POV Riley
Ik word wakker en ga rechtop zitten. Oké ik moet mijn project nog afmaken met James. Er is niks van gekomen aangezien Aiden al gauw kwam.
Het gaat over zintuigen. We moeten met alles een soort experiment doen en daar een soort verslag over maken. Het moet wel iets origineels zijn, dus niet van iets een afstand letters oplezen.
Ik loop naar de badkamer en kam mijn haren. Ik kleed me gauw aan en zucht diep.
Mijn haren belanden in een grote slordig knot. Ik poets mijn tanden grondig en pak mijn gym spullen. Ik ga naar beneden en doe mijn witte schoenen aan. Daarna ga ik naar school. Mijn moeder slaapt nog, mijn vader werkt al en mijn broer moet later beginnen. Lekker alleen weer dus.
Als ik aankom op school, besluit ik eerst naar James en zijn groepje te lopen. 'James,' zeg ik. Hij kijkt op. Een emotieloze blik verschuilt zijn gezicht. 'Wat?' vraagt hij bot. 'We moeten even afspreken wanneer we dat project van bio gaan afmaken,' zeg ik.
'I don't care,' zegt hij. Oké ik was gisteren wel bot tegen heb en ik had hem waarschijnlijk geen klootzak moeten noemen, maar zo stoer gaan doen, hoeft ook weer niet.
'Kom op, James. Als je zo stoer wilt doen, doe je dat maar met een 1. Ik wil gewoon een goed cijfer halen,' zeg ik geïrriteerd. Zijn vrienden grijnzend en joelen zacht. James draait zich weer naar me toe. Ja, hij had me de rug toegekeerd.
'En als jij hem nou eens maakt voor mij,' grijnst hij. 'Wat als ik dat dus is even niet doe.' Hij kijkt niet al te blij, maar ik heb die emotieloze blik in ieder geval weg.
'Luister, James. Je kan veel meiden rond commanderen, maar ik heb nog wel zelfrespect. Je kan me helpen met dit stomme project, of aanvaardt de consequenties en haalt een onvoldoende,' maak ik hem duidelijk.
Hij zucht flink geïrriteerd. 'Prima, Jezus wat ben je lastig,' gromt hij. Ik glimlach gewoon naar hem en draai me om. Als ik los haar had, kwam het in zijn gezicht.
Ik loop naar de ingang en zie Megan en Candy. Ze kijken me bitchy aan. 'Wat doe je bij mijn Jamy?' vraagt Candy verontwaardigd. 'Jamy?' vraag ik. 'James, doe maar niet alsof je niet weet over wie we het hebben,' zegt Megan.
'Zo he, doe is rustig man. Ik had het over het biologie project,' zeg ik lachend. 'Hey,' ik kijk achter me en zie Aiden. 'Wat doe jij hier nu al?' vraag ik en zie in mijn ooghoek dat Candy en Megan hun topje en zo wat naar beneden trekken.
'Hey lekkerding, waarom praat je met deze loser?' lacht Megan gemeen. Ik schiet in de lach en kijk hun nu bitchy aan.
'Misschien omdat ze mijn zusje in,' zegt Aiden grijnzend. Hun monden vallen open. 'Maar ik moest naar de directrice komen,' zegt hij tegen mij. 'Lekker bezig, sukkel,' grijns ik. 'Doei kleintje,' zegt hij en geeft me een snelle knuffel.
'Sorry meiden, maar ik heb iets beters te doen dan me uitkleden voor elke jongen,' glimlach ik nep en loop tussen de twee meiden door de school in.
Ik ga naar mijn kluisje en gooi er wat boeken in. Ik voel ineens wat adem in mijn nek. Geschrokken draai ik me om en ik zie een random, knappe jongen voor me. Zo erg knap is hij ook weer niet, maar nou en.
'Hey lekkerding,' grijnst hij en pakt me vast. 'Uhm, laat me los,' zeg ik en duw hem weg. Hij geeft het enkel niet zo gauw op en stapt weer op me af.
'Wat is er meisje, je manieren kwijt?' vraagt hij grijzend. 'Ik?' vraag ik geïrriteerd en sarcastisch. 'Ik wil je hier en nu, in die bezemkast,' zegt hij en trekt me mee. Ik trek me arm los.
'Ik niet, laat me maar met rust freak,' zeg ik en stap naar achteren. Hij wilt naar me toe komen, maar net als ik tegen iemand aanbots hoor ik een stem.
'Laat haar met rust Jeremy.' De jongens kijkt me geïrriteerd aan en loopt weg. Ik draai me om en kijk in de ogen van James.
'Bedankt,' zeg ik en kijk weg. 'Geen probleem,' zegt hij emotieloos en hij loopt door.
Raar...
JE LEEST
English love
RomanceVERVOLG OP TRUE LOVE Je kan dit boek lezen zonder true love, maar je zou sommige dingen niet snappen... Wanneer Riley verhuisd met haar familie naar Engeland, had ze geen flauw idee dat het daar zo anders zou zijn. Het 17-jarige meisje valt erg op m...