POV Riley
'Riley?' Ik kijk op. Ik lag nog half te slapen. 'Wat moet je, Aiden?' vraag ik gapend. 'Is het waar, tussen jou en James?' Ik ben gelijk wakker en zit rechtop. 'Wat?' vraag ik. 'Ik hoorde het gisteren op school. Zeg me dat het niet zo is,' zegt hij.
Ik kijk hem schuldig aan en zeg niks. Hij vergroot zijn ogen iets. 'Riley, James is niets goed voor je. Je kent hem niet eens,' zegt Aiden waarschuwend. 'Jij gaat ook met hem om,' zeg ik. 'Ja, maar het is geen persoon om een relatie mee te hebben. Ik ben bevriend met hem, maar jullie,' hij maakt een rare beweging.
'Waarom is hij niet goed voor me? Hij heeft me nog geen één keer pijn gedaan nu we iets hebben en hoe bedoel je ik ken hem niet?' vraag ik. 'Riley, James wilt je ook niet pijn doen. Dat weet ik wel, maar hij zou er niks aan kunnen doen als het gebeurt,' zegt Aiden.
Ik zucht geïrriteerd. 'Hou gewoon op, Aiden. Wees blij voor me of zo,' zeg ik boos en duw hem mijn kamer uit. 'Oké, dan vertel ik het tegen pap,' zegt hij. Ik gooi de deur open. 'Nee!' roep ik uit. Hij negeert me en loopt naar beneden. Ik ren hem achterna.
'Mam, pap, Riley heeft met James Parker een relatie. Jup, de zoon van meneer Parker,' zegt hij. Ik hap naar adem. Ze kijken me beide verbaasd aan. 'Is dit waar?' vraagt mijn vader toonloos en staat op.
Ik kijk naar beneden en knik. 'Ja, het klopt. Ik vind hem echt leuk en ik snap niet wat er zo slecht aan is,' zeg ik verontwaardigd en sla mijn armen over elkaar heen.
Mijn vader en moeder kijken elkaar aan. 'Ik denk dat we het haar moeten vertellen,' zegt mijn moeder. 'Wat?' vraag ik verward. 'Kom is zitten, lieverd,' zegt mijn moeder en helpt me op een stoel.
'Je vader was vroeger niet zo één lieverdje. Hij werkte eigenlijk als een crimineel en had altijd een pistool op zak,' begint mijn moeder. Ik kijk geschrokken en in de war naar mijn vader. Hij zucht en gaat zelf verder.
'Mijn vader, jouw opa, was een maffiabaas. Is hij nu nog steeds trouwens, daarom hebben we zo weinig contact. Toen jij net was geboren, had ik mijn dood gefaked,' zegt hij. Krantenkoppen schieten door mijn hoofd. 'Austin King,' zeg ik zacht en mijn vader knikt.
'Maar wat heeft James hiermee te maken, behalve dat jij hier eigenlijk helemaal niks mag zeggen,' zeg ik iets verontwaardigd. 'Zoals ik zei, is mijn vader nog steeds bezig hiermee en... de vader van James werkt er ook. Alleen is hij een grote vijand van mijn vader,' zegt mijn vader.
Even lijk ik te zweven. Ik voel me helemaal koud worden en kijk naar de tafel voor me. Dit is te veel informatie voor in één keer...
'D-doet James ook slechte dingen?' vraag ik zacht. Ik voel de tranen in mijn ogen rollen. 'Dat weten we niet. Hij weet er wel van en heeft soms wat gedaan om hem te helpen. Hij is er volgens mij niet zo ver in gerold als ik was,' zegt mijn vader. 'Nee, hij probeert er wel zo min mogelijk mee bezig te zijn, maar dat lukt niet altijd,' zegt Aiden.
Ik ben stomverbaasd. Een tijd zeg ik niks en kijk ik naar het tafelblad. Waarom heeft James me niks gezegd? Tranen wellen weer op in mijn ogen. Ik voel me bedrogen. Hij had me dit moeten vertellen, vind ik.
'Waarom vertellen jullie dit nu pas?' vraag ik boos. 'We hebben het Aiden ook pas vorig jaar verteld. Het is niet zomaar iets. Het doorvertellen, kan zo je dood zijn,' zegt mijn vader. Ik knik begrijpend.
Ik sta op. 'Ik moet zo naar school,' zeg ik zo gewoon mogelijk. Ik loop zonder op antwoord te wachten naar boven. Ik maak me klaar en kleed me aan.
Ik ga naar beneden en ga zonder te eten naar school. Vrijdag... een lange dag. Niet de langste, maar voor me gevoel nu wel.
JE LEEST
English love
RomanceVERVOLG OP TRUE LOVE Je kan dit boek lezen zonder true love, maar je zou sommige dingen niet snappen... Wanneer Riley verhuisd met haar familie naar Engeland, had ze geen flauw idee dat het daar zo anders zou zijn. Het 17-jarige meisje valt erg op m...