je zou sommige dingen niet snappen... Wanneer Riley verhuisd met haar familie naar Engeland, had ze geen flauw idee dat het daar zo anders zou zijn. Het 17-jarige meisje valt erg op m...