POV James
Ik heb vannacht slecht geslapen. Ik moest de hele tijd aan Riley denken. Hoe kwetsbaar ze was boven in de London Eye. Hoe mooi ze is. Hoe ze me laat voelen als ze glimlacht. Het mag niet en het kan niet, maar het gebeurt...
Ik denk terug aan toen ik haar zoende. Het begon hard en ruw, ik deed het omdat ik dacht dat ik haar nu had, maar het ging steeds soepeler en mooier. Alsof ik haar niet wou kwetsen.
Mijn handen gleden over haar prachtige lichaam en dan had ze nog kleren aan... Ik word helemaal gek als ik aan haar denk, maar op een goede manier. Ik heb het gevoel dat ik, zoals Aiden het verwoordde, gevoelens krijg voor Riley...
Snel schud ik die gedachtes van me af. Ik stap de auto in en rij naar school. Ik zie mijn vrienden gelijk, maar ook iemand anders. Je raadt het misschien al. Het is Riley. Ze praat met Alissa en glimlacht niet. Zou het over gisteren gaan?
Ze was heel vaag weg gerend. Ik neem het haar niet kwalijk. Ze wilt niet gebroken worden, zoals Aiden het zei.
Ik stap uit de auto en wandel koeltjes naar mijn vrienden. Aiden staat er ook bij. 'Jo, James.' William en Daniel kijk ook om en begroeten me. 'Hoe was het gegaan gisteren? Met Riley?' vraagt Daniel grijnzend. 'We hebben ons bio project zo goed als af,' zeg ik kortaf.
Ik heb geen zin om te praten. 'Heb je een kater of zo?' vraagt William grijnzend. Ik kijk hem droog aan. 'Nee, gewoon slecht geslapen.' 'Zeg, wat was er gisteren gebeurt? Ik moest Riley ineens ophalen, maar ze wou me niks vertellen,' zegt Aiden en kijkt me doordringend aan.
'Niks bijzonders, ze wou gewoon naar huis. Meer weet ik ook niet,' zeg ik. Ze willen doorvragen, maar de bel gaat. Het eerste uur heb ik met William en daarna heb ik pauze en biologie...
-•-
POV Riley
Alissa en ik nemen plaats aan een tafel in de kantine. 'Ik ga even iets te drinken halen,' zeg ik en ze knikt. Ik haal een koffie en glimlach dankbaar naar de kantinejuf.
Als ik me omdraai en de kantine in kijk, kruizen mijn ogen met die van James. Ik heb Alissa niet alles verteld. Ze luisterde aandachtig en vertelde me dat alles wel goed kwam, maar ze weet de helft niet. Ik weet niet waarom ik zoveel verzweeg.
'Oeps,' hoor ik opeens en voel iets nattigs over me heen. Megan en Candy staan naast me en kijken me vuil aan, terwijl ze een leeg flesje water vast houden. De kantine grinnikt en ik zie Aiden boos kijken.
'Weet je... het is niet slim om dat te doen. Dit was dan wel water, maar ik heb hete koffie in mijn handen,' zeg ik grijnzend. Hun grijnzen verdwijnen en ik gooi de helft over Candy en de andere helft over Megan.
Ze gillen het uit en rennen weg de kantine uit. Ik rol met mijn ogen en loop naar Alissa. 'Ik ga even naar mijn kluisje,' zeg ik en pak mijn spullen. 'Tot zo,' zegt ze en ik loop weg na haar een glimlach geschonken te hebben.
'Jij gaat zo dood,' hoor ik Megan's stem woest zeggen. 'Ja weet je... Ik zie dat nog niet zo zitten,' zeg ik. 'Eerst pak je MIJN JAMY af en daarna durf je ons voor schut te zetten en koffie over mijn nieuwe Gucci trui te gooien?' vraagt Candy woest.
'Ik pak niemand af en kom op zeg, zelfs de fake Gucci zou je niet kunnen betalen,' spot ik. Ze maken een verontwaardigd geluidje. 'Ooh ja?' vraagt ze. 'Ja, zoveel ben je niet waard... misschien als je al die operaties, om jezelf nog erger te maken, meetelt dat je veel geld waard bent, maar voor de rest ben je een gratis slet en dat weten jullie zelf ook,' zeg ik.
Als ik eenmaal pist off ben, ben ik niet te stoppen met mijn woorden...
JE LEEST
English love
RomanceVERVOLG OP TRUE LOVE Je kan dit boek lezen zonder true love, maar je zou sommige dingen niet snappen... Wanneer Riley verhuisd met haar familie naar Engeland, had ze geen flauw idee dat het daar zo anders zou zijn. Het 17-jarige meisje valt erg op m...