Hoofdstuk 14

3.7K 104 5
                                    

Vandaag gaat Mn beugel eruit!!! Yehees. Omdat ik zo blij ben, update ik eerder! ❤️😂

POV Riley

Ineens gaat de deur open. Ik zie James rustig binnen wandelen en met een emotieloze blik mijn kant op kijken. Wat heeft hij ineens...

'Waarom ben je laat?' vraagt de docent. James haalt zijn schouders op en loopt naar mij. Hij ploft naast me neer en pakt zijn bio boeken. 'We hebben scheikunde,' fluister ik en hij kijkt op.

'Wat?' vraagt hij. Ik tik op het boek. Hij knikt en stopt zijn boek weg. 'Ik heb geen scheikunde, mag ik mee kijken?' vraagt hij. Het feit dat hij bet vraagt en niet beveelt overvalt me een beetje. Ik knik en leg het boek in het midden.

Na de les lopen we samen de klas uit. 'We krijgen waarschijnlijk andere plekken bij wiskunde,' zeg ik. 'Hoe weet je dat?' vraagt James. Ik laat het appje van Alissa zien. Hij knikt.

'Wil je eerst nog langs huis, of kunnen we gelijk door?' vraagt James. 'Ik wil me wel even omkleden, dit is veel te koud voor nu,' zeg ik en hij knikt. Hij rijdt weer met een te hoog tempo naar mijn huis. Daar aangekomen stap ik gauw uit en ren ik naar binnen. Ik ga naar boven en kleed me gauw om.

Ik ren de trap af en kam mijn haar nog is gauw door

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik ren de trap af en kam mijn haar nog is gauw door. 'Heey Zusie.' Ooh nee he...

Ik draai me om. 'Hey, Aiden,' glimlach ik. 'Waar ga je heen?' vraagt hij en gaat tegen de muur aan staan. Hij staat bij de deur en luistert naar de auto die nog aan staat.

'Weet ik zelf nog niet,' zeg ik nerveus. Dit was dom... Ik had ook gewoon kunnen zeggen wat ik ging doen. Nog voor hij iets zegt begin ik met praten. 'Ik ga mijn bio project afmaken,' zeg ik. 'Met wie?' Hij klinkt streng. 'James.' Hij is even stil. Als er iets is, bel je me gelijk,' zegt hij en ik knik. Ik ren langs hem heen en ga gauw in de auto zitten.

'Sorry, Aiden deed lastig,' zeg ik. James lacht en begint te rijden. 'Mag ik nu weten waar we heen gaan?' vraag ik als ik besef dat ik geen flauw idee heb van wat we gaan doen.

Even komt er een angstige gedachte langs zweven dat hij me gaat verkrachten of wat dan ook. James zit het volgens mij. 'Rustig maar, we gaan echt iets doen voor het project en ik doe je niks aan,' lacht hij. Ik kijk hem aan. De laatste tijd kijkt hij dwars door me heen. Alsof hij alles van me weet...

'En dat is?' vraag ik. 'Dit,' zegt hij en wenkt naar buiten. Mijn hart stopt even met kloppen. O mijn god. Nee he... niet de London Eye... hij parkeert de auto en stapt uit.

'Euhm... ik kan dit helemaal niet betalen. Heb geen geld mee,' zeg ik gauw. 'Mijn oom werkt er, hij laat ons nu zo voor en met ons tweeën in één zo'n ding. Zonder ervoor te betalen,' zegt James glimlachend. Die twinkel in zijn ogen, die glimlach op zijn gezicht en zijn hand die hij uitsteekt naar mij, laat mij dat groot, eng ding even vergeten.

Ik leg mijn hand op die van hem en hij trekt me mee terwijl we ernaartoe lopen. Het begint al iets donker te worden en ook al wat kouder.

 Het begint al iets donker te worden en ook al wat kouder

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik stop mijn andere hand in mijn mauw. Bij de rij lopen we, zoals gezegd, naar voren en hij begroet de man die daar zit met een bro hug. 'Ga maar naar binnen,' zegt de man.

'Wat nou als jij gaat, ik wacht wel beneden en dan kijken we hoe goed we elkaar kunnen zien,' glimlach ik ongemakkelijk. 'Nee joh, kom op,' zegt James. Ik zucht en stap met trillende benen het karretje in.

O god, help me...

English loveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu